Forum > Seria H / i800

Problem z silnikiem H200 2.5 TD 98r.

(1/2) > >>

misiek0775:
Koledzy-mam pewien dylemacik <co?> , a mianowicie cosik dzieje mi się z silnikiem. ;(
Tracę obroty (moc silnika) Jak ruszę to przez jakiś czas jest ok. , ale po chwili zaczyna mi się... dławić.
Tzn. nie wiem jak to określic traci moc i tak jakby się krztusił (chce jechać ale nie może).
Wpina się zaledwie do 1500 góra 2000 obr/min "jak dobrze pójdzie" (z tym ze nie odbywa sie to jednostajnie a dławliwie)
Nie wiem czym to moze być spowodowane-przypuszczam że może to filtr paliwa juz jest zanieczyszczony. Ale jak nadmieniłem są to jedynie przypuszczenia.
A co dziwne nie zawsze występuja takie obiawy bo nie raz chodzi jakby nic mu nie było.
Największym problemem jest to że juz praktycznie są święta i mechanicy za bardzo nie będą chcieli go brać na warsztat.

Jeśli ktosik by wpadł na jakis pomysł proszę o pościka...

Z góry dziękuje za porady. :-(

skali1991:
Ja przypuszczam że może być to przepływomierz powietrza.. Najlepszą metodą sprawdzenia go to podłączenie do komputera diagnostycznego i zdiagnozowanie problemu..
Jeśli Ci się spieszy możesz także go odłączyć, jednak może pojawić Ci się błąd w komputerze, potem może jej nie zaadoptować itd.
Może to być masa innych rzeczy. Np. filtr powietrza, filtr paliwa, zawór ECU, sonda lambda, w/w przepływomierz, coś z wtryskami, pompa wtryskowa, złe paliwo..

Najlepszym rozwiązaniem byłaby wizyta w warsztacie obsługującym komputer diagnostyczny..

Pozdrawiam !

misiek0775:
Właśnie problem w tym że zostały mi juz na to praktycznie tylko 2 dni. A jeści chodzi o przepływomierz to słyszałem że w dizlach ich nie ma a sam nie miałem czasu jeszcze tego sprawdzić. A największym problemem jest to że nie wiem za bardzo gdzie mógłbym go podpiąć (znaczy w którym warsztacie :-( ) oraz to że nie zawsze tak się dzieje a jeśli tego nie będzie podczas pomiaru to nic nie wyjdzie na komputerze :-/

skali1991:
misiek0775

--- Cytuj ---A jeści chodzi o przepływomierz to słyszałem że w dizlach ich nie ma a sam nie miałem czasu jeszcze tego sprawdzić.
--- Koniec cytatu ---
Uwierz że są.

Kolega w Lagunie 1.9 dti (diesel) ma padniętą przepływke i tez mu przerywała, dużo paliła, dławiła się i kopciła na niebiesko. Odłączył ją całkowicie i jak ręką odjął, tylko jedzie do 160 km/h pedał w podłoge a ona więcej niechce xD

Drugi przypadek.. Peugeot 307 2.0 hdi (diesel), brak mocy, zbyt wysokie spalanie. Zapchany filtr paliwa, po wymianie lepiej, lecz po kilkuset kilometrach ten sam problem, powód? Zwarcie/błąd w zaworze ECU (posiada je 2) jeden padł. Zakupiony został nowy i wszystko wróciło do normy.


Na komputerze wykaże bankowo.. Sam dysponowałem Launche`m X431- jeden z najlepszych modeli na rynku, troche w tym siedziałem, bo tata zajmował się diagnostyką samochodów, a ja pamiętałem większość kodów błędów i czy można je kasować itd.
Zapłacisz ok. 50 zł i będziesz wiedział o co chodzi :-)

misiek0775:
No wg tych opisów to idealnie do mojego przypadku pasowało by zdarzenie twojego kolegi od Laguny takze jutro sprawdzę ten wątek a jeśli dalej nic to nie da to faktycznie udam sie na diagnostyke komputerowa.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej