Forum > i30 FD

[i30] Świece żarowe I30

<< < (2/10) > >>

stapi:
Czy wymiana świec żarowych podlega gwarancji? W jednym z ASO w Warszawie powiedzieli mi że nie i chcieliby ok. 750 zł + nastraszyli mnie że może być kilkaset złotych więcej jeśli im się złamie przy wykręcaniu... to chyba jakiś żart że miałbym płacić dodatkowo jeśli autoryzowany serwis złamie fabrycznie wkręconą świecę....

Problem mam taki, że po dłuższym postoju muszę długo kręcić, aby samochód odpalił. Właśnie w tym ASO powiedzieli mi że komputer błędów nie pokazuje i trzeba wymienić świece żarowe.

EDIT: chodzi o i30 wagon z 2013 silnik 1.4 diesel

Nabuknedasar:
Problem w tym, że jak Tobie się urwie choć jedna końcówka świecy, to sam we własnym zakresie będziesz musiał się męczyć, żeby ściągnąć głowicę, wydłubać wszystko, potem przeszlifować i poskładać do kupy, wymieniając przy tym co niezbędne uszczelki. Wyjdzie może taniej, ale narobisz sobie bigosu i stracisz gwarancję na silnik. No ale jak się uda, to masz kilka stówek w kieszeni - Twój wybór. A świeczka lubi się czasami zapiec, więc masz czterokrotnie ruletkę z 80% prawdopodobieństwem powodzenia.
Ale najpierw po 1 - trzeba zrobić test świec żarowych (kosztuje kilkadziesiąt zł z pamięci mówiąc) zanim zacznie się cokolwiek dłubać
Po 2 - czy po dłuższym postoju jak już odpalisz, masz chmurę białego dymu za sobą w pierwszej chwili, czy tylko po prostu długo odpala?

Ale jeżeli auto ma tylko trochę ponad rok i niewielki przebieg, to bym się już kłócił o gwarancję.

Złośnik:
Skoro i tak nie wezmą odpowiedzialności za ewentualne urwanie świecy w ASO to ja bym się sam chwycił za wymianę tych świec na twoim miejscu. Dużo płynu penetrującego, odpowiedni klucz (nie za duży aby nie przyłożyć zbyt dużej siły do odkręcania) i z czuciem ze stałą siłą starać się odkręcić każdą świecę. Jeśli uda się wszystkie odkręcić to obowiązkowo wyczyścić otwór po świecy i gwint w otworze. Obowiązkowo na długości która wchodzi w głowicę a więc gwint i poniżej smarować przed wkręceniem każdą świecę smarem miedzianym. Dokręcać odpowiednim momentem!!!

stapi:
Przebieg właśnie spory bo 108 tyś.
Nie mam chmury dymu po odpaleniu - czy to wskazuje lub nie na świece?
Muszę podjechać do jeszcze do innego ASO bo to chyba oni powinni wykonać taki test i zdiagnozować dlaczego tak się dzieje.

Nabuknedasar:

--- Cytat: "stapi" ---
Nie mam chmury dymu po odpaleniu - czy to wskazuje lub nie na świece?

--- Koniec cytatu ---


Tym bardziej zrób najpierw test, bo najprawdopodobniej to nie wina świec.

Opisz dokładnie co się dzieje i w jakiej sytuacji (jakie objawy, po jak długim postoju, przy jakiej temperaturze itp). Generalnie przy dodatnich temperaturach nawet zupełnie niesprawne świece nie sprawią istotnego problemu z odpaleniem.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej