Autor Wątek: Mega spalanie!  (Przeczytany 3424 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

spicia

  • Gość
Mega spalanie!
« Odpowiedź #15 dnia: 10 Listopad 2009, 21:02:04 »
zmierz sobie napięcie na sądzie to bedziesz mógł wykluczyć jedną ewentualna przyczyne
Można voltomierzem na benzynie to wartość0,2 -0,98v Wartości te to silnik nagrzany obroty około 900 -- 2000 . Jeśli sonda nie zmienia wartości , lub zmienia w małym zakresie to do wymiany

matik1673

  • Gość
Mega spalanie!
« Odpowiedź #16 dnia: 10 Listopad 2009, 21:43:23 »
Dzięki kolego. Jutro sprawdzę.

Carexpert

  • Gość
Mega spalanie!
« Odpowiedź #17 dnia: 10 Listopad 2009, 22:24:28 »
Sonda raczej odpada gdyz ona sluzy do KOREKTY spalania a nie jest jej glownym regulatorem. Dodatkowo sonda moze nie zmieniac wartosci przez kilka minut od odpalenia bo do pomiarow musi sie nagrzac. Z twojego opisu wyglada na 99% ze masz zaciety lub brak termostatu. Auto chodzi na duzym obiegu wody i jest wiecznie niedogrzane. Czujniki temperatury "widzac" niedogrzane auto zwiekszaja dawke paliwa czyli zalaczaja cos co w gaznikach nazywano ssaniem poprostu zwiekszaja dawke paliwa by szybciej ugrzac silnik i by jego praca byla prawidlowa. Temperature na wskazniku musisz miec w okolicach polowy wskaznika. Jak masz ciagle na 1 kresce masz za zimny silnik. VSS (Vechicle Speed Sensor) raczej odpada bo jest to czujnik predkosci.
Termostat mozesz sobie sprawdzic w prosty sposob. Odpal auto rano i niech chodzi a ty sprawdzaj czy w miare nagrzewania oba przewody w chlodnicy maja podobna temperature czy sie podobnie nagrzewaja. Jezeli robia sie oba cieple i chlodnica tez to masz otwarty duzy obieg wody wiec auto sie nie dogrzewa. Na pocieszenie powiem ze termostat jest tani i wymiana bezproblemowa a dodatkowo zimne okresy to dla nich ulubiona pora na awarie.
Pozdrawiam

wtom

  • Gość
Mega spalanie!
« Odpowiedź #18 dnia: 11 Listopad 2009, 12:08:52 »
Cytat: "Carexpert"
Sonda raczej odpada gdyz ona sluzy do KOREKTY spalania a nie jest jej glownym regulatorem. Dodatkowo sonda moze nie zmieniac wartosci przez kilka minut od odpalenia bo do pomiarow musi sie nagrzac.

sonda jest podgrzewana i zaczyna działać po 30s od odpalenia, wbrew pozorom może istotnie wpływać na dawkę paliwa
Cytat: "Carexpert"
VSS (Vechicle Speed Sensor) raczej odpada bo jest to czujnik predkosci.

wskazania czujnika mają bezpośredni wpływ na dawkę paliwa, odepnij a zobaczysz

matik1673

  • Gość
Mega spalanie!
« Odpowiedź #19 dnia: 11 Listopad 2009, 16:18:43 »
I chyba mam problem a raczej 2. sonda przy odłączonym ecu ma napięcie pomiędzy 0.01 a 0.02v . termostat też walnięty.

wtom

  • Gość
Mega spalanie!
« Odpowiedź #20 dnia: 11 Listopad 2009, 16:30:46 »
sondę sprawdza się zapiętą w układ! odpięta nie działa i będzie miała 0V :-P

matik1673

  • Gość
Mega spalanie!
« Odpowiedź #21 dnia: 11 Listopad 2009, 17:01:31 »
przy podłączonym ecu ma jeszcze mniej...

Złośnik

  • Gość
Mega spalanie!
« Odpowiedź #22 dnia: 11 Listopad 2009, 17:08:18 »
Ale wpiąłeś się kolego igłami w przewody na uruchomionym silniku czy jak ? Wpinasz się igłami wprzewody, lub zdejmujesz kawałek izolacji zeby się krokodylkami z miernika podpiąć. W ukąłd sondu wpinasz sięrównolegle gdy jest podłaczona złączka i uruchamiasz silnik.
Do testowania sondy najlepszy byłby miernik analogowy.
Przegazowując silnik na przepustnicy miernik powinien wskazywać napięcie od ok. 0.1V do ok.0.98V zależnie od dawki powietrza na przepustnicy.
Analogowy miernik pozwala lepiej sprawdzić działąnie sondy gdyż wychylenie wskazówki jest wprost proporcjonalne do wartości napięcia na sondzie. Miernik cyfrowy też nie najgorszy, ale ma dużą bezwładność.

matik1673

  • Gość
Mega spalanie!
« Odpowiedź #23 dnia: 11 Listopad 2009, 17:27:30 »
wbiłem w przewód sondy igłe o podpiąłem jeden przewód miernika, natomiast drugi do klemy minusowej. po odpaleniu i zagrzaniu włączyłem miernik na badanie napięcia stałego na zakres 2v. pokazywało 0.01 . przełączyłem na zakres 200mV i dokładnie 12mV do 19mV. sonda 1 przewodowa.

wtom

  • Gość
Mega spalanie!
« Odpowiedź #24 dnia: 11 Listopad 2009, 17:59:29 »
sondy 1 przewodowe są do bani, brakuje często z czasem styku masy, ponieważ wszystko koroduje. zapnij się miernikiem na gwint/obudowę sondy a nie na (-)aku. jak dalej nie pokaże to dołącz dodatkowy przewód masowy od (-) do gwintu sondy i zmierz ponownie, jak nie drgnie to sonda do bani.