Autor Wątek: [Accent MC] Wyłączająca się turbina  (Przeczytany 7287 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline gordoon

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 394
[Accent MC] Wyłączająca się turbina
« dnia: 16 Lipiec 2014, 11:16:51 »
Witam.  Ostatnio zauważyłem ruszający się element przy turbinie.
Brakuje w nim dwóch śrubek.  Jak dokrecilem  ten element to turbina przestaje działać.  Natomiast luzując śrubki tak aby ten element "latał" turbina pracuje wzorowo.

Czy pod tym elementem musi być uszczelka/dystans? Bo u mnie żadnej z tych rzeczy nie ma.

Dołączam zdjęcie tego elementu:


Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169

Offline gordoon

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 394
[Accent MC] Wyłączająca się turbina
« Odpowiedź #2 dnia: 17 Lipiec 2014, 10:25:06 »
NO TO TAK: Okazało się, że dwie śruby mocowania jakiś pajac urwał... Ustawiłem co do mm zawór i dokręciłem dwoma śrubkami. Podkładka zaworu była...

Wcześniej podczas dokręcania, okazywało się, że zawór był źle ustawiałem przez co albo turbina nie chodziła lub samochód nie łapał obrotów.

Wszystko dokręcone, nic nie lata (chociaż nie ma dwóch  śrub), przetestowałem auto i odczułem znaczną zmianę w przyspieszeniu.

Nie zmienia to faktu, że zaglądnę do dolotu i zobaczę ile jest tam sadzy.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Accent MC] Wyłączająca się turbina
« Odpowiedź #3 dnia: 17 Lipiec 2014, 22:45:54 »
Myślałem że tej sadzy nie dojrzałeś trzeba rozebrać cały dolot, przepustnicę i psikać preparatem do czyszczenia gaźników, hamulców.

Kabelki przy filtrze paliwa to czujnik wody w filtrze (na zegarach jest kontrolka od  tego) http://www.landcar.pl/czesci/CZUJNIK_FILTRA_PALIWA_BR_31921_1G401/385/ z tym że ten czujnik jest od spodu filtra, a nie od góry http://www.koraps.com/shop/item.php?it_id=201908

Z tego co opisujesz to "widzę że nasi już tu byli" EGR, czujnik wody w filtrze paliwa jak pojawiał się jakiś kłopot to włoskie rączki już coś kombinują  :lol:

Offline gordoon

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 394
[Accent MC] Wyłączająca się turbina
« Odpowiedź #4 dnia: 18 Lipiec 2014, 06:17:07 »
Włoch nie płakał jak sprzedawał. Haha.  Z a dolot oczywiście zabiorę się.  Hmm takiego czujnika nie widziałem.  Tamten element czy tam czujnik jest wyprofilowany na klucz bodajże 15. Myślałem że wystarczy to wykręcić i doczepić kabelki.  

Jaki preparat polecasz co usuwania syfu z dolotu?

A tak po za tym,  im częściej patrze na maskę tym więcej znajduje problemów.

To mam co robić hehe. Czyszczenie dolotu,  smarowanie silnika od EPS,  przyczepienie kabelka.

A jak rozbiorę dolot to mogę coś przestawić co poskutkuje zła pracą silnika?  A i uszczelki mam wymienić?

Offline kadafi

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 301
[Accent MC] Wyłączająca się turbina
« Odpowiedź #5 dnia: 18 Lipiec 2014, 15:13:25 »
Dolot pewnie najlepiej zdjąć z silnika aby syf się nie dostał do środka.
Powinno się dawać kpl. nowych uszczelek ale to też zależy w jakim stanie są stare.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Accent MC] Wyłączająca się turbina
« Odpowiedź #6 dnia: 18 Lipiec 2014, 22:15:05 »
Możesz użyć jakikolwiek środek do przepustnic, dolotu. Zrób zdjęcie tego czujnika przy filtrze paliwa.

Offline gordoon

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 394
[Accent MC] Wyłączająca się turbina
« Odpowiedź #7 dnia: 24 Lipiec 2014, 19:00:01 »
Niestety nie byłem w stanie sam wymienić zaworu EGR. Zbyt trudny dostęp i ogólnie sprawa nie dla moich możliwości :) W sobotę samochód idzie do mechanika, koszt wymiany ~50zł.

Jutro zabieram się za smarowanie silnika od EPS. (mam nadzieję, że dam radę)

Zainteresowanym mogę powiedzieć, że od 8 dni EPS ani raz nie wyłączył mi się.

Offline gordoon

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 394
[Accent MC] Zaślepienie zaworu EGR czy kolejna wymiana ?
« Odpowiedź #8 dnia: 12 Sierpień 2016, 20:54:25 »
Witam.

Ponownie mam problem z zaworem EGR. Wcześniejszy był już wymieniony na nowy (używka).

Teraz ponownie mam ten sam problem...

Pokazuje mi kontrolkę "CHECK" samochód jeździ normalnie. Czasami przerywa...

Kod błędu: P0401


Zastanawiam się czy ponownie wymienić ten zawór czy w jakiś sposób go zaślepić ??

A może na początek wykręcić górną część regulującą przepływ i przeczyścić ją środkiem do EGR ??

romekwe

  • Gość
[Accent MC] Wyłączająca się turbina
« Odpowiedź #9 dnia: 14 Sierpień 2016, 13:22:47 »
Przy P0401 jest za niskie ciśnienie w dolocie: może to oznaczać kilka przyczyn:
1) EGR zacina się iglica i zostaje w jakiejś pozycji
2) sterowanie EGR,em jeśli elektroniczne (do EGR dochodzi wiązka kabli) trzeba wyczyścić również tę część (elektrozawór jego iglicę) jeśli EGR mechaniczny posprawdzać przewody podciśnienia (wszystkie i te przy EGR i te przy zaworze motylkowym-przepustnicy)
3) sprawdzić dolot czy jest szczelny (nie słychać lub nie widać przedmuchów)
4) Ostatnie co bym sprawdził to czujnik masy powietrza jeśli podaje złe wartości również może być P0401
Powodzenia...

Offline gordoon

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 394
[Accent MC] Wyłączająca się turbina
« Odpowiedź #10 dnia: 14 Sierpień 2016, 19:00:14 »
romekwe,

Jestem na 99% pewny, że winna jest iglica. Czasami blokuje się przez co jedzie się jak by bez turbo.

EGR sterowany jest elektronicznie.

Sprawdzałem dolot i wydaje się, że wszystko OK.

Teraz sprawa wygląda tak....

Nie jestem w stanie sam wymienić zaworu EGR.
Czy wykręcenie iglicy i przeczyszczenie jej może pomóc (jest ona u góry przykręcona śrubami)? oraz czy jak wpuszczę środek do czyszczenia w EGR aby wyczyściło trochę sadzę to przejdą ten muł z sadzy przez samochód ? czy konsekwencje mogą być nie ciekawe ??