Autor Wątek: Awaria mechanizmu zmiany biegow  (Przeczytany 5736 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

maspex

  • Gość
Awaria mechanizmu zmiany biegow
« dnia: 26 Grudzień 2009, 16:16:55 »
Witam,
mam taki problem,moze ktos wysnuje jakas diagnoze,bo ja juz 2 dni siedze na tym:

Rok temu pekla mi linka,zmienilem caly mechanizm. Przez ponad rok wszystko bylo ok. Raz tylko wypadala taka gumka przy lince i nie chciala 2 i 4 wchodzic,ale wystarczylo drutem podciagnac.

Teraz mam wiekszy problem, pare dni temu nagle , poprostu zeby wrzucic 1 i 2 musialem na maxa drazek w lewo i dopiero,a 3 i 4 szukac musialem.


Pod maska odkrecil sie wspornik od trzymania linek,ale to chyba zaden problem,dokrecilem to. Nasmarowalem linki. Odlaczylem je i recznie moge wrzucic kazdy bieg, tzn Mamy tam dwie wajchy - przod-tyl (czerwona linka) i prawo- lewo (3 klikniecia).


Problem jest w kabinie,na luzie nie wyglada mechanizm tak jak na zdjeciu(zdjecie moejgo mechanizmu sprzed awarii) ,tylko linka odpowiedzialna za przod-tyl (Czerwona) jakby sie skrocila,albo cos w skrzyni,bo nie da razy ustawic na srodku wajchy Jest za krotka,ale w pancerzu chodzi jak maslo. Regulowac nie ma co przy drazku linki,bo wczesniej bylo idealnie. Drazek jest na maxa w lewo na luzie,a po rozmontowaniu i zlozeniu wszystkiego nawet 1 i 2 nie wrzuce bo jest w pozycji do wrzucania 3 i 4 na maxa w lewo. Nie widze mozliwosc,zeby linka sie skrocila,cos musialo sie tam przydarzyc.


Pozdrawiam


na rysunku widzicie, ta linka z przodu ma jakies problemy, widzicie tez wspornik metalowy co sie odkrecil



Ciastol

  • Gość
Awaria mechanizmu zmiany biegow
« Odpowiedź #1 dnia: 26 Grudzień 2009, 16:39:03 »
Obydwoje mamy problem z tym ;/

harabin

  • Gość
Awaria mechanizmu zmiany biegow
« Odpowiedź #2 dnia: 27 Grudzień 2009, 03:11:15 »
Ja bym jednak proponował ją skrócić aby wyśrodkować w ten sposób położenie neutralne, oczywiście linkę czerwoną która jest odpowiedzialna za wychylenia poprzeczne, a nie jak ty napisałeś wzdłużne przód-tył. Zima jest i inki poprostu się ścisnęły i usztywniły, tak samo jak druty elektryczne przy drogach się napięły, naturalne zjawisko.

Jak kupiłem sobie drugie scoupe to sobie sam musiałem to też doregulować, 15min roboty z testami. Przy okazji zauważyłem że mam bardzo wyrobione te plastikowe panewki wewnątrz przegubu mechanizmu zmiany biegów. Wie ktoś może ile to kosztuje bo luzy na lewarku są tragiczne.

maspex

  • Gość
Awaria mechanizmu zmiany biegow
« Odpowiedź #3 dnia: 27 Grudzień 2009, 09:57:54 »
Harabin,mam dobrze wogole podpieta ta linke ? Czerwona chodzi na boki w kabinie,ale w skrzyni przod-tyl ? Od temperatury raczej to nie jest,bo jezdzilem jak bylo te -15C i bylo dobrze. Pozdrawiam

maspex

  • Gość
Awaria mechanizmu zmiany biegow
« Odpowiedź #4 dnia: 27 Grudzień 2009, 15:19:05 »
Naprawione :D Pekl pancerz w czerwonej lince,nie widzialem tego poniewaz byl za wspornikiem zakryty czarna guma. Mialem na szczescie czerwona linke w zapasie :D Pozdrawiam

Ciastol

  • Gość
Awaria mechanizmu zmiany biegow
« Odpowiedź #5 dnia: 28 Grudzień 2009, 16:49:17 »
Moje auto już u mechanika, werdykt: na 90% padła jedna linka, jutro będzie wykręcona i sprawdzona.

maspex

  • Gość
Awaria mechanizmu zmiany biegow
« Odpowiedź #6 dnia: 28 Grudzień 2009, 22:25:39 »
Daj znac co tam bylo dokladnie,ciekawi mnie ten temat ostatnio :)

Złośnik

  • Gość
Awaria mechanizmu zmiany biegow
« Odpowiedź #7 dnia: 28 Grudzień 2009, 22:50:12 »
Cytat: "harabin"
Przy okazji zauważyłem że mam bardzo wyrobione te plastikowe panewki wewnątrz przegubu mechanizmu zmiany biegów. Wie ktoś może ile to kosztuje bo luzy na lewarku są tragiczne.


Również bym prosiłw tym temacie o jakieś informacje.
Te plastikowe panewki które wyglądają jak podkładki z kołnieżem dookoła otworu wchodzące w otwór przez który przechodzi długa śruba mocująca lewarek do korpusu i na niej się porusza.
Ciężko gdzieś toz naleźć, miał ktoś jakieś doświadczenia z tym ?
Ja tylko jak ostatnio robierałem mechanizm to nawinąłem na ten seroki kołnierz trochę taśmy teflonowej żeby lepiej to pasowało do siebie, no ale taśma się zjechała i już są większe luzy.

maspex

  • Gość
Awaria mechanizmu zmiany biegow
« Odpowiedź #8 dnia: 28 Grudzień 2009, 23:03:11 »
Pamietaj - jak bedziesz mial uzywane linki to solidnie nalej oleju do srodka,zeby w przyszlosci nie pekla i zdiagnozuj,zabezpiecz pekniecia gum itd. po to pojdzie pozniej i bedziesz musial znowu rozbierac.


Propo plastykow,w manualu kazda ta mala deuperelka-czesc z mechanizmu ma swoj numer,w ASO wydaje mi sie,ze dostanie sie to bez problemu jak podasz numer,ale same 2 linki do scoupe 500zl :o

Ciastol

  • Gość
Awaria mechanizmu zmiany biegow
« Odpowiedź #9 dnia: 28 Grudzień 2009, 23:40:03 »
Mechanik sprubuje ta sama linke doprowadzic do ladu, jak sie nie uda to w Szczecinie jest warsztat, ktory robi takie linki, koszt ok 100zl, wiem ze oryginalne to ok 600-700 zl

BartBartez

  • Gość
Awaria mechanizmu zmiany biegow
« Odpowiedź #10 dnia: 29 Grudzień 2009, 09:15:21 »
Dla Scoupe F60501H w InterCarsie w granicach 250zł OE Hyundaia. Po hurcie taniej.
Tylko dokładnie proszę się upewnić bo jest błąd w nazwie "naciąg linki skrzyni biegów" .

EDIT: Powyższe dane sprawdziłem i wg katalogu te linki pasują do Pony i Scoupe G4DJ więc lipa :evil:


Złośnik, komplet takich tulejek w ASO okolo 15zł - chyba 3 sztuki.

maspex

  • Gość
Awaria mechanizmu zmiany biegow
« Odpowiedź #11 dnia: 29 Grudzień 2009, 11:11:45 »
na allegro pare dni temu widzialem takie same linki od accenta g4ek za stowke,popytaj na forum pare chlopakow sprzedaje skupa na czesci, naprawa linki to polsrodek

http://allegro.pl/item861237739_linka_zmiany_biegow_hyundai_accent_1_5_95_czesci.html

Ciastol

  • Gość
Awaria mechanizmu zmiany biegow
« Odpowiedź #12 dnia: 29 Grudzień 2009, 16:14:16 »
Mój już zdiagnozowany dokładnie, w czarnej lince popękały zwoje, i się zablokowała, ledwo chodzi, jutro jedzie do naprawy...

Złośnik

  • Gość
Awaria mechanizmu zmiany biegow
« Odpowiedź #13 dnia: 29 Grudzień 2009, 16:18:04 »
Trochę nie dokońca w jednym temacie to powinno być pisane ale....
Dla S-Coupe 1994 będą to tulejki:

43756-28010
43759-36000
Zderzak:
43771-24001

Dla Lantry 1998:

43756-28010
43759-36000
I dobrze by było wszystkie możliwe zderzaki, tu znalazłem jeden:
43771-24001

Jak widać to to samo heh :)
Jak ktoś coś jeszcze zauważył to proszę poprawić, dopisać, zeby wyeliminować luzy na lewarku. Pozdrawiam.

//DODANO 30.12.2009 16:46//
Dzisiaj pytałemw ASO i koszty są następujące:
Za 6 tulejek 43756-28010 ok.25zł.
Za 5 tulejek (opakowanie zbiorcze) 43759-36000 ok.27zł.
Ceny są z VAT :)
Za zderzaki 43771-24001 kosmiczne ok.45zł opakowanie po 5szt więc ok. 9zł z groszami za sztukę - mało opłacalne chyba ze ktoś ma naprawdę wyrobione i przy zmianie biegów do połozenia krańcowego słychać trzask metalu o metal to nie ma rady lub z własnej ręki kawałek dopasowanej gumki lub czegoś podobnego :)
Pozdrawiam.

harabin

  • Gość
Awaria mechanizmu zmiany biegow
« Odpowiedź #14 dnia: 30 Grudzień 2009, 03:44:27 »
Złośnik

dzięki wielkie, tego mi było trzeba.