Forum > Santa Fe SM
[Santa Fe SM] Alternator - dziwne dźwięki
Arni71:
Od jakiegoś czasu żonka, która ostatnio głównie eksploatuje Santka zgłaszała mi temat "dziwnych" dźwięków w silniku, nie było to stałe więc trudno było te dźwięki zlokalizować. Parę dni temu sam miałem okazję usłyszeć te dźwięki i po kilku "testach" i nasłuchiwaniu w tym też u mechanika - stwierdziliśmy że to łożysko sprzęgiełka sprężarki klimatyzacji, i po rozmowie telefonicznej ze specami od tematu klimatyzacji temat odłożyłem na dalszy termin. Niestety w dniu wczorajszym przez przypadek stwierdziłem że "klekotanie" nie ustaje po wyłączeniu samej klimatyzacji, tylko po wyłączeniu całego klimatronika. Wyszło na to że "klekotanie" jest uzależnione od obciążenia elektrycznego alternatora, pojawiało się również po włączeniu świateł drogowych.
Znika również podczas zwiększania obrotów silnika, pojawia się tylko i wyłącznie na wolnych obrotach.
No i zaczęło się ponowne przeszukiwanie internetu - wnioski: napinacz paska i/lub sprzęgiełko kółka pasowego alternatora.
Dzisiaj Santek został "przesłuchany" i wyszło ze dźwięki dochodzą z wnętrza alternatora.
I tu jest miejsce na moje pytanie - czy jest możliwe że "klekotanie" jest faktyczne z koła pasowego, tylko roznosi się po całym alternatorze co daje efekt jakby z wnętrza?? Ja obstawiam właśnie to ale jestem laikiem w tych tematach.
Jeśli jest to faktycznie z wnętrza to co tam może tak "klekotać" ??
Łożyska były wiosną wymieniane po ostatniej awarii mostka prostowniczego.
martinez98:
Polecam zrobić sobie "słuchawkę" w jakiegoś prostego patyka, listewki i przyłożyć do alternatora do obudowy i do ucha. Całkiem dobry stetoskop. Powinno się wyjaśnić.
Arni71:
No właśnie problem polega na tym że Santek był "przesłuchiwany" stetoskopem, nie medycznym tylko takim technicznym - na długim "wysięgniku"
i wg mechanika te dźwięki dochodzą z wnętrza alternatora.
Problem tylko polega na tym że ten "klekot" jest metaliczny i może rezonować do wnętrza.
Dlatego 2 opcja pytania, jeśli środku to co??
Dodane!!
Santek na warsztacie, alternator wyeliminowany z usterki, stwierdzono luzy na rolkach paska wielorowkowego, zamówione - jutro się okaże czy to było przyczyną klekotania przy wyłączonej klimie. Jest luz na sprzęgiełku sprężarki klimy ale prawdopodobnie on nie ma wpływu na objawy.
Zobaczymy jutro :(
user:
Arni71, jak efekty naprawy? Czy ktoś orientuje się jak wygląda budowa pompy Vacum na alteranatorze? Mam podobny problem jak Arni, natomiast alternator został przeglądnięty, sprzęgło wymienione, natomiast głośna praca nadal jest (rolki i paski również w porządku). Z góry dziękuję za pomoc.
Arni71:
Rolki wymienione (faktem jest że wybite były więc to przy okazji) - bez efektu. Będę musiał wymieniać dalej. W następnej kolejności sprzęgiełko alternatora.
Pytanie tylko czy jestem w stanie wymienić je bez demontażu samego alternatora??
Zakładając że miałbym odpowiednie klucze.
Nawigacja
[#] Następna strona