Forum > Lantra

[Lantra J2] Maglownica - jak zdemontować ? Dostęp etc. Ktoś

<< < (2/3) > >>

Złośnik:
Witam.
Pytanko mam. Czy do demontażu maglownicy tak w Lantrze jak w Coupe RD1 potrzeba opuszczać sanki ? Bo szczerze mówiąc to dzisiaj spokojnie spróbowałem ruszyć śruby i fakt, że z trudem ale, podszedłem z grzechotką do śrub, udało się poluzować, tak samo od przewodów hydraulicznych. Ewentualnie, można belkę poprzeczną pod silnikiem zdemontować i rozłączyć połączenie katalizatora ze złączem elastycznym aby zrobić więcej miejsca... Ale czy potrzeba opuszczać sanki ?

Cezary51:
W J1 nie trzeba było. Po wymianie najwięcej zabawy było z ustawienie kierownicy na wprost.

Złośnik:
A to akurat prosta sprawa. Trzeba przed włożeniem magla nowego ustawić go w pozycji zerowej i tak wkładać. Spojrzeć jak jest stary ustawiony i zobaczyć czy w miejscu połączenia z krzyżakiem kolumny nie ma znaków, ewentualnie nanieść, pomierzyć odległości na końcach magla, zablokować i tak wkładać :)

Nie mam teraz katalogu w pracy a nie pamiętam jak to konstrukcyjnie wygląda w J1, czy podobnie do J2 jeśli chodzi o mocowanie przekładni i miejsce do wyjęcia jej po odkręceniu ? Czy może właśnie do tego potrzeba opuścić sanki. To jest kluczowa sprawa bo kanał jest potrzebny i sposób podparcia sanek - a same zapewne mało nie ważą.

Złośnik:
Według tego co piszą mądre księgi do Lantry, to nie trzeba ruszać w ogóle ramy zawieszenia silnika do demontażu magla z auta.



Według instrukcji, wystarczy:
Na wszelki wypadek odłączyć zasilanie poduszek - czyli akumulator odłączamy, czekamy minimum 2-10 minut.
Blokujemy kierownicę w pozycji - na wprost - według instrukcji: ustawiamy kierownicę na wprost, obracamy kluczyk do pozycji LOCK i wyjmujemy klucz, lub za pomocą pasów bezpieczeństwa blokujemy koło kierownicy.

Następnie:
1) W komorze silnika zdjąć przewód wlotu powietrza spomiędzy korpusu przepustnicy i obudowy filtra powietrza.
2) Umieścić pojemnik pod przekładnią i odłączyć przewód wejściowy i powrotny ciśnienia płynu do maglownicy a następnie zakorkować otwory.
3) Wykonać znaki współpołożenia dolnego przegubu krzyżowego wału kierownicy i wałka przekładni kierownicy. Następnie usunąć dolną śrubę zaciskową wału kolumny kierownicy - (dolny krzyżak).
4) Z kołami skierowanymi na wprost - poluzować nakrętki kół, podnieść przód pojazdu i wesprzeć go bezpiecznie na kobyłkach. Zaciągnąć hamulec postojowy i zdjąć koła. Zdjąć dolne osłony plastikowe silnika.
5) Odłączyć końcówki drążków kierowniczych od zwrotnic.
6) Usunąć prawą obejmę i gumę drążka stabilizatora.
7) Usunąć śruby mocujące zacisków przekładni kierowniczej i zacisk linii hydraulicznej. Oddzielić obejmę krzyżaka dolnego wału kolumny kierowniczej od wałka wejściowego przekładni kierowniczej i wyjąć zespół przekładni kierownicy od strony wnętrza PRAWEGO nadkola. Dlaczego prawego, skoro najbliżej by się wydawało i najprościej - z lewej strony ??? Odpowiedź jest prosta, wyjmując z lewej strony, przeszkadza skrzynia biegów. Trzeba by było odkręcać poduszkę tylną i przednią silnika i podciągnąć cały silnik do przodu. Wyjmując z prawej strony - nie ma żadnych przeszkód - tylko trzeba wcześniej odkręcić gumę i obejmę gumy drążka stabilizatora.

tekla:
Obraz się nie wyświetla.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej