Forum > Santa Fe SM
[Santa Fe SM] 2.4 po diagnozie komputerowej, prawdopodobnie
MAKLER:
Kolega nie napisał, bo instalacja LPG bezpośrednio za to nieodpowiada, ale z tym zrzucaniem winy gazownicy na mechaników i odwrotnie masz rację ;-)
Byłem wczoraj w ASO Hyundaia na diagnostyce komputerowej. Na ciepłym silniku stwierdzili błąd P0171 ("System za ubogi (bank1)") w stanie "pending".
Diagnoza jest taka, że prawdopobnie wypalone są gniazda zaworowe. We wtorek jeszcze to zweryfikują na zilmnym silniku (auto zostawię im w poniedziałek).
Będę wdzięczny za informacje, sugestie i pomysły.
W przeciągu 10 000 km muszę też wymienić rozrząd, więc jeśli dobrze rozumiem, regeneracja głowicy byłaby dobrym powodem do wykonania i tego ?
Podobno regeneracja odbywa się w taki sposób, aby te "nowe" zawory zabezpieczyć pod kątem dalszej pracy z instalacją LPG ?
--- Cytat: "martinez98" ---
Kable, swiece, cewki sprawne?
--- Koniec cytatu ---
Świece nowe, kable w miarę nowe. Cewki były sprawdzone.
vanhelsing:
Jeżeli potwierdzi się, że wypalone są gniazda zaworowe, to niestety trzeba zdjąć głowicę i regenerować gniazda. Utwardzenie gniazd/przylgni zaworowych to bardzo dobry pomysł. Będą odporne na ponowne wypalenie.Oczywiście regeneracja razem z planowaniem głowicy. Jak nie zrobisz planowania to niedługo będzie ponowne ściąganie głowicy. Ale jestem zaskoczony, bo nie spodziewałem się, że gniazda się wypalą. Musiałeś mieć przez dłuższy czas ustawioną zbyt ubogą mieszankę. Efektem tego jest wzrost temperatury głowicy i gniazd zaworowych powyżej normy no i właśnie wypalenie gniazd. Pisałeś, że "instalacja LPG bezpośrednio za to nie odpowiada" ale tak sobie myślę....czy nie masz czasem jakiejś prostej instalki starego typu? Bo za wypalenie gniazd niestety odpowiada właśnie instalacja LPG-albo źle dobrana, albo źle ustawiona.
martinez98:
A w 2.4 nie ma przypadkiem ręcznej regulacji luzów zaworowych?
Jeśli faktycznie wypalone to kiszka. Może to być wina złego strojenia, nieszczelności w dolocie. Jeszcze korekty paliwowe fajnie byłoby znać. Bo skoro jest pending to korekty "dopowiedziałyby" jak źle jest.
kosmos2011:
--- Cytat: "martinez98" ---A w 2.4 nie ma przypadkiem ręcznej regulacji luzów zaworowych?
--- Koniec cytatu ---
Jest hydrauliczna.
MAKLER:
--- Cytat: "vanhelsing" ---Jtak sobie myślę....czy nie masz czasem jakiejś prostej instalki starego typu?
--- Koniec cytatu ---
Mam sekwencję BRC. Instalacja z 2007/2008 roku. Samochód zrobił na niej około 150 000 km...
Z tego co się zorientowałem, to ASO całą regenerację wycenia na 2800 zł. Podejrzewam, że w "pozostałych", nieautoryzowanych warsztatach będzie taniej, ale o ile jeszcze nie wiem.
Jeżeli możecie coś podpowiedzieć, o co we wtorek wypytać w ASO, jakie możliwe problemy im podsunąć do sprawdzenia ?
Jeżeli ostateczni okażą się te zawory, to nie wiem czy taniej i prościej jest wymienić silnik, czy cały samochód sprzedać na części ?
Nawigacja
[#] Następna strona