Forum > Accent
[Accent X3] Zmiany Accent X3 3d rok 1997 - co mogę zrobić?
diablomode:
Witam wszystkich :)
Mam pytanie odnośnie zmian jakie mogę wprowadzić do mojego "żółtka" X3.
Posiada on fabryczny silnik 1.3 12V 75km.
Chodzi mi dokładniej o wygląd, co mógłbym dodać takiego / zmienić aby wyglądał lepiej i ciekawiej.
Mam założone felgi 6J opony 175/70/13. Widać też na nim spojler, który był na nim już w Niemczech.
Nic nie było przy nic zmieniane ani robione, wszystko jest oryginalne.
ed. przeniesienie tematu, dodanie tagu. tekla
Maciek:
Gleba i dobre koło, nic więcej nie trzeba. Na dobry początek możesz poprawić spas lewego reflektora, bo na zdjęciu widać niezłą szparę między lampą na maską ;-). Najważniejsze: dbaj, dbaj, dbaj i wszystkie naprawy przeprowadzaj na czas. Zadbaj o konserwację podłogi i przejrzyj dokładnie nadwozie pod kątem wszelkich rdzawych nalotów, bo blacha to najsłabszy punkt Hyundaiów z lat .90
diablomode:
Dobrze, a jakie byś polecał felgi pod Accenta'a i jakie oponki? Jaki rozmiar?
A co do gleby to sprężyny czy całe zawieszenie? Jak zawieszenie to jakie dokładnie i ile mógłbym zejść?
Jutro dodam reszte zdjęć żółtka, to zaprezentuje go całego jak wygląda, bo trochę mu brakuje do ideału.
Maciek:
Nie wiem jakie masz doświadczenie jeśli chodzi o jazdę na glebie, ale póki co polecałbym najzwyklejsze sprężyny obniżające -30 mm. Nie jest to hardcore'owe obniżenie i twardość też względna, ale daje mniej więcej pojęcie o tym, czego można się spodziewać idąc dalej (w kierunku kitów i gwintów). Co do konkretów to niestety mam smutną wiadomość - Accent X3 dzieli zawieszenie z Mitsubishi Coltem, więc konkretne sportowe zawiasy z regulacją wysokości są osiągalne tylko zagranicą i cenowo plasują się w okolicach 4k PLN (bodajże BC Racing i D2). Wbrew pozorom najprostsza droga to tak zwany 'drut-gwint', którego idea została szerzej opisana na forum naglebie.pl (postaram się znaleźć ten link i podrzucić). Jeśli natomiast nie interesuje Cię opcja regulowania wysokości to bodajże Bilstein produkuje sportowe amortyzatory do Accenta (linia B6 Sport) a sprężyny obniżające możesz dobrać według uznania (dobrą jakość prezentują Eibach, Lesjofors, Koni - z dostępnością jest niestety ciężko). Osobiście pracuję nad dostosowaniem gwintu z Opla Astry G do mojego Pony'ego, ale póki co jeszcze długa droga przede mną, bo fundusze mam ograniczone a wyskoczyło mi kilka nieprzewidzianych zabaw blacharskich :lol:
Co do felg i opon - polerowany Ronal Turbo zawsze dobrze leży, ale do tego koloru chyba najfajniej spasowałyby czarne Rota Grid 15'' i na to opona 195/50/15. Zresztą - felgi to dopiero początek, bo najważniejszy jest spas, spas, spas! Tak na prawdę wszystko zależy, czego oczekujesz po tym aucie, bo nie ma co ukrywać - 99% modyfikacji to w tym wypadku tak na prawdę przecieranie szlaków :-D.
Edit:
Przede wszystkim przygotuj się na dużo trudności i przyszykuj z tonę samozaparcia, bo wielu przed Tobą już tu było co strasznie chcieli modyfikować swoje Hyundaie i spektakularne plany zdychały szybko, bo okazywało się, że to nie VAG i trzeba dużo kombinować.
diablomode:
W moim przypadku chodzi tylko o polepszenie wygląu zewnętrznego, dokładniej o jakieś lepsze fele i oponki.
A w takim ogólnym wyglądzie to dodać parę rzeczy z carbonu (lusterka, uchwyt klapy), a także spojler (carbon żółty). Do wnętrza to także jakoś coś w carbonie, tylko się zastanawiam co można zmienić.
Jeśli dało by radę to prosiłbym o linki do dobrych sprężyn obniżających, felg gdzie mógłbym dostać, bo opony to dla mnie nie problem, a mam wulkanizację w rodzinie :D
[ Dodano: 2014-10-12, 19:25 ]
A co mógłbym zrobić z głośnikami?
Na tą chwilę mam oryginalne głośniki i radio Pionieer mvh-150ui (4x 50 WAT).
Jakie otwory są oryginalnie na drzwiach i jakie mają wymiary głośniki? Jakie byście polecili? Jakiej marki i jaka moc?
Nie chce wkładać żadnej tuby ani nic podobnego, tylko same głośniki zamiast oryginalnych, ponieważ te już się kończą powoli.
Nawigacja
[#] Następna strona