Forum > Santa Fe SM

[Santa Fe SM] Hyundai Santa Fe - Brak mocy i przyśpieszenia

(1/4) > >>

Piotrek1985:
Witam!
Mam problem ze swoim Hyundaiem Santa Fe. Problem dotycz brakiem mocy, nie przyśpiesza tak jak bym tego oczekiwał. Jego maksymalna prędkość to 120KH.
Poczynione naprawy to: Wymieniłem przepływomierz, zawór N75 czy N70 podciśnienia, nowy filtr paliwa, i przeprowadziłem diagnozę turbiny, która jest sprawna.
Nie mam już pomysłów co może być przyczyną takiego zachowania. Czy ktoś spotkał się z takim problemem?
Chcę nadmienić iż samochód pali bardzo ładnie od razu odpala, nie dławi się, nie dusi, spaliny są jasne nic nie cieknie, obroty nie skaczą praca silnika jest przyjemna dla ucha, no ale nie ma mocy i te 120KM i ani bata więcej. Jest jeden objaw ale nie wiem czy to ma jakieś znaczenie. Gdy jechałem na autostradzie i wcisnąłem pedał na maksa to jechał bardzo topornie ale gdy lekko odjąłem pedał gazu to zaczął przyśpieszać.  Proszę o jakąś pomoc, sugestie co może być.
Dane pojazdu: 2,0 Dizel CRDI 4x4 2002r. 113KM

Mam jeszcze jedno pytanie muszę wymienić olej ale nie wiem na jaki  -
full syntetyk, pół syntetyk czy mineralny, no i jaka lepkość. Mam tyko etykietę że był wymieniany jak miał 185 000 teraz mam 200555 km.

vanhelsing:
Np:brudny filtr paliwa,zawór EGR,pompa paliwa,wtryskiwacze.W sumie to potencjalnych powodów może być sporo.

kamil3239:
Ja miałem podobnie, Auto staciło moc, tylko że u mnie podczas jazdy był jeszcze lekki wystrzal, (myślałem że wtrysk) Okazało się śmieszna sprawa,tłumik końcowy w środku rozwaliło i zapchało wylot spalin,kompletnie był słaby. No to do dzieła, tłumik wymieniłem, a przy okazji wyciołem katalizator i u mnie obecnie autko śmiga aż miło jest o wiele śilniejsze. I co mnie zdziwilo,myślałem że bedzie głośny,a wcale nie jest, może delikatnie głośniej powyżej 120 km/h.  nadmienie że mam tylko końcowy wydech bo poprzedni właściciel wstawił zamiast środkowego tłumika strumienice  ;-)

Piotrek1985:
Witam Po długim męczeniu się i zmaganiem z wieloma problemami mój santek już lata jak odrzutowiec. Podstawa to diagnostyka Komputerowa jak nie podłączysz pod kompa to będziesz się tułał po silniku jak obłąkany. Pobrałem sobie program HI-Scan, podłączyłem pod kompa i okazało się że mam błąd P1181 który oznacza uszkodzenie czujnika regulator wysokiego ciśnienia. Udało mi się go wymienić no i przy okazji wymieniłem czujnik ciśnienia i czujnik wałka rozrządu i co się okazało auto lata nie muli odpala pięknie na biegu 3 dochodzi do 100 km, na 4 ce mam spokojnie 120 i ciągnie dalej, a kiedyś na 5 nie mogłem osiągnąć 120 km tylko z górki.
Tak więc uszkodzeniem brakiem mocy był czujnik regulator wysokiego ciśnienia. Nie turbina jak wiele osób sądzi.

dziki1971:
Witam mi dzis na trasie wóz wysiadł,jade nagle stop odcinka jakby paliwa i tyle,zatrzymałem sie po chwili odpaliłem normalnie i samochód normalnie jechał,po paru kilometrach to samo,jakos dojechałem do domu,podpiąlem pod kompa i błąd P1181 Fuel Pressure Monitoring,wiem ze to regulator cisnienia paliwa,ale czy napewno,dwa dni wczesniej robiłem pompe CR bo ciekła zołożyłem org bosch uszczelki i juz OK,czy moze to od tego dwa dni jezdziłem nic sie nie działo,Hi-Scan pokazuje na wolnych obrotach 753rpm,Fuel Pressure 265,8bar czy to prawidłowe dane,na wyzszych nawet do ponad 1000bar,prosze o rady ew.uz doswiadczonych tym błedem.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej