Autor Wątek: [XG30] Nierówne obroty silnika na postoju pod obciążeniem (R  (Przeczytany 34825 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Hants

  • Gość
[XG30] Nierówne obroty silnika na postoju pod obciążeniem (R lub D)
« Odpowiedź #15 dnia: 28 Wrzesień 2012, 01:09:47 »
Pamietaj, ze za wolne obroty są o wiele bardziej niebezpieczne dla silnika niż np dokręcanie do 6 tys RPM. Przy takich 500 rpm łatwo o przeskok paska rozrządu i..np pęknięcie pierscieni - to drugie tłumaczy się nienaturalnie wydłuzonym skokiem tłoka i mozliwoscią zahaczenia o ten "rancik" na cylindrze. Ot tak - klepię w ramach ciekawostki.


Hants

  • Gość
[XG30] Nierówne obroty silnika na postoju pod obciążeniem (R lub D)
« Odpowiedź #17 dnia: 28 Wrzesień 2012, 14:43:47 »
Musi gdzies być.
na tym zdjęciu: http://w139.wrzuta.pl/obraz/powieksz/37bHYxBNHOm

Co to jest to coś pod kątem tuż nad rurkami podcisnienia?

defender118

  • Gość
[XG30] Nierówne obroty silnika na postoju pod obciążeniem (R lub D)
« Odpowiedź #18 dnia: 28 Wrzesień 2012, 17:04:08 »
jutro to sprawdze.A w tym silniku za wolne obroty nie odpowiada silnik krokowy?


sprawdzilem to....jest to jakas atrapa sruby(nic tam nie ma)

Hants

  • Gość
[XG30] Nierówne obroty silnika na postoju pod obciążeniem (R lub D)
« Odpowiedź #19 dnia: 29 Wrzesień 2012, 10:07:02 »
Cytat: "defender118"
A w tym silniku za wolne obroty nie odpowiada silnik krokowy?


TEŻ.
Zauwazyłeś wahnięcie obrotów w momencie gdy np włączysz grzałkę, nawiew, albo.. gdy zjezdzasz na luzie (w manualu) z górki? Powyżej pewnych prędkości komputer podnosi obroty nawet do 1600. Własnie krokowym.

Sruba po prostu przepuszcza więcej powietrza innym kanalikiem.

Warto żebys zrobił również i to:

defender118

  • Gość
[XG30] Nierówne obroty silnika na postoju pod obciążeniem (R lub D)
« Odpowiedź #20 dnia: 29 Wrzesień 2012, 14:16:34 »
szczerze mówiąc to używam tylko automatu i nie zauważyłem powyższych objawow.Wydre silnik krokowy i go wyczyszczę i przeczyszczę przepustnice ale dalej nie zlokalizowałem tej śruby...

[ Dodano: 2012-09-29, 16:09 ]
Mam problem.Czyscilem przepustnice i zdejmowalem czujniki z przepustnicy.Sciagnolem czujnik z ostatniego zdjecia tzn snc00111.Nie wiedzialem co co za czujnik wiec go zalozylem.Odpalilem auto i samo wchodzi na 2 tys obr i tak zostaje.Prawie wogole nie reaguje na pedal gazu(kreci sie do 3 tys obr) przy nacisnieciu pedalu hamulca chwilowo go dlawi na 1500 ale spowrotem wchodzi na 2 tys.Co to za czujnik i co sie stalo"?

Hants

  • Gość
[XG30] Nierówne obroty silnika na postoju pod obciążeniem (R lub D)
« Odpowiedź #21 dnia: 30 Wrzesień 2012, 17:37:33 »
Ten po lewej to czujnik położenia przepustnicy, ten po prawej - przepływomierz. Pierwszy np słuzy do zrzucania biegu, przy 'depnięciu'

Teraz czeka Cie przeszukiwanie manuala - jak to ponownie ustawić.

Zgaduję - tam chyba też jest mozliwość regulacji - całym korpusem

I tak na przyszłość: one thing at the time Nie powineneś był rozkręcać wszystkiego na hura...

defender118

  • Gość
[XG30] Nierówne obroty silnika na postoju pod obciążeniem (R lub D)
« Odpowiedź #22 dnia: 30 Wrzesień 2012, 17:50:27 »
meczylem sie z zalozeniem tego czujnika ze 2h.Wkoncu zalamany ze auto trzbea bedzie holowac do aso wsadzilem go jak mi podeszlo i zakrecilem.Ostatni raz wsiadlem do auta i sprobowalem odpalic.Jakmis cudem wlozyzlem ten czujnik poprawnie i auto juz dziala.Ale wiecej nie zamierzam go dotykac bo nie mam pojecia jak maja byc ulozone te elementy na sprezynkach. Sama przepustnice przeczyscilem i zadnej poprawy niema.Przegladalem ostatnio neta i znalazlem zdjecie silnika 2,5 v6 z sonaty.Silnik jest bardzo podobny(korek oleju ma po innej stronie)Ale kolektor i przepustnica wyglada identycznie.Czy sprawdzal ktos czy czujniki i inne podzespoly pasowaly by do xg?

Hants

  • Gość
[XG30] Nierówne obroty silnika na postoju pod obciążeniem (R lub D)
« Odpowiedź #23 dnia: 30 Wrzesień 2012, 17:54:24 »
U mnie:



bez zaslepki:



Krokowy wygląda tak:



Ta tak się połozenie czujnika u mnie ustawia [crop].



[ Dodano: 2012-09-30, 17:01 ]
Cytat: "defender118"
Jakmis cudem wlozyzlem ten czujnik poprawnie i auto juz dziala


Ale przyjemnosć z rozwiązania problemu - zostaje :-)

Wyczyść krokowca, sprawdz czy nie łapiesz gdzies lewego powietrza.

defender118

  • Gość
[XG30] Nierówne obroty silnika na postoju pod obciążeniem (R lub D)
« Odpowiedź #24 dnia: 30 Wrzesień 2012, 19:31:54 »
Czyli wychodzi na to ze w xg30 nie ma tej sruby do regulacji obrotow?.Jutro sprobuje ogarnac krokowca. Dzieki ze mnie tak niańczysz.PZdr

Hants

  • Gość
[XG30] Nierówne obroty silnika na postoju pod obciążeniem (R lub D)
« Odpowiedź #25 dnia: 01 Październik 2012, 14:06:59 »
Ad maiorem Dei gloriam ;-)

bartfoot

  • Gość
[XG30] Nierówne obroty silnika na postoju pod obciążeniem (R lub D)
« Odpowiedź #26 dnia: 18 Kwiecień 2013, 10:01:31 »
Wracając do problemu w temacie, a w zasadzie w podtemacie, mam ten sam problem z mrugającą lampką braku STOPu, problem jest od zawsze, ale u mnie nie ma żadnych kłopotów z pracą silnika.
Czy ktoś wie gdzie znajduje się przekaźnik kontroli świateł STOPu?

Offline valec75

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 11
[XG30] Nierówne obroty silnika na postoju pod obciążeniem (R lub D)
« Odpowiedź #27 dnia: 24 Październik 2017, 11:19:41 »
Problem mam jak w temacie, na ciepłym silniku po zapaleniu przez kilka sekund obroty falują, potem się uspokajają. Na zimnym bez obciążenia jest w miarę, po wrzuceniu biegu silnik zaczyna się dławić. Zamierzam wymienić silnik krokowy, TPS. Jestem zbieraczem części i chciałbym się rozejrzeć też za nowymi sondami. Tylko nie wiem jakimi, czy mógłby mi ktoś podać numery sond? Są ich dwie sztuki (w kolektorach wydechowych) czy więcej? Pytam, bo ukradli mi katalizator i nie wiem, czy nie brakuje trzeciej, i na przykład przez to te problemy...