Autor Wątek: [Getz] [Getz] Problem z grzejącym się silnikiem  (Przeczytany 5752 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

grzegorz-grg

  • Gość
[Getz] Problem z grzejącym się silnikiem
« dnia: 15 Lipiec 2014, 13:38:31 »
Witam wszystkich, mam problem z autem zony, a mianowicie cos bardzo sie grzeje, ale wskazowka stoi zawsze lekko ponizej polowy skali, wiec wyglada ze jest ok, ale po otwarciu maski bucha taki gorac jak by tam byl 10 litrowy silnik ciezarowki i chodzil caly dzien w upale, wentylator wlacza sie na 20 sekund, termostat otwiera duzy obieg, wszystkie rury sa gorace tak bardzo ze nie da sie ich dotknac, dodam jeszcze ze mam optymalna temperature po przejechaniu 2 km a na zewnatrz ok 15 stopni, mysle o czujniku cieczy chlodzacej ale nie jestem pewien, i jeszcze jedno wie ktos jak odpowietrzyc ten uklad w getz 1.1 2004 mam uciskac rury czy jest gdzies odpowietrznik?

Proszę nie stawiaj spacji przed przecinkami. tekla
« Ostatnia zmiana: 20 Czerwiec 2020, 19:31:11 przez Brt »

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Getz] Problem z grzejącym się silnikiem
« Odpowiedź #1 dnia: 15 Lipiec 2014, 18:56:44 »
Układ chłodzący sam się odpowietrza, chyba, że źle go zalejesz lub się gdzieś zatka.
Sprawdź dwie sprawy. Czy po rozgrzaniu silnika wszystkie rury - górna i dolna - lecące do chłodnicy są gorące czy też występuje między nimi taka różnica, ze jednej nie da się dotknąć a druga jest po prostu zimna - to oznacza zapowietrzony układ i trzeba odpowietrzyć. Po ostudzeniu odkręć korek chłodnicy (jeśli masz) i zdejmij korek ze zbiorniczka wyrównawczego, uruchom silnik na chwilę. Układ powinien się odpowietrzyć sam.
Płyn należy wlewać przez zbiorniczek wyrównawczy i przy zdjętym korku chłodnicy.
Sprawdź czy uruchamia Ci się duży obieg (termostat), czy działa nagrzewnica.
Czujnik temperatury sprawdzisz multimetrem wpinając się w jego styki (lub przy jednym styku - styk + masa) i podczas nagrzewania silnika powinna stopniowo rosnąć lub maleć jego przewodnictwo.

Offline servicemen

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 57
[Getz] Problem z grzejącym się silnikiem
« Odpowiedź #2 dnia: 15 Lipiec 2014, 21:23:06 »
Może pompa cieczy się poddaje?

grzegorz-grg

  • Gość
[Getz] Problem z grzejącym się silnikiem
« Odpowiedź #3 dnia: 16 Lipiec 2014, 01:59:26 »
Gdy kreska na wskazniku jest prawie w polowie to termostat otwiera sie i wtedy ta dolna rura tez jest bardzo goraca ze nie idzie jej dotknac , tez myslalem o pompie wody moze wirnik sie rozlecial sam juzvnie wiem , zadnych wyciekow nie zauwazylem , nic przy aucie nie robilem oprucz wymiany tlumika srodkowego i tylnego dzien wczesniej , potem zrobilem jakies 30 kilometrow i czulem smrid palacwj sie gumy zatrzymalem sie , otworzylem maske i wszystko bylobgirace nawet pompy wspomagania nie mozna bylo dotknac a temp. na wskazniku byla prawie w polowie

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Getz] Problem z grzejącym się silnikiem
« Odpowiedź #4 dnia: 16 Lipiec 2014, 08:53:25 »
Czujnik łatwo sprawdzisz ale jak dla mnie wszystko gra.

przemho

  • Gość
[Getz] Problem z grzejącym się silnikiem
« Odpowiedź #5 dnia: 16 Lipiec 2014, 19:23:21 »
Też tak mam ale w 1.3 Nawet w upały w korkach czujnik pokazuje max prawie w połowie skali. Wentylator się załącza. Niby tak ma być pytałem już na forum. Mam też  i30 crdi i tam też tak jest ale to diesel więc mniej się grzeje. Pozdrawiam.