Autor Wątek: sonata 2.0 CRDI - chwilowy zanik mocy  (Przeczytany 3985 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

martman

  • Gość
sonata 2.0 CRDI - chwilowy zanik mocy
« dnia: 19 Listopad 2009, 23:13:32 »
witam. mam pytanie do P.T. forumowiczów. w mojej sonacie z 2006r 2.0 CRDI, podczas jazdy z wlączoną klimą i w czasie przyspieszania na pierwszym lub drugim biegu, w granicach od 1500 do 2000 obr/min, nastepuje minimalny i b. chwilowy zanik mocy, tak jakby na ułamek sekundy nie było doladowania, albo jakis problem z dopływem paliwa. po przekroczeniu 2 tys obr. samochód przyspiesza już płynnie. w/w problem nie wystepuje przy wyłączonej klimie. miał ktos coś takiego. mechanik mowi żeby zrobic serwis klimy. co o tym sądzicie?
pzdr.

IgoReCzeK

  • Gość
sonata 2.0 CRDI - chwilowy zanik mocy
« Odpowiedź #1 dnia: 20 Listopad 2009, 09:14:14 »
Witam. Moje pytanie jest takie: czy dzieje się tak od kiedy nabyłeś samochód, czy ta przypadłość pojawiła się nagle i niespodziewanie? Przy silniku CRDi i klimatyzacji należy się liczyć z takimi objawami nawet w przypadku kiedy wszystko jest sprawne. Ma to związek z "turbodziurą" występującą przy niskich obrotach silnika ( przed załączeniem się doładowania ) i dociążeniem samego silnika przez sprężarkę od klimatyzacji. Sonata należy do ciężkich samochodów, gdzie przy ruszaniu potrzeba więcej mocy i wówczas jest to najbardziej odczuwalne, niż później na wyższych biegach, gdzie samochód jest już rozpędzony. Pozdrawiam Igor.

martman

  • Gość
sonata 2.0 CRDI - chwilowy zanik mocy
« Odpowiedź #2 dnia: 21 Listopad 2009, 18:13:30 »
chodzi własnie o to ze wczesniej tak się nie działo. sonatę uzytkuję od przebiegu ok. 2500km, teraz ma ok 55.000 km, a tą "przypadłość" zauważyłem- pojawiła się przy przebiegu ok. 30.000km.

Hants

  • Gość
sonata 2.0 CRDI - chwilowy zanik mocy
« Odpowiedź #3 dnia: 21 Listopad 2009, 20:51:44 »
Najprawdopodobniej, winnym jest kompresor klimy. Cos sie zaciera, albo juz zatarło. Podjedz do meteorologow samochodowych ;-)

Ewentualnie podnies maskę, włącz silnik i klimę, i zobacz co sie dzieje na wolnych obrotach, gdy załącza sie kompresor. Silnik prawie gasnie?

martman

  • Gość
sonata 2.0 CRDI - chwilowy zanik mocy
« Odpowiedź #4 dnia: 21 Listopad 2009, 22:21:44 »
nie silnik nie gasnie, spadek mocy trwa króciutko, to takie mikrozadławienie, też myslalem ze to moze kompresor klimy i go osłuchałem, nie wydaje - przynajmniej na wolnych obrotach zadnych niepokojących dzwieków, poza tym klima chodzi/chlodzi bardzo dobrze

hultay

  • Gość
sonata 2.0 CRDI - chwilowy zanik mocy
« Odpowiedź #5 dnia: 29 Listopad 2009, 17:28:38 »
Cytat: "martman"
nie silnik nie gasnie, spadek mocy trwa króciutko, to takie mikrozadławienie, też myslalem ze to moze kompresor klimy i go osłuchałem, nie wydaje - przynajmniej na wolnych obrotach zadnych niepokojących dzwieków, poza tym klima chodzi/chlodzi bardzo dobrze


może to tylko odczucie? w mojej sonacie, tez 2.0 crdi z 2009 silnik zaczyna ciagnac dopiero od 1800 obrotów. wg mnie to tylko turbodziura, ale jesli chcesz miec pewnosc to podjedz do diagnosty, niech podlacza pod komputer. kosztuje niedrogo, a przynajmniej bedziesz mial pewnosc. jakby nie patrzec te autka sa juz dosc skomplikowane, jesli faktycznie jest problem, to lepiej zadzialac od razu.

Josephdz

  • Gość
Ja miałem dokładnie ten sam problem.
« Odpowiedź #6 dnia: 08 Grudzień 2009, 22:22:06 »
Wygladało to tak że zanim włączała się turbina auto nie miało mocy. Po około 2000 obrotów wszsystko było OK. Gorsze to było na zimnym aucie później już lepiej. Rano np miałem problem z ruszeniem na światłach pod góre , bo zbierał się wolniej niż maluch. Rozwiazanie było bardzo proste. Czyszczenie EGR, które zrobiłem 2-krotnie. Przy 3 razie wymieniłem na używany EGR, od tego czasu jak ręką odjął. Problem myślę że będzie się powtarzał co około 50 k km.

To "zadławianie" jest spowodowane wpuszczeniem spalin do komory silnika na niskich obrotach. Zawór EGR nie domyka się do końca , pozostając otwarty.
Recyrkulatory zabrudzają się we wszystkich samochodach zwłaszcza wysokoprężnych.
Wysłałem też na PW.

wtom

  • Gość
sonata 2.0 CRDI - chwilowy zanik mocy
« Odpowiedź #7 dnia: 09 Grudzień 2009, 05:57:09 »
syfienie się EGR-a jest wtórną sprawą. nie jest tu winien sam EGR ani typ silnika. po prostu zależy to od jakości ropy, stanu wtryskiwaczy i kondycji silnika. przy prawidłowo działających układach i dobrym paliwie EGR jest "czysty" z delikatnym nalotem sadzy. dla przykładu w mojej toyce d4d (170tys przebiegu) egr jest "czyściutki" i nigdy nie czyszczony :-) .

BartBartez

  • Gość
sonata 2.0 CRDI - chwilowy zanik mocy
« Odpowiedź #8 dnia: 09 Grudzień 2009, 10:05:28 »
Cytuj
syfienie się EGR-a jest wtórną sprawą. nie jest tu winien sam EGR ani typ silnika. po prostu zależy to od jakości ropy, stanu wtryskiwaczy i kondycji silnika.

Poczytaj tutaj: http://forum.tdi-tuning.pl/printview.php?t=434&start=120
głównie post Bogumił - 17-02-2009, 23:20

wtom

  • Gość
sonata 2.0 CRDI - chwilowy zanik mocy
« Odpowiedź #9 dnia: 11 Grudzień 2009, 18:00:06 »
czytałem i to co pokazują to jest gó....y opel, i szczególnie jego diesele. tam syfienie kolektora ssącego to normalka, wada konstrukcyjna układu EGR.