Autor Wątek: [ix35 EL] 4x4  (Przeczytany 8299 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline belgrano

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 105
[ix35 EL] 4x4
« dnia: 02 Grudzień 2016, 12:49:27 »
Witam.
Panowie jako że mam 4x4 zastanawiam się jak sprawdzić działanie.
Wiem że działa do 40km/h. Naciskam guzik, ruszam i zastanawiam się czy działa? Powinien układ być głosniejszy ale nie słyszę.
Czy 4x4 w naszych autach załącza się automatycznie jeśli tył wpada w poślizg oraz jeśli gdzieś będę w błocie?

igrek1

  • Gość
[ix35 EL] 4x4
« Odpowiedź #1 dnia: 03 Grudzień 2016, 00:26:12 »
Jak spadnie sniezek delikatnie spróbuj wejść w delikatny łuk i dodać gazu :) Pieknie ustawia się boczkiem nie czuc wogóle opóźnienia. na śliskim asfalcie czuć opóźnienie ale na sniegu jest ogień :)

Acher

  • Gość
[ix35 EL] 4x4
« Odpowiedź #2 dnia: 05 Grudzień 2016, 09:52:51 »
Albo jeszcze prostsza metoda.
Jeżeli wcześniej jeździłeś przednionapędowcem to na pewno kojarzysz sytuację gdy próbowałeś szybko wyjechać z parkingu skręcając w lewo a po wciśnięciu gazu przednie koła najpierw mieliły w miejscu (szczególnie po deszczu).
Spróbuj zrobić tak samo ix-em (nie musisz włączać 4x4 - sam się dołączy).
Uwaga: dostaniesz kopniak z tyłu, uważaj by nie władować się coś po drugiej stronie jezdni:)

Offline belgrano

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 105
[ix35 EL] 4x4
« Odpowiedź #3 dnia: 05 Grudzień 2016, 13:51:30 »
Musze poćwiczyć.
A co daje 4x4 na śliskiej powierzchni. W zasadzie nie widzę różnicy. Tak samo w śniegu jeszcze nie zobaczyłem nic. To w lewo musze zobaczyć.

Offline AndrzejO

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 112
[ix35 EL] 4x4
« Odpowiedź #4 dnia: 05 Grudzień 2016, 17:56:01 »
Witam
W prawo też może być:)))). Ja dopiero w tym roku mam frajdę z 4x4 bo rok temu nie było zimy. Dwa dni temu u mnie posypało więc testowałem napęd i naprawdę jestem pod wrażeniem:))Robiłem podjazdy pod góreczki których u mnie troszkę jest i z oponami zimowymi nawet nie było mowy o buksowaniu kół przy podjazdach czy ruszaniu. Autka pędzone jedną ośką miały troszkę problemy. Ogólnie nic nie musisz włączać bo sprzęgło samo tak Ci porozdziela moment na poszczególne koła żeby każde z nich miało dobrą przyczepność do podłoża. Jak poprzednik pisał przy wyjeździe na drogę dostaje się takiego kopa z tyłu (z tylnej osi) że auto przyśpiesza jak na czarnym asfalcie:))
Napęd 4x4 sam możesz włączyć dopiero jak będzie pół metra śniegu na co czekam co by potestować napęd:)Autko fajnie wchodzi w zakręty bokiem, nie ma mowy wypłużaniu przedniej ośki czy zarzucaniu tyłu. Jak dla mnie REWELACJA:)
Czekam na więcej śniegu...

P. S. yyyyy czekaj jesteś pewny że masz 4x4 bo opisie autka masz 2WD???

Offline belgrano

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 105
[ix35 EL] 4x4
« Odpowiedź #5 dnia: 06 Grudzień 2016, 14:13:58 »
Poprawiłem dane.
Ja nie widzę różnicy do przednio napędowca.
Może na razie.
Tylko na zakrętach bardziej mi wypadają w poślizg tylnie koła na bok niż w typowej limuzynie z przednim napędem.
Dlatego pytam bo muszę też potestować jak to łazi.
Na azie na błocie ładnie szedł ale i tak go ślizgało. Dlatego pytam czy to normalne, że ślizgać może na boki jak jadę?

Offline vavoom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 31
    • http://www.youtube.com/duszaniespokojna
[ix35 EL] 4x4
« Odpowiedź #6 dnia: 01 Marzec 2017, 20:47:48 »
Cytat: "AndrzejO"
sprzęgło samo tak Ci porozdziela moment na poszczególne koła żeby każde z nich miało dobrą przyczepność do podłoża

Witam  :-)
Aby rozwiać wątpliwości i lepiej poznać działanie napędu (oraz kontroli trakcji), zapraszam na testy na rolkach wolnobieżnych. Test oczywiście nic nie kosztuje, poza zgodą na umieszczenie nagrania na yt i forum  :-)

Offline vavoom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 31
    • http://www.youtube.com/duszaniespokojna
[ix35 EL] 4x4
« Odpowiedź #7 dnia: 07 Grudzień 2018, 11:55:23 »
Nie mój test, ale ogólnie to szału nie ma...

Offline jacek2

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 550
[ix35 EL] 4x4
« Odpowiedź #8 dnia: 07 Grudzień 2018, 12:11:19 »
Gdzieś to już kiedyś widziałem. Ale tym bym się nie przejmował. Auto i tak dobrze sobie daje radę. Myślę że przyhamowanie nożnym hamulcem (lekkie zblokowanie koła które się obraca) spowodowałoby polepszenie możliwości trakcyjnych- czyli łatwiej wyjedzie pojazd z rolek.....

Offline vavoom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 31
    • http://www.youtube.com/duszaniespokojna
[ix35 EL] 4x4
« Odpowiedź #9 dnia: 07 Grudzień 2018, 13:05:01 »
Akurat ten test opublikowano dzisiaj, więc może jakiś inny widziałeś :)
Osobiście testowałem w taki sposób Santa Fe, poradził sobie z wszystkimi opcjami bez problemów.

Offline lucasy

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 70
[ix35 EL] 4x4
« Odpowiedź #10 dnia: 08 Grudzień 2018, 09:24:42 »
Starego Santka przetestujcie na rolkach :)

Offline marcinos

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 5
[ix35 EL] 4x4
« Odpowiedź #11 dnia: 21 Maj 2019, 10:49:29 »
Witam. Ostatnio pojawil mi sie dziwny problem z napedem. Auto zaczęło sie pręzyc na rondach oraz podczas ruszania ze skreconymi kołami. Podczas jazdy na wprost wszystko gra. Prosze o pomoc. Pozdrawiam.

Offline AndrzejO

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 112
[ix35 EL] 4x4
« Odpowiedź #12 dnia: 21 Maj 2019, 23:28:10 »
A tu moje prywatne testy tej zimy;) Ogolnie naped daje rade na sniegu;)
KLIK