Forum > Santa Fe (2006-

[Santa Fe CM] Zasada działania napędu 4x4

(1/2) > >>

djmcg:
Witam.
Poczytałem instrukcję dot napędu jednak chciałbym dopytać szczególnie przed zimą.
Czy gdy przy wyłaczonym przycisku 4WD lock i utracie przyczepnosci przednich kół np na sniegu napęd tylni się dołączy czy musze mieć właczony przycisk 4wd by tylni napęd się dołaczył?

volcan:
Dołączy się automatycznie. Włączenie trybu 4WD Lock blokuje napęd na 4 koła (na stałe go zapina) - działa to do określonej prędkości (chyba 40 km/h) - potem i tak napęd na tył się odłącza.

Miłek25:
Jest dokłądnie tak jak mówi Volcan. Przy wyłączonym przycisku komputer rozdziela moment obrotowy pomiędzy koła w przypadku utraty przyczepności. Jeśli wciśniesz przycist 4 WD lock i zablokujesz napędy to i tak powyżej 35-40 km/h się napedy zacznął rozłączać by przy około 45 km/h się rozłączyć.

djmcg:
Ok dzieki z potwierdzenie.
Czekam na śnieg i zobaczymy jak napęd 4wd sie sprawuje w zimie.

[ Dodano: 2015-01-10, 15:50 ]
Chciałbym jeszcze dopytać
Czy jak włacze napęd to jaki podział mocy jest przód tył i czy mogę cały czas jezdzić z załączonym napędem w zimie
Czy załączenie napędu blokuje mechanizm różnicowy(wszystkie koła ciągną równą mocą)
?

zacharo:
witam
ostatnio stwierdziłem że w moim sandku w miarę wzrastania szybkości pojawia się dziwny dzwięk
im szybciej jadę tym jest bardziej głośny . Sprawdziłem łożyska i wszystko jest ok . Przy sprawdzaniu łożysk stwierdziłem że przy obracaniu kół obraca sie wał napędowy mimo wyłączonego napędu na 4 koła ,czy to jest normalne . moim zdaniem powinien sie obracać dopiero wtedy kiedy załączę 4x4 .

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej