Autor Wątek: Pełna diagnostyka samochodów marki Hyundai emulator Hi-scan  (Przeczytany 333052 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline Hants

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 536
Pełna diagnostyka samochodów marki Hyundai emulator Hi-scan (CASCADE v0.9.3 i 4)
« Odpowiedź #405 dnia: 24 Marzec 2018, 15:08:53 »
Doprecyzuję pytanie: czym się różni Hyundaiowy G-Scan od GDS?  


Nie potrzebuję uniwersalnego urządzenia: Hondej wystarczy.

To-Masz1980

  • Gość
Pełna diagnostyka samochodów marki Hyundai emulator Hi-scan (CASCADE v0.9.3 i 4)
« Odpowiedź #406 dnia: 25 Marzec 2018, 20:05:19 »
Witam. Czy ktoś wie o jaki pin woła cascada przy immo? Posiadam 6 cyfrowy kod pin a program daje możliwość wpisania 4 cyfr. Wyjaśni mi to ktoś? Dziękuje

Offline darekn15

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 92
Pełna diagnostyka samochodów marki Hyundai emulator Hi-scan (CASCADE v0.9.3 i 4)
« Odpowiedź #407 dnia: 29 Marzec 2018, 10:54:19 »
Witam chciałbym zapytać o stabilność pracy interfejsów typu VAG K+CAN 1.4.

    Swego czasu zakupiłem do obsługi Sonaty NF (2007 przed FL) w/w interfejs ale na bazie układu PIC18F258  (jak pokazano na stronie 17 tego wątku). Interfejs łączy sie z ECU, ale niestety często zrywa połaczenie, nadto niektóre odczyty są niestabilne np odczyt MAF przy wyłączonym silniku pokazuje 1.0V, ale przez moment skacze do 7V.
   Ostatnio zakupiłem na Allegro  nowy egzemplarz VAG K+CAN wg sprzedawcy (CCY) na układzie FTDI, ale zachowuje się tak samo jak poprzedni - zrywa połączenie, odczyty sa niestabilne.

Zastanawiam się więc czy sprzedawca wprowadza w błąd infomując że produkt jest na układzie FTDI (niestety na obudowie jest "plomba", więc nie chcę póki co zrywać i zaglądać do środka co tam rzeczywiście siedzi), czy też piny gniazda disgnostycznego w mojej Sonacie NF są np zaśniedziałe i skutkuja opisanymi problemami , czy może jest to problem laptopa/ sterowników do obsługi USB/RS232.
Jak wyglądają Wasze spostrzeżenia z użytkowania interfejsów K+CAN.

pozdrawiam

Offline Biger77

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 3
Pełna diagnostyka samochodów marki Hyundai emulator Hi-scan (CASCADE v0.9.3 i 4)
« Odpowiedź #408 dnia: 30 Marzec 2018, 08:58:57 »
Witam mam program Cascade i próbuje zapisać piloty które były rozładowane,baterie wymienione ,sprawne sprawdzone.Problem jest że auto nie widzi pilotów.Jakieś sugestie??

Offline wnoga

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 4
Pełna diagnostyka samochodów marki Hyundai emulator Hi-scan (CASCADE v0.9.3 i 4)
« Odpowiedź #409 dnia: 31 Marzec 2018, 14:31:19 »
Witam...
Po przeszukaniu działu mam mały mętlik w głowie i w związku z tym duży problem.
Jaki kabel nabyć i ewentualnie gdzie aby ogarnąć mojego Hultaja ?

Offline marrgoss

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 102
Pełna diagnostyka samochodów marki Hyundai emulator Hi-scan (CASCADE v0.9.3 i 4)
« Odpowiedź #410 dnia: 06 Kwiecień 2018, 14:11:37 »
Cytat: "wnoga"
Jaki kabel nabyć i ewentualnie gdzie aby ogarnąć mojego Hultaja ?

Ja kupiłem tu w dobrej cenie:
http://allegro.pl/najlepszy-najtanszy-vag-usb-kkl-line-we-wtyku-obd-i6613000433.html
po zainstalowaniu Cascade i sterowników, łaczy bez problemu, diagnozuje silnik i problemy.
Nie lutowałem kabelków bo nie mam ABS itd.
VAG pokazuje nawet więcej wykrytych problemów silnika niż zwykły ELM327 - podłączałem na zmianę ELM i tego VAGa, to ELM mi nie widział błędu P0130, o którym akurat  piszę na forum, a VAG go pokazywał.
Nie doszedłem co prawda jak wykasowywać błędy w Cascadzie więc wykasowałem je ELM-em w ScanMaster/ScanXL. On jest jednak jak dla mnie graficznie przyjaźniejszy w obsłudze.

Offline Mr_T

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 69
Pełna diagnostyka samochodów marki Hyundai emulator Hi-scan (CASCADE v0.9.3 i 4)
« Odpowiedź #411 dnia: 23 Kwiecień 2018, 20:08:49 »
Witam
Mam takie pytanie, czy jest jakaś różnica w skanowaniu silnika po przez złącze OBD a tym 20pin-owym w komorze silnika? skanuje ELM 327 i nie widzi błędów, a silnik odpala i gaśnie jak jest zimny

Offline Francuzzzz

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 30
Pełna diagnostyka samochodów marki Hyundai emulator Hi-scan (CASCADE v0.9.3 i 4)
« Odpowiedź #412 dnia: 25 Kwiecień 2018, 07:06:16 »
Witam przewertowałem cały temat ale nigdzie nie znalazłem czy za pomoca tego kabla i przlutowaniu pinow połącze się z i40-tką ??

http://allegro.pl/interfejs-diagnostyczny-do-hiundai-kia-na-k-line-i5629181889.html

Offline green0210

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 3
Pełna diagnostyka samochodów marki Hyundai emulator Hi-scan (CASCADE v0.9.3 i 4)
« Odpowiedź #413 dnia: 26 Kwiecień 2018, 22:15:26 »
Cytat: "Biger77"
Witam mam program Cascade i próbuje zapisać piloty które były rozładowane,baterie wymienione ,sprawne sprawdzone.Problem jest że auto nie widzi pilotów.Jakieś sugestie??

Czy już sobie poradziłeś?
Akurat ostatnio programowałem piloty do mojego Carens'a i poszło  :-)
Jak coś to pisz, może pomogę.

Offline darekn15

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 92
Pełna diagnostyka samochodów marki Hyundai emulator Hi-scan (CASCADE v0.9.3 i 4)
« Odpowiedź #414 dnia: 27 Kwiecień 2018, 15:03:11 »
Witam, koledzy może ktoś kto ma interface i używa Cascade wypowiedział by się w kwestii stabilności pracy tegoż.
Swoje uwagi podałem w poście nr #409 (kilka postów wyżej). Sprzedawca stwierdził że zapewne jest problem z Win 64-bit i interfejs stabilnie będzie pracował tylko z Win 32, ale ostatnio próbowałem łączyć się za pomocą  starego Win XP 32 bit i niestety jest tak samo , połączenie się zestawia, ale szybko się zrywa.
Więc czekam na Wasze opinie.

Offline srbastek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 350
Pełna diagnostyka samochodów marki Hyundai emulator Hi-scan (CASCADE v0.9.3 i 4)
« Odpowiedź #415 dnia: 27 Kwiecień 2018, 15:13:34 »
U mnie było to samo, na niektóre rzeczy mogłem wejść bez problemu, na innym non stop był błąd połączenia.

Offline Francuzzzz

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 30
Witam czyli i40 za pomocą tego cuda się nie podepnę a wiec co mi zostało ?????

Offline Biger77

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 3
Witam czy ktoś z forumowiczów wybiera się na wakacje nad morze w okolicach Kołobrzegu??

Offline szyblaszczyk

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 3
Cześć! Mój samochód to Hyundai Coupe SIII 2007 2.0 (wersja brytyjska, mieszkam w UK) i niedawno zakupiłem ten oto kabelek :
http://allegro.pl/vag-kkl-pl-usb-ftdi-232-rl-vw-seat-audi-skoda-i7210762920.html

Zlutowałem w nim pin 7 z pinem 8, aby odczytać gdzie leży problem świecącej się kontrolki ABS i przystapić do wymiany wadliwej koronki lub sensora.

Udaje mi się połączyć z samochodem - mam ogólne informacje w Cascade plus możliwość łączenia sie z silnikiem. Natomiast nie potrafię sobie poradzić z połączeniem z ABS-em. Ciągle jest komunikat "Can't establish communication". Dokonałem zmian w ustawieniach portu jak w poście pierwszym.

Wyczytałem tutaj, że dla HC z 2007 roku może być potrzebny kabel VAG K + CAN
Czy rozwiązaniem jest kupno takiego kabla?
http://allegro.pl/vag-commander-hex-eeprom-k-can-diagnoza-licznik-i5389786246.html

Raz jeszcze podkreślam, że udaje mi się połączyć z samochodem i silnikiem. Problemem jest natomiast ABS, z którym połączyć sie nie mogę. Czy więc inny kabel może pomóc czy po prostu "ten typ tak ma"?

Offline green0210

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 3
Wydaje mi się że kabel jest ok.
Ja w swoim nie mogłem się połączyć z silnikiem, dopiero na kablu z can'em poszło.
ABS moim zdaniem idzie po zwykłej transmisji.
Sprawdź czy na pewno dobre piny zlutowałeś i czy u ciebie ABS jest na 8 pinie.
Przy próbie połączenia, na dole widać na który pin cascade próbuje przeskoczyć.
Jeszcze można próbować zmienić w programie baud rate Control na 9600.
Spróbuj inną wersję cascade, próbuj do skutku aż się połączy, czasem nie chce od razu.
Włącz, wyłącz zapłon, od nowa podłącz kabel i.t.d
Zauważyłem że nie zawsze działa to połączenie idealnie.