Forum > Lantra

SZARPANIE

(1/2) > >>

RIX2:
witam.mam kłopoty z lantrą 1.8gl kombi 99r.kiedy silnik jest zimny odpala i jedzie bez problemów.niestety kiedy sie nagrzeje i temperatura jest na połowie kontrolki auto zaczyna szarpać obroty szaleją przez chwile i auto gaśnie.musze odczekać dobre kilkanaście minut aż silnik ostygnie i auto znowu pali na dotyk i pracuje bez problemów.i tak w kółko.z podobnych postow czytałem że może to być wina silniczka krokowego.czy przeczyszczenie go pomoże?ile może kosztować nowy?znajomy mówi że może to być wina także czujnika temperatury który podaje złe dame do kompa i cały czas podawana jest za bogata mieszanka.czy jest to możliwe?dodam że świece kable są ok.odpinałem też aku. i nic.może jakieś inne sugestje?gdzie szukać tego krokowca?auto mam od 3 tygodni a tu taka wtopa.ani nigdzie pojechać .czekam na rady pozdrawiam

dzafik:
Na podobne objawy dużo elementów ma wpływ. Pierwsze co bym zrobił to sprawdził cewkę łącznie z kablami. Bo najczęstsze uszkodzenia cewki objawiają się tym, że silnik zimny będzie chodził ez problemu natomiast po osiągnięciu pewnej temperatury zaczynają sie problemy.

dzafik:
Jeżeli chodzi o czujnik i silnik krokowy to nawet jeśli by dawały złe wskazania z trudem ale w końcu byś odpalił nawet przy ciepłym silniku.

RIX2:
CZY PODPIĘCIE DO KOMPA U DIAGNOSTY WYKRYJE EWENTUALNE BŁĘDY?JAK SPRAWDZIĆ TĄ CEWKE?Z GÓRY DZIĘKI

dzafik:
Zacznij od najprostszych elementów. Tzn. świece najlepiej wymienić nie duży koszt chyba, że były wymieniane, następnie filtr powietrza i jak wyżej. Sprawdź kable wysokiego napięcia najlepiej zdejmij maskownice na pokrywie zaworów i jak już będzie ciemno odpal i spójrz pod maskę jeżeli będzie przebicie to na pewno zauważysz. Jeżeli chodzi o cewkę nie da się tego sprawdzić normalnym miernikiem chyba, że dysponujesz profesjonalnym podjedź do jakiegoś elektromechanika ale nie każdą cewkę da się zbadać. Jeżeli cewka będzie walnięta komp tego nie wykaże. Jeśli chodzi o czujnik temp. to raczej byś miał problem z odpaleniem po nocy. Nawet jeśli by na ciepłym dawał złe wskazania tzn zalewał lub odwrotnie to po dłuższym piłowaniu byś odpalił. Ale ja bym stawiał na cewkę. Silniczek krokowy też można przy okazji przeczyścić. Spróbuj jeszcze reset odpiąć klemy z aku na jakieś 10 minut.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej