Autor Wątek: drżenie karoserii w zakresie 1800-2000 obrotów  (Przeczytany 2009 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

rafaldz

  • Gość
drżenie karoserii w zakresie 1800-2000 obrotów
« dnia: 20 Listopad 2009, 10:15:02 »
Witam
Mam podobny problem jak kiedyś poruszony w dziale "Santa Fe", ale temat umarł śmiercią naturalną bez rozwiązania.
Mój nowy nabytek Hyundai Trajet 2,0 CRDi najogólniej rzecz biorąc nie zachwyca kulturą pracy silnika. O ile odczucie dotyczące dynamiki może być subiektywne (chociaż moje poprzednie auto lancia zeta 2,0jtd przy tej samej mocy i pojemności było przy hyundaiu o niebo żwawsze) ,to jest jedna rzecz która mnie dobija : na drugim i trzecim biegu w zakresie obrotów 1800-2000 obrotów karoseria wpada w denerwujące drgania.
W serwisie oczywiście stwierdzili ,że wszystko jest w absolutnym porządku.
Czy może ktoś z forumowiczów spotkał się z takim problemem i może coś podpowiedzieć?
Problem przewinął się w kilku postach w necie i najczęściej sugerowano aktualizację mapy sterownika. Niestety serwis nic na ten temat nie wie.
Zastanawiam się także nad ewentualnym tnningiem mocy - i tu też pytanie do zorientowanych :
wersja z hamownią 1500 ,samo wgranie 550 zł - czy tuningowcy rzeczywiście wykorzystują dane z hamowni i korygują mapy do danego auta czy tylko wgrywają mapy i dla efektu robią hamownię ?
Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi .
Pozdrawiam Rafaldz

wlad

  • Gość
drżenie karoserii w zakresie 1800-2000 obrotów
« Odpowiedź #1 dnia: 20 Listopad 2009, 21:49:26 »
cóż,niestety 2,0 crdi to nie jest z pewnością szczytowe osiągnięcie techniki :mrgreen:
porównując ten silnik np.z "zabytkiem techniki" 1,9tdi to niestety hyundai nie ma zbyt wiele do zaoferowania-ani to nie jedzie specjalnie,ani to nie jest oszczędne.jedynie zadowolony jestem z bezawaryjności.ja wprawdzie nie mam drżenia karoserii,ale czuć że przy tych obrotach jest coś nie tak-ale tylko przy przyspieszaniu.przy stałej jeżdzie nie ma tego problemu.a te obroty to moment załanczania turbiny.

TomCat

  • Gość
drżenie karoserii w zakresie 1800-2000 obrotów
« Odpowiedź #2 dnia: 25 Listopad 2009, 14:33:19 »
Witam. Zakładam, że to cecha tych silników we współpracy z resztą auta. W moim Traj. to drżenie, czy raczej rezonans w jaki wpada karoseria występuje przy prędkości obrotowej około 1500 a w zasadzie w zakresie prędkości obrotowych 1400-1500, podczas przyspieszania, czyli tylko podczas jazdy. Podejrzewam, że jest to wynikiem kiepskiego tłumienia drgań od silnikowych a co za tym idzie niewłaściwego zamocowania silnika do karoserii, ponieważ zakres fal generowanych przez silnik przy wspomnianych obrotach nakłada się z zakresem drgań karoserii podczas jazdy i efekt jest jakie jest, czyli bardzo żenujący...w aucie tej klasy nie powinno to mieć miejsca...ba, w żadnym aucie nie powinno to występować! Wydaje mi się, że nie ma na to lekarstwa...Zastanawiające jest to, że w Twoim aucie ten rezonans występuje przy wyższym zakresie prędkości obrotowych, może to wynikiem wyeksploatowania podzespołów odpowiedzialnych za zawieszenie. Karoseria uzyskuje drgania zbliżone do drgań silnika w tym właśnie zakresie obrotów, ale to tylko moja hipoteza. Niestety trzeba nauczyć się z tym żyć dopóki posiada się to autko...pozdrawiam

szczuraz

  • Gość
drżenie karoserii w zakresie 1800-2000 obrotów
« Odpowiedź #3 dnia: 05 Styczeń 2010, 12:19:39 »
Cytuj
i tu też pytanie do zorientowanych :
wersja z hamownią 1500 ,samo wgranie 550 zł - czy tuningowcy rzeczywiście wykorzystują dane z hamowni i korygują mapy do danego auta czy tylko wgrywają mapy i dla efektu robią hamownię ?


Wersję za 550 pln omijał bym szerokim łukiem . Jest to mapa uniwersalna ( a jak powszechnie wiadomo jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego ) . Każdy silnik tak na prawde jest inaczej eksploatowany , osprzęt zużywa się inaczej itp . Hamownia jest po to żeby wysterować auto jak najlepiej w stosunku do jego przebiegu , zużycia podzespołów itp. Gwarantuję Ci , że po tej droższej wersji auto uzyska duzo większą moc ( KM jak i NM ) będzie bardziej elastyczne a spalanie przy rozsądnej jeździe mniejsze . We Wrocławiu komplet dla aut z grupy VAG kosztuje 1200 - 1500 vpln więc za CRDi to jest rozsądna cena . Trzeba jednak pamiętać o sprzegle ... zbyt wysoka moc potrafi zabić 2mas w bardzo krótkim czasie . :-P