Autor Wątek: [Atos] [Atos] Odpowietrzanie hamulców bębnowych  (Przeczytany 5610 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

konrad1828

  • Gość
[Atos] Odpowietrzanie hamulców bębnowych
« dnia: 26 Wrzesień 2014, 13:02:01 »
Witam. Ostatnio byłem na przeglądzie swoim Atosem, i pan powiedział, że do roboty są tylne szczęki. Więc mam teraz do Was pytanie, jak odpowietrzyć tylne hamulce bębnowe. Bo z wymianą szczęk to sobie poradzę, tylko zastanawia mnie to jak odpowietrzyć to we własnym zakresie, bez kanału.
« Ostatnia zmiana: 21 Czerwiec 2020, 12:28:57 przez Brt »

Offline kadafi

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 301
[Atos] Odpowietrzanie hamulców bębnowych
« Odpowiedź #1 dnia: 26 Wrzesień 2014, 18:02:40 »
Zdjąć koło + 4m wężyka jak chcesz to samemu robić. Chyba że atos ma zastosowane jakieś kosmiczne technologie.
Weź pod uwagę, że przy odkręcaniu mogą się urwać odpowietrzniki. Jak nie wiesz kiedy były odkręcane ostatni raz to kup nowe cylinderki jak masz zamiar to robić np. w sobotę po południu  ;-) .

Offline niebieskiultras

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 261
[Atos] Odpowietrzanie hamulców bębnowych
« Odpowiedź #2 dnia: 26 Wrzesień 2014, 18:42:31 »
z własnego doświadczenia wymieniłbym też cylinderki od razu .

VW golf 2 od dziadka - wymiana szczęk bez cylinderków efekt cylinderki podczas jazdy wystrzeliły
mój Accent wymiana szczęk przy okazji rozsypały się cylinderki
opel vectra a wymiana szczęk tak samo cylinderki wystrzeliły

także wymieniaj bo to nie duży koszt do mojego x3 w IC po zniżkach 2 sztuki ABE 2x25 zł także nie ma jakiejś tragedii

konrad1828

  • Gość
[Atos] Odpowietrzanie hamulców bębnowych
« Odpowiedź #3 dnia: 26 Wrzesień 2014, 19:47:44 »
Cylinderki miałem zamiar wymienić, bo nie wiem kto keidy je wymieniał, więc dla własnego bezpieczeństwa chcę wymienić wszystko. Tylko interesuje mnie odpowietrzenie, jak to zrobić...

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Atos] Odpowietrzanie hamulców bębnowych
« Odpowiedź #4 dnia: 26 Wrzesień 2014, 21:47:05 »
O odpowietrzaniu nie będę pisał bo to jest w necie opisane setki razy.

W czasie remontu tylnych hamulców można napotkać następujące niespodzianki:

- trudność w zdjęciu bębna ze względu na próg na wewnętrznej części. Trzeba uważać na działanie młotkiem bo bęben może pęknąć ( bardzo prawdopodobne jeśli nie był wymieniany od 14 lat).

- uszkodzenie łożyska bębna.

-zapieczenie samo-regulatora.
 
-odpowiednie ustawienie samo-regulatora przed zamontowaniem bębna wpływa na prawidłową pracę hamulca ręcznego.

-zapieczenie linek hamulca ręcznego.

Offline niebieskiultras

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 261
[Atos] Odpowietrzanie hamulców bębnowych
« Odpowiedź #5 dnia: 26 Wrzesień 2014, 22:41:12 »
Cytat: "konrad1828"
[...] Tylko interesuje mnie odpowietrzenie, jak to zrobić...


w cylinderku masz dwa otwory w jeden jest wkręcony odpowietrznik a w drugi wkręcasz przewód hamulcowy (uwaga by go nie przekręcić przy odkręcaniu)
gdy złożysz hamulce do kupy zakładasz na odpowietrznik rurkę przeźroczystą (średnica odpowietrznika)  bierzesz jakąś drugą osobę do środka auta i ta osoba pompuje hamulcem po popompowaniu parę razy (stwardnieje pedał )  musi przytrzymać a Ty okręcasz odpowietrznik . i tak powtarzasz do czasu gdy będzie w przewodzie płynąć sam płyn hamulcowy bez bąbelków powietrza i druga strona tak samo