Autor Wątek: problemy z odpaleniem!!!!!!  (Przeczytany 9012 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Mc_Abra

  • Gość
problemy z odpaleniem!!!!!!
« Odpowiedź #15 dnia: 21 Grudzień 2009, 19:49:51 »
ja mialem paliwo przy jednym wtryskiwaczu i czuć było lekko zapach ropy jak się otworzyło maskę. Na wariata wziąłem kluczyk i dokręciłem ten zawór, problem z nieszczelnością zniknął.
Też mam problemy z odpalaniem na zimnym, na razie wymieniłem świece, jak jutro założę rozrząd i poskręcam to zobaczę czy to od tego. zdziwiłem się bo wszystkie świece były praktycznie spalone :roll: cud że w ogóle odpalał :roll:
jak jutro wszystko poskręcam to sprawdzę jeszcze moduł sterujący nagrzewaniem świec, może on być uszkodzony i palić świece, lub ich nie załącząć w ogóle do grzania...
Na zimnym silniku zapal sobie światło w środku i przekręć kluczyk jak do grzania świec. Przy przekręcaniu i włączaniu zapłonu, jak zaczyna grzać świece, to światełko powinno przygasnąć. Jak nie przygasa to sprawdzaj czy w ogóle napięcie dochodzi do świec z modułu...

gordonek, świece wymieniałeś, że zacznę od początku :)

gordonek

  • Gość
problemy z odpaleniem!!!!!!
« Odpowiedź #16 dnia: 22 Grudzień 2009, 20:51:22 »
Dziękuję za podpowiedzi!
Ociepliło się i szanowny hultaj odpalił...
Nie mam możliwości za bardzo zaglądać mu do gardła, bo nie mam garażu czy nawet wiaty. Przy zapalaniu nie zauważyłem przygasania światła w kabinie więc może faktycznie nie grzeją świeczki - może poproszę o pomoc i sprawdzę napięcie na akku miernikiem przy grzaniu świec. Tak czy siak problem jest, co więcej drażni mnie bardzo, bo nie lubię jak mnie samochód zawodzi - szczególnie w ważnych momentach.
Jeśli chodzi o zapach ropy i paliwo przy wtryskach - to po zakupie auta miałem coś takiego i to baaardzo intensywnie. Okazało się, że to wężyki od przelewu paliwa - wymieniłem i paliwo nie wycieka choć zapach pozostał, ale "doświadczeni" mówią, że tak "ma być" bo to common railly i one tak mają - cóż może i tak.
Dyskutantom całego forum i tego wątku życzę udanych świąt:)

Waldemar

  • Gość
problemy z odpaleniem!!!!!!
« Odpowiedź #17 dnia: 23 Grudzień 2009, 07:03:10 »
Witaj Gordon!!!
Ja myślę że to ropa , najlepiej jak są duże mrozy takój w dobrych cpn-ach , ja do swojego dodaje depresator jak są mrozy tak -10 C , a świece najlepiej sprawdzić odkręcając listwę na świeczkach i pojedyńczo przykładając omomierz bo tak jak ty piszesz to Ci może nic to niedać !!

Pozdrawiam Waldek

gordonek

  • Gość
problemy z odpaleniem!!!!!!
« Odpowiedź #18 dnia: 23 Grudzień 2009, 19:45:34 »
Poprzednio tankowałem na Statoil, a przed tym "incydentem z nieodpaleniem" - na Rafinerii ten droższy olej i dodałem jakiegoś badziewia ułatwiającego rozruch w niskich temp. i.... nie zapaliłem, ale było w nocy prawie -20 stopni.
Świece sprawdzę chyba gdzieś w warsztacie.

wojtuuuuus

  • Gość
problemy z odpaleniem!!!!!!
« Odpowiedź #19 dnia: 25 Grudzień 2009, 21:41:12 »
witam wszystkich! pisalem ze po wymianie simeringow pod wtryskiwaczami wszystko jest ok,ale wlasnie sie okazalo ze nie!!! bylo ok normalnie palil od strzala i wszystko dobrze ale przez ok 10 dni! teraz znowu wrucil ten sam problem :cry: nie moge go odpalic! moge sobie krecic i krecic! ale dziwi mnie to ze jak uzyje takiego sprayu to sie chyba nazywa samostart do diesla czy jakos tak,jezeli odkrece rure poowietrza od intercoolera i psikne troszke ,samochod odpala super ,troszke pochodzi i moge puzniej gasic i odpalac.ale jak zostawie na noc to nie odpali na drugi dzien! moze to filtr paliwa? mechanik wymienial 3tyg temu,sam kupilem nowy,tulko ze on nie zalal go ropa ,nie wiem moze cos jet zapowietrzone? ale dlaczego po wymianie tych simeringow przez 10 dni wszystko bylo ok!!!??? dlaczego tylko na kilka dni?? prosze o jaka kolwiek pomoc i z gory dziekuje!!

wojtuuuuus

  • Gość
problemy z odpaleniem!!!!!!
« Odpowiedź #20 dnia: 26 Grudzień 2009, 20:36:09 »
wiatam mam jeszcze jedne doswiadczenie ,pisalem ze po wymianie simeringow problem znowu wrucil! dzisiaj rano kiedy nie moglem odpalic hyundaJKA wkurzylem sie i zaczelem go odkrecac heh! odkrecilem intercoolera,oslone silnika,i kazdy z przewodow paliwowych ,przedmuchalem je poruszalem czunikami na bloku,wyciagnelem je i wlozylem zpowrotem, sprubowalem odpalic i odziwo odpalil,trzeba bylo troszke pokrecic ale odpalil!!!pochodzil z 5 min zgasilem go i skrecilem oslone,intercoolera zalozylem weze,sprobowalem odpalic- odpalil od strzala nawet nie musialem dlugo krecic doslownie sekunda! nie ruszalem ani wtryskow ani w sumie nic specjalnego nie zrobilem popukalem,poruszalem i poczyscilem!! i hyundai chodzi tak samo jak po wymianie tych simeringow! tylko ciekawe czy tez bedzie chodzil tak i zapalal prze kilka dni!!jak wtedy! teraz juz nie wiem o co w tym chodzi,myslalem ze wtryski,ale nawet ich nie dotknalem i chodzi ok! moze pompa paliwowa??? a moze filtr paliwa byl zle wymieniony? a moze poprostu cos jest zapowietrzone? jezeli ktos moze pomoc to bede wdzieczny!! dzieki

tedibeer

  • Gość
problemy z odpaleniem!!!!!!
« Odpowiedź #21 dnia: 27 Grudzień 2009, 17:08:02 »
Ja miałem podobnie. Zapalał za 5 razem , jak były takie mrozy -14. Jednej nocy wziąłem aku do domu , podłączyłem pod prostownik na 5 godzin, rano założyłem i odpalił od strzału (mróz -12stopni) za pierwszym razem. Myślę że to kwestia niedoładowania akumulatora (krótkie odcinki + dmuchawa + ogrzewanie szyby + klima + itd itp) a przy mrozie -10 aku traci za swojej pojemność dość sporo w porównaniu z temperaturą +20. Aku ma już 7 lat (2002r) także może się już powoli kończyć.

Tak a propo , przestrzegam przed Norauto. Byłem na kontroli akumulatora i obwodu ładowania, i stwierdzili że aku jest ok natomiast alternator za słabo ładuje aku. Tylko że baran nie zauważył że jak sprawdzał ładowanie to włączona była dmuchawa i klimatyzacja co zawsze powoduje spadek napięcia przy wolnych obrotach. Po drugie jak zmieniali mi opony to nabili 3,5 atmosfery / koło :shock: (o 1,3 za dużo).

wojtuuuuus

  • Gość
problemy z odpaleniem!!!!!!
« Odpowiedź #22 dnia: 28 Grudzień 2009, 11:48:12 »
dzieki za porade wybrobuje to ,jak nie bede mogl odpalic to wyciagne aku i podladuje go,zobaczyly dzieki wielkie!!

gordonek

  • Gość
problemy z odpaleniem!!!!!!
« Odpowiedź #23 dnia: 08 Styczeń 2010, 21:02:34 »
Witam,
Zajechałem do mechanika w sprawie kłopotów z odpalaniem. Ponownie sprawdzili przelewy, szczelność wtryskiwaczy i ponownie uznali, że ok. Jedyną rzeczą, do której mieli wątpliwości to pompa wysokiego ciśnienia - była zapocona, tj, nieszczelna. Jej uszczelnienie wg mnie nieco poprawiło sprawę z odpalaniem na zimnym silniku.
Ale jest teraz sporo cieplej, przynajmniej nad morzem, niż wówczas gdy nie zapalił.
Kontynuując temat podjechałem do autoryzowanego serwisu celem sprawdzenie świec żarowych.
I tu mała dygresja - nie sprawdzałem ich wcześniej przyjmując za właściwą argumentację, iż biorą one udział w rozruchu jedynie przy niskich temperaturach (a u mnie już w chłodniejsze letnie i jesienne poranki były kłopoty z nierówną pracą przez kilkanaście sekund po zapaleniu i wg mnie zbyt dużym kłębem białego dymu). Wg słów mechanika z serwisu, jednak biorą... Nie to najważniejsze - najważniejsze, że 3 z 4 były niesprawne. Ale i to nie było jak się okazało najważniejsze.... najważniejsze było to, że jedna z nich się urwała przy wykręcaniu i zaczął się cyrk! Bez rozwodzenia się - mam nowe świece i.... nową uszczelkę pod głowicą. I oczywiście sporo stówek mniej w kieszeni!
Dziś odebrałem auto i czekam na jutrzejszy ranek i kolejne zimne ranki, żeby sprawdzić dzieło mechaników!
Pozdrawiam ciepło:)
p.s. będąc w serwisie otrzymałem "garść nowych informacji" nt. napędu w naszych autach - i znów jestem zakręcony, ale to temat do innego wątku.

movir

  • Gość
problemy z odpaleniem!!!!!!
« Odpowiedź #24 dnia: 14 Styczeń 2010, 20:59:32 »
Słuchajcie! Mam problem z odpalaniem mojego Santa w temperaturach minusowych (od ok -5*C). Wymieniłem świece, wymieniłem akumulator, problem nie przechodzi. Co może być przyczyną??? Dadam że po odpaleniu skaczą mu obroty przez 2 sek (między 500 a 900). Czytałem na forum, że niektórzy w podobnych wypadkach zajmowali sie wtryskami i pomogło. Ale tak naprawde w moim przypadku co mają do tego wtryski??? 5*C odpala, -5*C nieodpala. Bardzo proszę o pomoc, szczególnie oczekuję odpowiedzi od fachowców, lub kogoś kto miał podobny problem. Silnik Santa 2.0CRDi 113KM, 2003r

movir

  • Gość
problemy z odpaleniem!!!!!!
« Odpowiedź #25 dnia: 22 Styczeń 2010, 11:37:05 »
Witam ponownie.
Mój Santa odwiedził autoryzowany serwis gdzie zdiagnozowano, że problem z odpalaniem na zimnie jest spowodowany przez pompę paliwową. Ciśnienie zbyt małe w zależności od pogody i że dostaje tylko 8bar co jest zupełnie niczym. Koszty bardzo duże, ale jedyne na co mnie teraz stać to regeneracja pompy. Macie jakieś opinie na ten temat?? pozdrawiam