Autor Wątek: [Santa Fe SM] Santa Fe Automat Szarpie po wymianie oleju  (Przeczytany 13801 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Valdi4320

  • Gość
[Santa Fe SM] Santa Fe Automat Szarpie po wymianie oleju
« Odpowiedź #15 dnia: 24 Lipiec 2014, 12:39:00 »
Cytat: "martinez98"
Cytat: "Valdi4320"

... Otóż widzisz olej z ASB przepływa przez chłodnicę cieczy która chłodzi  silnik , w wyniku uszkodzenia w niej doszło prawdopodobnie do wymieszania się tych substancji  , wywalał olej z ASB do zbiorniczka płynu chłodzącego a chłodnica faktycznie jest nowa . Nie mam zresztą podstaw by mu nie wierzyć . Hm ?
Widzę że nie bardzo znasz swoje auto .

Otóż niestety nie jest. Jak może się olej automatu chłodzić w chłodnicy z płynem? Chyba, że diesel ma inny patent jakimś cudem? Ponadto wymiana dynamiczna "maszyną"? to też jakaś historia niestworzona. Wymiana dynamiczna odbywa się bez bulbulatorów, maszyn i magii przez - właśnie - chłodnicę oleju automatu, która jest przed skrzynią i prowadzą do niej 2 przewody hydrauliczne - i nic więcej! już na pewno nie przewody z płynem chłodniczym z silnika.

Widzisz ... Mnie uczono że gdy nie ma się  wiedzy w temacie to , czasem , nie warto buzi otwierać ?  jestem mechanikiem i takie bzdury jakie mi tu panie wypisujesz dają sprytnym i spostrzegawczym tylko powody , by nas użytkowników forów opisywano w rubrykach z kawałami o ,, psudospecjalistach" z forów , którzy wszystko wiedzą i na wszystkim znają a w rezultacie gówno wiedzą i piszą rzeczy które faktycznie śmieszą zorientowanych w temacie .
 Dynamiczna wymiana oleju transmisyjnego, z podaniem wcześniej detergentu by syfy wypłukać  ,w cywilizowanym warsztacie odbywa się za pomocą przyrządu do tego stworzonego ,który dawkuje środek umożliwiający płukanie ASB i wymianę we właściwych warunkach przy odpowiednich ciśnieniach około 90 % oleju . A to co Ty opisujesz to sposób Józka z podwórka który nie ma sprzętu i robi to jak potrafi może i skutecznie ja wolę tak jak powinno to być zrobione .
Dodatkowo w Santa fe 2005 r 2,0 CRDI Automat jak moi przedmówcy napisali olej chłodzony jest w chłodnicy cieczy ma tam komorę w której wytraca temperaturę . W wyniku być może uszkodzenia komór w chłodnicy ( może korozja może mechanicznie doszło do połączenia owych substancji ) nieważne ... A chłodnicę oleju ma dodatkowo extra . A w temacie skrzynia się uspokoiła więc chyba jakiś syfek zapchał coś i puściło bo na razie jest ok .

martinez98

  • Gość
[Santa Fe SM] Santa Fe Automat Szarpie po wymianie oleju
« Odpowiedź #16 dnia: 28 Lipiec 2014, 16:01:16 »
We właściwych warunkach, przy odpowiednich ciśnieniach... znów szukasz magii albo próbujesz wykazać, że nie mam racji i nie wymienię oleju w skrzyni inaczej niż "specjalistyczną maszyną". Ponadto schematy przytoczone wcześniej IMHO nie wykazują, że "ciecze się mogą połączyć" bo gdybyś zamiast próbować mnie zdyskredytować ruszył głową to wiedziałbyś, że węze ze skrzyni do chłodnicy oleju tej skrzyni przechodzące przez chłodnicę silnika gdyby miały magicznym sposobem pobrać ciecz chłodzącą i się wymieszać to wiedziałbyś co by się wydarzyło w tej sytuacji kiedy w hydraulice skrzyni ciśnienie oleju by na to nie pozwoliło. A wyciek miałbyś taki, że daleko byś nie dojechał (czy to wyciek oleju czy płynu chłodniczego). Więc nie wiem do czego dążysz w powyższym poście.

jaclwapl

  • Gość
[Santa Fe SM] Santa Fe Automat Szarpie po wymianie oleju
« Odpowiedź #17 dnia: 29 Lipiec 2014, 09:21:59 »
tak czytam i czytam... i nie obraź się Valdi4320, ale dla mnie to jesteś bajkopisarz a nie mechanik...

KAROL208

  • Gość
[Santa Fe SM] Santa Fe Automat Szarpie po wymianie oleju
« Odpowiedź #18 dnia: 29 Lipiec 2014, 21:59:04 »
Jestem zwolennikiem wymiany oleju i filtra. Wole odkręcić sobie korek spuścić olej z misy  wymienic filterek i zalać nowy olej.
Lepiej tak wymienić częściej olej niż wgl.
Widać że sposób pana Józka w moim wykonaniu jest lepszy niż cyt: ,, wymianę we właściwych warunkach przy  odpowiednich ciśnieniach około 90 % oleju" mi żaden syfek nic nigdy nie zapchał.
Co do chłodnicy to jest możliwość zmieszania się ATF z płynem silnika właśnie przez rozszczelnienie rurek wewnątrz chłodnicy.
Przeważnie zawsze płyn goni do ATF.

Co do niewymieniania oleju w ASB to np producent audi wgl. nie ma takiego wariantu w przeglądach serwisowych. tam skrzynia wg producenta jest jednorazowa. Ja w swoim 20letnim  aucie mam wymiany ATF  co 2 lata i mam już 370tyś nalatane bez remontu. Nic mi nie szarpie, a przy takiej mocy auta to skrzynia bardziej dostaje po tyłku niż w Santa Fe.

martinez98

  • Gość
[Santa Fe SM] Santa Fe Automat Szarpie po wymianie oleju
« Odpowiedź #19 dnia: 30 Lipiec 2014, 17:05:59 »
Cytat: "KAROL208"
Przeważnie zawsze płyn goni do ATF.

Jeżeli faktycznie tak jest to i silnik i skrzynia szybko mogą wyzionąć ducha. Silnik się ugotuje, a skrzynia zatrze, chyba, że ktoś szybko zareaguje.
Jednak wciąż mam wrażenie na podstawie
 
Cytat: "KAROL208"
Wole odkręcić sobie korek spuścić olej z misy wymienic filterek i zalać nowy olej.

Że piszemy jednak o różnych skrzyniach.

Co do wymiany oleju to producenci twierdzą faktycznie, że olej jest dożywotni, bo nie doceniają, że w Polsce ludzie złomują auta jak już ciężko coś z nich zrobić, a nie jak mają 10 lat. Bo wielu nadal nie stać na nowe auto.

KAROL208

  • Gość
[Santa Fe SM] Santa Fe Automat Szarpie po wymianie oleju
« Odpowiedź #20 dnia: 30 Lipiec 2014, 19:43:39 »
Cytat: "martinez98"

Co do wymiany oleju to producenci twierdzą faktycznie, że olej jest dożywotni, bo nie doceniają, że w Polsce ludzie złomują auta jak już ciężko coś z nich zrobić, a nie jak mają 10 lat. Bo wielu nadal nie stać na nowe auto.

Nie ma co się oszukiwać coraz częściej robiąskrzynie  gdzie filterek jest w środku i to w takim miejscu że trzeba targać całą skrzynie. Niektóre auta 4-5 letnie mają przebieg ponad 300-400tyś producent wychodzi z założenia że zwykły Kowalski nie robi więcej jak 30-40tys rocznie i daje gwarancje na 100tys bądz 3 lata.
Jest na forum użytkownik który kupił z komisu moją byłą Sonatę i właśnie jemu poszła chłodnica i płyn wymieszał się z olejem ostatni jego post to był że skrzynia gubi biegi i nie ciągnie.

Offline ololysy

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 222
[Santa Fe SM] Santa Fe Automat Szarpie po wymianie oleju
« Odpowiedź #21 dnia: 01 Sierpień 2014, 19:48:27 »
że się wtrącę w innej sprawie...Kolego Martinez...jaką masz instalkę lpg? Mam auto takie jak Twoje i szykuję się do montażu. Sypnij garść wiedzy, może być na priv...THX

Valdi4320

  • Gość
[Santa Fe SM] Santa Fe Automat Szarpie po wymianie oleju
« Odpowiedź #22 dnia: 01 Sierpień 2014, 22:07:18 »
Cytat: "jaclwapl"
tak czytam i czytam... i nie obraź się Valdi4320, ale dla mnie to jesteś bajkopisarz a nie mechanik...


Szczerze mówiąc mam to w ... :)

Offline volcan

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 540
    • http://www.prace-geologiczne.pl
[Santa Fe SM] Santa Fe Automat Szarpie po wymianie oleju
« Odpowiedź #23 dnia: 03 Sierpień 2014, 11:43:18 »
A jaki to środek chłodzący jest według ciebie w chłodnicy ASB?  :lol:

Następny bajkopisarz - pseudomechanik na forum... A może po prostu tatuś ma Santa Fe a twoi koledzy z klasy w gimnazjum nie potrafili podpowiedzieć rozwiązania?  :mrgreen:

Valdi4320

  • Gość
[Santa Fe SM] Santa Fe Automat Szarpie po wymianie oleju
« Odpowiedź #24 dnia: 03 Sierpień 2014, 19:24:24 »
Cytat: "volcan"
A jaki to środek chłodzący jest według ciebie w chłodnicy ASB?  :lol:

Następny bajkopisarz - pseudomechanik na forum... A może po prostu tatuś ma Santa Fe a twoi koledzy z klasy w gimnazjum nie potrafili podpowiedzieć rozwiązania?  :mrgreen:



Mądralo chłodnica asb chłodzona jest powietrzem ale ... 2,0 CRDI ma jeszcze doprowadzony olej do Chłodnicy cieczy :) Jak na rysunku na 1 stronie , ma komorę w chłodnicy w której dodatkowo się schładza :) PSEUDOSPECJALISTO z podwórka :)
Moja 14 letnia córka pewnie ma ostrzejszy dowcip od Ciebie :) ... .


[ Dodano: 2014-08-03, 19:36 ]
A tak w ogóle to zamiast pomocy z waszej strony dorobiłem się tylko wielu złośliwości jeżeli myślisz volcan że jesteś aż taaak zajebisty to cóż :) ... Nie jesteś :) ... Podziękował tym którzy starali się pomóc , żegnam tych którzy nic nie potrafią poza głupim pierdzieleniem , to nie miejsce dla mnie .
Mam to auto bo służy mi do pracy mam lać olej i jeździć , zrobi 160 tys przez dwa lata i się skończy , nie pucuję go 6 dni by wyjechać w niedzielę jak pewnie taki volcan :)
Takie pedalskie odzywki w stylu tatuś coś ma lub czegoś nie ma świadczą o autorze :) widocznie zna to z autopsji , ja nie mam ojca bo zmarł zanim się urodziłem i za jeszcze eden taki text znajdę kolesia i załatwimy sprawę inaczej .
Normalnym powodzenia .
Proszę moderatora o zamknięcie tematu .
A mnie może usunąć z forum  nie zaboli :)
Pozdrawiam

martinez98

  • Gość
[Santa Fe SM] Santa Fe Automat Szarpie po wymianie oleju
« Odpowiedź #25 dnia: 03 Sierpień 2014, 23:06:34 »
Ludzie opanujcie się. Ktoś szuka pomocy, ktoś coś wie to odpowiada na ile ma wiedzę lub się spotkał z przypadkiem, a tu już kolejny temat gdzie niektórzy próbują udowodnić innym swoją wyższość jakimiś durnymi tekstami. Albo faktycznie smarkacze tu się rejestrują albo poziom dorosłych ludzi spada do tego stopnia. Może faktycznie czas zamknąć temat.

santa claus

  • Gość
[Santa Fe SM] Santa Fe Automat Szarpie po wymianie oleju
« Odpowiedź #26 dnia: 04 Sierpień 2014, 11:49:34 »
Proponuję spot gdzieś na neutralnym terenie, jak się uda to  rozkręcić auto, sprawdzić jak jest naprawdę i ten kto nie miał racji stawia wszystkim po piwie...
Nie róbmy z forum SEJMU.