Forum > Santa Fe SM
[Santa Fe SM] Problem z przednim zawieszeniem
javelin:
Gdy kupiłem auto, okazało się że trzeba zrobić remont przedniego zawieszenia. Kompletne wahacze, końcówki drążków kierowniczych, łączniki stabilizatora i gumy stabilizatora. I z tym ostatnim są chece.
Objawy:
- przy prędkościach parkingowych kierownica po puszczeniu nie odkręca się, lecz przeciwnie, pogłębia skręt
- po pół roku wybita jest ponownie guma stabilizatora
Okazało się, że poprzednio mechanik nie mógł dobrać gum. Zamawiał trzy razy łącznie z oryginałami z ASO po VINie i nie pasowały. Dopiero pasowały gumy od Tucsona. Więc jak sądzę ktoś zrobił rzeźbę.
Chciałbym to wyprostować bo nie chcę co pół roku wymieniać gum. Co może być do wymiany? Stabilizator sam czy razem z kołyską?
wydminianin:
Podobną sytuacje miałem w zeszłym roku. Po wymianie gum stabilizatora( oryginalne, w serwisie Hyundaia w Giżycku- 40pln gumy + 100 wymiana)wszystko działało jak należy przez ok.pół roku. Po tym czasie ponownie pojawiło się stukanie w zawieszeniu. Diagnoza w stacji diagnostycznej- zużyte gumy stabilizatora :-/ . Ponowna wizyta w serwisie, ponowna wymiana na oryginały ( bez kosztów, w ramach gwarancji) i do tej pory, ok.20 000km i wszystko OK :-D . Mam podejrzenia,że za pierwszym razem te gumy, ze względu na bardzo trudny dostęp, nie zostały wymienione a tylko upaprane smarem( widoczne gołym okiem z kanału). Dopóki smar spęczniał gumę było ok. a później usterka powróciła. Zaznaczam, że to moje domysły. Niemniej jednak po ponownej wymianie działa jak należy, więc coś w tym może być. Pewny jesteś,że gumy zostały wymienione? A może tylko jakaś prowizorka która pozwoliła na pół roku eksploatacji?
vanhelsing:
Guma gumie nierówna. W moim drugim aucie trzy razy w ciągu pół roku wymieniałem na przykład gumowe osłony przegubu. Dopiero jak wymieniłem na fabryczne problem zniknął i od dwóch lat spokój.
javelin:
Mechanikowi ufam w 100%. Problemem nie jest sama guma czy fakt nieumiejętnej wymiany. Problemem jest fakt że guma musiała zostać dobrana od Tucsona i różni się od tej która jest oficjalnie w katalogu. Dlatego szukam rozwiązania co trzeba wymienić aby samochód był w 100% Santa Fe
zkit:
Zadzwoń do Fox Rzeszów i podaj nr VIN. Tam ci powiedzą jakie powinny być. W moim CRDI przy wymianie tych gum musiałem kupić obejmy, gdyż początkowo fabrycznie mieli montować inne a potem masywniejsze. Powiedzieli mi, że sam zakup gum nie daje gwarancji jakie mam obejmy. Kupiłem komplet oryginalnych z obejmami za niewielkie pieniądze, założyłem i jeżdżę bez problemu do dziś.
Nawigacja
[#] Następna strona