Forum > Matrix / ix20
[ix20] Gdzie te rumaki się rozbiegły?
(1/1)
ph71:
W zakresie prędkości obrotowych silnika do 3000obr/min odnoszę wrażenie, że auto się całkiem sprawnie rozpędza, na pewno nie jest zawalidrogą.
Ale przy próbie skorzystania z obrotów >3500 odczuwam bardziej pewien niedostatek niż oczekiwany dodatkowy przyrost... przynajmniej, tak to powinno wyglądać z charakterystyki tego silnika.
A jakie są Wasze odczucia?
tommii:
Może te wykresy pomogą wyjaśnić dlaczego masz takie odczucia.
Dodam tylko że jeździ się momentem obrotowym, a ten przy nieco ponad 4000 zaczyna dość mocno lecieć w dół.
ph71:
--- Cytat: "tommii" ---Może te wykresy pomogą wyjaśnić dlaczego masz takie odczucia.
Dodam tylko że jeździ się momentem obrotowym, a ten przy nieco ponad 4000 zaczyna dość mocno lecieć w dół.
[url=http://img833.imageshack.us/img833/5620/wykresydohc.th.jpg]Obrazek[/URL]
--- Koniec cytatu ---
Znam te wykresy i doskonale wiem, że użytkowo jeździ się momentem, stąd było moje pytanie, bo odczucia nieco przeczą danym...
[ Dodano: 2012-01-29, 10:08 ]
tommii:
pomiędzy 3500 a 4200 (max moment) jest tylko sześcioprocentowy przyrost. W praktyce nie ma możliwości wyczuć tak niewielkiego wzrostu momentu (to tylko ok. 10Nm).
Mnie w ogóle nie dziwi, to że nie odczuwasz żadnego przyrostu bo nie możesz go odczuć.
ph71:
--- Cytat: "tommii" ---pomiędzy 3500 a 4200 (max moment) jest tylko sześcioprocentowy przyrost. W praktyce nie ma możliwości wyczuć tak niewielkiego wzrostu momentu (to tylko ok. 10Nm).
Mnie w ogóle nie dziwi, to że nie odczuwasz żadnego przyrostu bo nie możesz go odczuć.
--- Koniec cytatu ---
Może problem nie tylko w tym, czy go wyczuwam czy nie. Problem w tym, że lawinowo rośnie wówczas zużycie paliwa, a za to nie dostajesz nic lub niewiele w zamian.
Tak to jeździły niewysilone silniki 8-zaworowe, które miały lepszą elastyczność od dołu, a nie 16-stki, gdzie kosztem elastyczności na niskich obrotach miałeś odczuwalny bonus na wysokich :-)
Nawigacja