Autor Wątek: Pełna diagnostyka samochodów marki Hyundai emulator Hi-scan  (Przeczytany 333154 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tekkenmoor

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 39
Miałem dzisiaj trochę czasu i zająłem się tym interfejsem. Na początek wywaliłem wszystkie dolutowywane połączenia i połączyłem je na nowo.

Najpierw sprawdziłem jakie piny są faktycznie używane, aby zlokalizować piny. Jest wykorzystywanych sześć pinów 10, 2, 7, 15, 16, 5 Odlutowałem piny 7 oraz 15 (sygnałowe K oraz L Line) od płytki. PINY 5 i 16 to zasilanie, z kolei 10 i 2 są przylutowane do płytki ale nigdzie nie podłączone. Następnie podłączyłem linie 7 i 15 prosto z płytki do DIP SWITCHa tak aby miał pełną kontrolę na jaki PIN ma trafiać K Line (do wyboru PIN 7, 8, 12, 15).





Niestety, NIC to nie pomogło tj. jest tak jak wcześniej. Nie łączy mi się z silnikiem, z ABS łączy się na chwilę zobaczę błędy i rozłącza. Jedynie poduszki działają prawidłowo. Przetestowałem nawet wszystkie prędkości w ustawieniach portu COM. Jakieś sugestie ?

kedar33

  • Gość
Odłącz 15 od 7. Niech sygnał wchodzi tylko na 7. Z dipa łącz tylko7, 8 i 12 z gniazda w aucie.
Masz coś spaprane z 5-tka. 4 to masa zasilania a 5 to MASA sygnału /w praktyce zwykle jedno i to samo/ a nie zasilanie. Sprawdź potencjał w gnieździe /auto/ bez podłączonego interfejsu. Tam powinno być 0 albo jakieś pojedyncze 0,0nic. Nie chce mi się wierzyć żebyś podawał przez interfejs 12 V na masę sygnału i nic się nie sfajczyło. Sprawdź to. Masy są specjalnie na środku, żeby nie było możliwości pomyłki, niezależnie od orientacji pinów wtyczki ( czyt. błędów :) typu pin 2 w gnieździe to pin 7 w interfejsie).

A własnie, 4 to MASA zasilania. Pin 4 w interfejsie wisi w powietrzu ???

Offline Tekkenmoor

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 39
Pin 15 mogę w każdej chwili odłączyć DIP SWITCHem. Ogólnie Interfejs bierze masę z PINu 5 natomiast PIN 4 wisi w powietrzu. Spróbować dać masę na 4 ?

kedar33

  • Gość
chodziło mi o to, żeby interfejs dostawał sygnał z dipa /do wyboru 7,8,12 pin z wtyku interfejsu/ jedynie na ścieżkę do której pierwotnie był podłączony pin 7 wtyku /pin 2 gniazda/.

Teraz rozumiem, pisząc "PINY 5 i 16 to zasilanie" chodziło ci o to że 5 to masa ....
 
Wieczorem sprawdzę jak jest u mnie. Na Twoim miejscu zmostkowałbym w interfejsie 4 i 5. Ryzyko w sumie żadne bo w aucie na pewno jest tam masa a może faktycznie trzeba "poprawić masę" albo wyrównać potencjały.

Offline Tekkenmoor

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 39
Dokładnie, pisząc zasilanie miałem na myśli parę zasilanie i masę  :-P  

T poczekam, jestem ciekaw jak jest z tą masa u Ciebie...

kedar33

  • Gość
Tekkenmoor, ja wiem, że świat jest pełen wariatów, ale uwierz mi  8-) - TAK możesz połączyć w interfejsie 4 i 5. Ja też tak mam, bo sam to łączyłem.

U mnie jest 6 wejść na płytce. aktualnie podłączone 4-5 masa, 16 Vcc, 7-8-12 na przełączniku do K-line, 15-NC, 2 i 10 -NC (było potrzebne w Fiacie)

Z tego co widzę to masz na płytce podobnie. Łącz te masy i próbuj łączność.

Offline pablomaxim

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 70
Powiem tak jestem laikiem w tych sprawach ale czy wg. Waszego opisu można kasować błąd poduszek powietrznych ( mrugająca kontrolka )

Offline Tekkenmoor

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 39
OK spróbuję. Straszna wichura u mnie, ale może jeszcze dzisiaj wybiorę się do garażu  :-)

@Edit:
Zmostkowałem 4 i 5 niestety bez rezultatów  :cry:  Może ma ktoś rozpiskę/schemat kabli w gnieździe w samochodzie Lantra J2 lub Coupe RD ? Najdziwniejsze jest że na chwile się łączy a potem wywala błąd połączenia (AIR BAG łączy się normalnie).

kedar33

  • Gość
pablo. Jeżeli wszystko jest OK w kwestii komunikacji program-komputer-interfejs-auto to tak. Sygnał z poduszek jest na pinie 13 gniazda /12 pin interfejsu/. HI-Scan daje możliwość odczytania i skasowania błędów oraz np odczytu "historii wypadkowej". Druga sprawa, że jest to zwykle grzebane razem z korektą licznika  :-/ .    
tekken- zachodnia Polska. Miałem 2 godz. temu burzę z piorunami  :!:. Wiatr zwiał mi niezły kawałek dachu. Szczęściem z gospodarczego.
Trzymajcie się. Trawy.

[ Dodano: 2015-03-31, 21:22 ]
http://pinoutsguide.com/CarElectronics/hyundai_obd_2_pinout.shtml
Ja bym jeszcze pożyczył gdzieś innego lapka, zainstalowal od nowa strowniki, program i spróbował. Jeżeli się łączy to przyczyna leży raczej poza interfejsem.

Offline Tekkenmoor

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 39
No też już wpadłem na to wcześniej, testowałem dwa różne lapki. Swojego HP z win 7 32bit oraz lapek ojca Win XP 32bit, który normalnie używa ze swoim interfejsem do Citroena. Niestety inny łapek i jest to samo. Nawet inne sterowniki patrzałem też bez rezultatu. Zastanawiam się czy może to przez jakiś podrobiony układ (chiński), widzę że na rynku jest nowszy i ogólnie lepszy interfejs na układzie FT231X.

kedar33

  • Gość
Pełna diagnostyka samochodów marki Hyundai emulator Hi-scan (CASCADE v0.9.3 i 4)
« Odpowiedź #70 dnia: 03 Kwiecień 2015, 08:27:46 »
Chyba faktycznie pozostaje Ci sprawdzenie innego interfejsu.  Pozostają jeszcze problemy od strony ECU, ale to na koniec. Powodzenia

Offline Tekkenmoor

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 39
Pełna diagnostyka samochodów marki Hyundai emulator Hi-scan (CASCADE v0.9.3 i 4)
« Odpowiedź #71 dnia: 03 Kwiecień 2015, 15:44:16 »
Raczej to wina interfejsu, bo sytuacja ta występuje w obu moich Hyundai'jach.

Offline cobraswiecie

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 68
Pełna diagnostyka samochodów marki Hyundai emulator Hi-scan (CASCADE v0.9.3 i 4)
« Odpowiedź #72 dnia: 05 Kwiecień 2015, 19:33:30 »
Czy ktoś stosował urządzenie na bluetooth?

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
Pełna diagnostyka samochodów marki Hyundai emulator Hi-scan (CASCADE v0.9.3 i 4)
« Odpowiedź #73 dnia: 06 Kwiecień 2015, 20:04:14 »
To jest temat o Cascade nie o ELM327. Informacje o interfejsach  bluetooth uzyskasz wpisując w "szukajkę" fraz OBD LUB ELM.

andrzej351

  • Gość
Pełna diagnostyka samochodów marki Hyundai emulator Hi-scan (CASCADE v0.9.3 i 4)
« Odpowiedź #74 dnia: 06 Kwiecień 2015, 23:00:21 »
witam!mam podobny problem z Hi-scan... :-(
jestem posiadaczem Tucsona 2.0 crdi 4x4 2008r i ostatnio przy operacji wymiany sprzęgła uszkodził mi się czujnik temperatury w DPF (wyrwały się przewody ze środka czujnika).niestety reanimacja tegoż czujnika nic nie dała i kontrolka check engine zaczęła mrugać.
w międzyczasie kupiłem czujnik i czekam obecnie na przesyłkę,udało mi się też zainstalować i uruchomić HI-scana na moim laptopie.do połączenia się z ECU tuska użyłem interface OBD II który ma chipa FT232BL (pierwotnie kabelka tego z powodzeniem używałem z Fiatecuscan przy moich dwu Alfa Romeo )

dziś przy pierwszej próbie poprawnie połączyłem się z samochodem,pokazało mi dwa błędy.jeden lampki tempomatu i drugi uszkodzonego czujnika.
problem polega na tym iż próba skasowania błędów nic nie dała a mimo to przy kolejnych próbach zczytania błędów nic nie wykazuje i komunikacja zostaje zrywana.
czy problemem w tej sytuacji może być to że chip w moim kabelku ma końcówkę BL zamiast RL?

pozdrawiam!