Forum > Santa Fe SM
[Santa Fe SM] Santa Fe Automat Szarpie po wymianie oleju
Valdi4320:
--- Cytat: "martinez98" ---
--- Cytat: "Valdi4320" ---
... Otóż widzisz olej z ASB przepływa przez chłodnicę cieczy która chłodzi silnik , w wyniku uszkodzenia w niej doszło prawdopodobnie do wymieszania się tych substancji , wywalał olej z ASB do zbiorniczka płynu chłodzącego a chłodnica faktycznie jest nowa . Nie mam zresztą podstaw by mu nie wierzyć . Hm ?
Widzę że nie bardzo znasz swoje auto .
--- Koniec cytatu ---
Otóż niestety nie jest. Jak może się olej automatu chłodzić w chłodnicy z płynem? Chyba, że diesel ma inny patent jakimś cudem? Ponadto wymiana dynamiczna "maszyną"? to też jakaś historia niestworzona. Wymiana dynamiczna odbywa się bez bulbulatorów, maszyn i magii przez - właśnie - chłodnicę oleju automatu, która jest przed skrzynią i prowadzą do niej 2 przewody hydrauliczne - i nic więcej! już na pewno nie przewody z płynem chłodniczym z silnika.
--- Koniec cytatu ---
Widzisz ... Mnie uczono że gdy nie ma się wiedzy w temacie to , czasem , nie warto buzi otwierać ? jestem mechanikiem i takie bzdury jakie mi tu panie wypisujesz dają sprytnym i spostrzegawczym tylko powody , by nas użytkowników forów opisywano w rubrykach z kawałami o ,, psudospecjalistach" z forów , którzy wszystko wiedzą i na wszystkim znają a w rezultacie gówno wiedzą i piszą rzeczy które faktycznie śmieszą zorientowanych w temacie .
Dynamiczna wymiana oleju transmisyjnego, z podaniem wcześniej detergentu by syfy wypłukać ,w cywilizowanym warsztacie odbywa się za pomocą przyrządu do tego stworzonego ,który dawkuje środek umożliwiający płukanie ASB i wymianę we właściwych warunkach przy odpowiednich ciśnieniach około 90 % oleju . A to co Ty opisujesz to sposób Józka z podwórka który nie ma sprzętu i robi to jak potrafi może i skutecznie ja wolę tak jak powinno to być zrobione .
Dodatkowo w Santa fe 2005 r 2,0 CRDI Automat jak moi przedmówcy napisali olej chłodzony jest w chłodnicy cieczy ma tam komorę w której wytraca temperaturę . W wyniku być może uszkodzenia komór w chłodnicy ( może korozja może mechanicznie doszło do połączenia owych substancji ) nieważne ... A chłodnicę oleju ma dodatkowo extra . A w temacie skrzynia się uspokoiła więc chyba jakiś syfek zapchał coś i puściło bo na razie jest ok .
martinez98:
We właściwych warunkach, przy odpowiednich ciśnieniach... znów szukasz magii albo próbujesz wykazać, że nie mam racji i nie wymienię oleju w skrzyni inaczej niż "specjalistyczną maszyną". Ponadto schematy przytoczone wcześniej IMHO nie wykazują, że "ciecze się mogą połączyć" bo gdybyś zamiast próbować mnie zdyskredytować ruszył głową to wiedziałbyś, że węze ze skrzyni do chłodnicy oleju tej skrzyni przechodzące przez chłodnicę silnika gdyby miały magicznym sposobem pobrać ciecz chłodzącą i się wymieszać to wiedziałbyś co by się wydarzyło w tej sytuacji kiedy w hydraulice skrzyni ciśnienie oleju by na to nie pozwoliło. A wyciek miałbyś taki, że daleko byś nie dojechał (czy to wyciek oleju czy płynu chłodniczego). Więc nie wiem do czego dążysz w powyższym poście.
jaclwapl:
tak czytam i czytam... i nie obraź się Valdi4320, ale dla mnie to jesteś bajkopisarz a nie mechanik...
KAROL208:
Jestem zwolennikiem wymiany oleju i filtra. Wole odkręcić sobie korek spuścić olej z misy wymienic filterek i zalać nowy olej.
Lepiej tak wymienić częściej olej niż wgl.
Widać że sposób pana Józka w moim wykonaniu jest lepszy niż cyt: ,, wymianę we właściwych warunkach przy odpowiednich ciśnieniach około 90 % oleju" mi żaden syfek nic nigdy nie zapchał.
Co do chłodnicy to jest możliwość zmieszania się ATF z płynem silnika właśnie przez rozszczelnienie rurek wewnątrz chłodnicy.
Przeważnie zawsze płyn goni do ATF.
Co do niewymieniania oleju w ASB to np producent audi wgl. nie ma takiego wariantu w przeglądach serwisowych. tam skrzynia wg producenta jest jednorazowa. Ja w swoim 20letnim aucie mam wymiany ATF co 2 lata i mam już 370tyś nalatane bez remontu. Nic mi nie szarpie, a przy takiej mocy auta to skrzynia bardziej dostaje po tyłku niż w Santa Fe.
martinez98:
--- Cytat: "KAROL208" ---Przeważnie zawsze płyn goni do ATF.
--- Koniec cytatu ---
Jeżeli faktycznie tak jest to i silnik i skrzynia szybko mogą wyzionąć ducha. Silnik się ugotuje, a skrzynia zatrze, chyba, że ktoś szybko zareaguje.
Jednak wciąż mam wrażenie na podstawie
--- Cytat: "KAROL208" ---Wole odkręcić sobie korek spuścić olej z misy wymienic filterek i zalać nowy olej.
--- Koniec cytatu ---
Że piszemy jednak o różnych skrzyniach.
Co do wymiany oleju to producenci twierdzą faktycznie, że olej jest dożywotni, bo nie doceniają, że w Polsce ludzie złomują auta jak już ciężko coś z nich zrobić, a nie jak mają 10 lat. Bo wielu nadal nie stać na nowe auto.
Nawigacja
[#] Następna strona