Autor Wątek: Parujące szyby i zablokowane drzwi  (Przeczytany 4861 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Carexpert

  • Gość
Parujące szyby i zablokowane drzwi
« Odpowiedź #15 dnia: 25 Grudzień 2009, 23:31:10 »
Nie twierdze ze filtr jest zawsze przy klimie. Tanie wersje klimy czasem choc spradycznie nie maja filtra mimo posiadanej fabrycznej klimy ale to sa wyjatki. Znam model auta co ma filtr kabiny a jest jego tania wersja i jako jedyna go nie posiada mimo iz to standart we wszystkich ich modelach. Natomiast w druga strone tak jak pisalem znam tylko jedno auto co bez klimy moze miec filtr kabinowy ale to tylko dlatego ze filtr jest na podszybiu i jest ono takie samo z klima jak i bez wiec mozna zalozyc nawet jak nie ma klimy.
Wiem slabo tlumacze ale juz prosciej nie umiem.

szk3

  • Gość
Parujące szyby i zablokowane drzwi
« Odpowiedź #16 dnia: 26 Grudzień 2009, 12:03:16 »
Carexpert, ciekawe, ojciec posiada Fieste z 98 roku nie ma w niej klimatyzacji, a również znajduje się w niej filtr przeciwpyłkowy...

Złośnik

  • Gość
Parujące szyby i zablokowane drzwi
« Odpowiedź #17 dnia: 26 Grudzień 2009, 12:40:54 »
Sorki, TANIĄ WERSJĘ ??? Mam wersję GLS, z tego co wiem to ten model auta w momencie produkcji był wyposażony na maksa, jaka tania wersja ?
Z tego co wiem był produkowany w Korei, nie w Mongolii ani Tadżikistanie....

wtom

  • Gość
Parujące szyby i zablokowane drzwi
« Odpowiedź #18 dnia: 26 Grudzień 2009, 13:10:59 »
Cytat: "Carexpert"
Otóż Złośnik, filtr kabinowy stosuje sie tylko i wylacznie w samochodach z klimatyzacja (znam tylko 1 wyjatek) z tego wzgledu ze tylko i wylacznie parownik klimatyzacji w czasie pracy jest mokry nagrzewnica jak nie cieknie jest sucha i goraca. Parownik zimny mokry i w calkowitych ciemnosciach i dlatego sa to idealne warunki do rozwoju bakterii i grzybow i aby temu zapobiec zaklada sie filtry kabinowe zwane tez przeciwpylkowe by to co wpadnie nie osiadalo na mokrym skraplaczu i nie gnilo. W nagrzewnicy to nie nastapi bo jest goraca i sucha wiec nic nie zgnije ani nie urosnie. Mam nadzieje ze ci wytlumaczylem roznice. Ciesze sie ze drzwi juz zrobiles. Tak jak pisalem to czasem pomaga wiem bo wielokrotnie sprawdzilem. Teraz tylko znajdz chwile i sprawdz odplywy wody i je udroznij a pozbedziesz sie wilgoci z auta.
Powodzenia!


e tam głupoty gadzasz, miałem auta bez klimy ,które miały filtr przeciwpyłkowy!

Olex903

  • Gość
Parujące szyby i zablokowane drzwi
« Odpowiedź #19 dnia: 26 Grudzień 2009, 13:11:31 »
Panowie i o co te kłótnie??? ja chcę tylko żeby mi szyby nie parowały a nie czytać jak kilku kolegów się wymądrza co to on nie ma i czego on nie mial. Swoją drogą ja mam lantre w GLS i niemam klimy kolego :mrgreen: A kolega CAREXPERT miał racje z drzwiami i nie musiałem nic rozkręcać czy coś w tym stylu tak więc zrobie i po jego mysli z szybami :mrgreen: facet zna się na rzeczy + do tego dorzuce tą wkładke osuszającą(mały pieniądz ale może zadziałać) :mrgreen: a do tego powiem"gdzie kucharek sześć tam nie ma co jeść" :->

dzafik

  • Gość
Parujące szyby i zablokowane drzwi
« Odpowiedź #20 dnia: 26 Grudzień 2009, 13:33:35 »
Również wersja GLS z klimą natomiast brak filtra przeciwpyłkowego. Korea

Złośnik

  • Gość
Parujące szyby i zablokowane drzwi
« Odpowiedź #21 dnia: 26 Grudzień 2009, 14:49:41 »
Kolego Olex903 ja się wypowiedziałem w twoim temacie.
Nie chodzi tutaj o kłótnie ale o jakąś zbieżność informacji i nei wprowadzanie w błąd.
Znajdzie się inny kolega który czytając ten wątek zgłupieje rozbierając pół auta is zukając filtra bo ON "musi" być lub w padnie w galimatias "jest, nie ma, jest, niema".
Widać sprawa filtra nie jest regułą zależną od klimy czy "taniości" auta.
Co do szyb ponawiając, wywal dywaniki, osusz auto, wyczyść kanału nawiewu i na podszybiu. Jeśli nei masz filtra to robierz tunel na wentylatorem i zobacz co tam się zalęgło, bo jeśli to aż do samych nawiewów raczej nie doleciało chyba.
Zobacz jak chodzi wentylator, jeśli dosyć mułowato, tzn niby chodzi na full a powietrza z otworów tak od biedy ledwo ledwo to masz zapchane kanały, dodatkowo skoro parują szyby to masz zapchane mokrym jakimś szlamem. Trzeba to wszystko oczyścić. Środek który napisałem do nawiewów to nei po to żeby było fajnie i żeby coś sobie nalaż do srodka, tylko zeby oczyścić,, wystarczy ze grzyb siedzi w kanale i już jest jazda.

Olex903

  • Gość
Parujące szyby i zablokowane drzwi
« Odpowiedź #22 dnia: 26 Grudzień 2009, 14:55:16 »
nie no spoko ja rozumiem ZŁOŚNIK:) tylko juz mam problem czy mam w koncu szukać tego filtra :mrgreen: hehehe no ale z tym powietrze to tak jak mowisz jak jest na full to za bogato nie smiga :mrgreen: narazie zbieram informacje a jutro do roboty trza sie brac bo mam dosyć skrobanki od środka <cisza> bo poszperałbym tam dzisiaj ale 1że sa swieta a 2 ze za godzinke mam swoje zareczyny :mrgreen: to jak macie panowie jeszcze jakies sugestie to czekam na posty :-P

Złośnik

  • Gość
Parujące szyby i zablokowane drzwi
« Odpowiedź #23 dnia: 26 Grudzień 2009, 16:23:50 »
W Lantrze gdzie indziej niż pod schowkiem pasażera nei znajdziesz filtra więc lokalizację mniej więcej znasz już. Zdemontujesz schowek i zlukasz, jak będzie kieszeń na filtr to wyraźnie będzie to widać, jak nie to trzeba zdemontować kilka zapinek na tunelu od wentylatora w kierunku konsoli i kilka śrubek.
Poradzisz sobie napewno.

Tu pomocne linki:
http://forum.hyundaifanklub.pl/viewtopic.php?t=69
http://forum.hyundaifanklub.pl/viewtopic.php?t=435
To co prawda nie Lantra no ale napewno jest podobnie a może pomóc. :)

Carexpert

  • Gość
Parujące szyby i zablokowane drzwi
« Odpowiedź #24 dnia: 26 Grudzień 2009, 16:41:52 »
Ja nie jestem informatykiem czy studentem ale mechanikiem samochodowym wprawdzie Hyundaji sie raczej u nas nie naprawia ale mam ponad 20 letnia praktyke w zawodzie wiec chyba wiem co mowie. To ze masz taki czy inny model nie znaczy ze nie masz taniej wersji bo w tym czasie co masz auto Hyundai zaczynal doposazac auta na "pokaz" by sprostac wymagania rynku wiec wkladali np klime ale nie przebudowywano calych systemow pod nia tylko ja dokladano co oznacza ze nie musi miec filtra bo bez klimy nie mialy to samo dotyczy wiekszosci koreanskich aut z tamtego okresu. Nie na wszystko byly pieniadze by kupowac sprawdzone i dobre rozwiazania a wlasnego centrum projektowego jeszcze nie mieli i robili co robili. To ze masz takie a nie inne oznaczenie modelu to sorry ale niewiele znaczy nadal Lantra jest tania wersja troche lepsza od innych ale segment D ani nawet C to nie jest. Jasne moze kolega lubi rozbierac cale nawiewy i pol kabiny jak mu Zlosnik proponuje ale z zawodowego doswiadczenia wiem ze duuuuuuzo szybciej i zazwyczaj przyczyna jest zapchany odplyw wody i od tego KAZDY myslacy mechanik zaczyna i zazwyczaj konczy! Potwierdza to fakt ze auto duzo stalo i to w okresie jesiennym pod drzewem co sugeruje zapchanie odplywu. Na parujace szyby na 99% to pomoze ale skoro nawiewy ma slabe to moze dodatkowo wentylator zassal czesc lisci i mogl przypchac nagrzewnice zabijajac jej przepustowosc powietrza ale na boga nie ma prawa wejsc nic mu w nawiewy jak piszesz bo co sie ma przecisnac przez ciasna nagrzewnice szczelnie wlozona?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?! Chyba nigdy nagrzewnicy nie widzales!!! Wiesz o czym piszesz? Jak narazie moje pomysly sie sprawdzaly zarowno zawodowo jak i na forum. Jak sie myle to oddam ci poklony ale ja naprawde robie w samochodach od ponad 20 lat i nie w Hyundai ach ! W zwiazku z tym moge sie mylic w niektorych rozwiazaniach ale mam wiedze i doswiadczenie ktore mi to rekompensuje i nie zdarza mi sie popsuc auta klijenta i zawsze udaje mi sie je naprawic czego dowodem sa zadowoleni wlasciciele samochodow proszacy zebym to ja naprawial ich auto i nikt inny.

Złośnik

  • Gość
Parujące szyby i zablokowane drzwi
« Odpowiedź #25 dnia: 26 Grudzień 2009, 16:53:04 »
Jasne kolego, wszystko OK. W którym tylko miejscu JA czy ktokolwiek napisał Ci ze się nei znasz lub coś podobnego ? Nie odbieraj sprzecznie informacji. MY chcemy się tylko dowiedzieć skąd są rozbieżności prawda ? Tu nie ma żadnego szatańskiego planu dopiec komuś. jasna sprawa, jedni na tym się znają, drudzy na tym. Ja pisze o własnych doświadczeniach, nikomu nei piszę by to robił na siłę.
Chyba zgodzisz sie że są ludzie i Ludzie i cuda się zdarzają w autach a jak to się tam zrobiło to już czasem śmiech powiedzieć. Mówię o moim przypadku z zawalonymi kanałami nawiewów.
Zgoda na forum to podstawa, mpim nickiem się nei sugeruj. Pozdrawiam by nie było już sprzecznośći a żeby kolega sobie naprawił usterkę i był zadowolony.

wtom

  • Gość
Parujące szyby i zablokowane drzwi
« Odpowiedź #26 dnia: 26 Grudzień 2009, 17:38:01 »
Cytat: "Carexpert"
...ale na boga nie ma prawa wejsc nic mu w nawiewy jak piszesz bo co sie ma przecisnac przez ciasna nagrzewnice szczelnie wlozona?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?! Chyba nigdy nagrzewnicy nie widzaleś.


kolego nie pisz bzdur, bo istnieje wiele rozwiązań nawiewów, i często w autach bez filtra spotyka się w kratkach nawiewowych np. kwiaty lipy :mrgreen: jak byś tak znał się na autach to byś wiedział, że są dwa rodzaje obiegu wody przez nagrzewnicę:
1. nagrzewnica robi za "krótki obieg" w silniku i pracuje cały czas, więc obieg "zimne powietrze" nie idzie przez nagrzewnicę tylko poprzez system klapek jest kierowany obok i wtedy lecą liście do środka jak nie ma filtra
2. nagrzewnica ma zawór na jej zasilaniu i wtedy jest tak jak piszesz

co do parowania to w dużym stopniu przyczyną parowania jest brak wentylacji budy i od tego należy zacząć w bagażniku/słupkach bocznych itp. (w zależności od typu nadwozia) trzeba udrożnić otwory wentylacyjne. często są tam fartuchy gumowe co lubią się przykleić i skutecznie blokować swobodny przepływ powietrza.

BartBartez

  • Gość
Parujące szyby i zablokowane drzwi
« Odpowiedź #27 dnia: 28 Grudzień 2009, 10:14:53 »
Temat wyczerpany. Zamykam.