Forum > i30 FD
lampka rezerwy paliwa w crdi
Marek:
Dzieki za informacje, daje do myslenia i uczy czegos nowego.
Na pewno przyda sie taka wiedza do wlasciwego uzytkowania auta.
jerzy62:
--- Cytat: "rafostry" ---Na forum KIA CEED (blizniaka i30, wiec bak prawdopodobnie taki sam) jest ciekawy wątek dlaczego nie tankować pod korek -> http://mojaceed.pl/forum/viewtopic.php?f=40&t=2016
do mnie szczególnie przemówił ten post -> http://mojaceed.pl/forum/viewtopic.php?p=62563#p62563
--- Koniec cytatu ---
proszę podaj jakieś szczegóły bo muszę się specjalnie rejestrować w KIA !- a zapewne nie należy tankować pod korek zwłaszcza w lecie kiedy paliwo się nagrzewa i zwiększa swoją objętość
grzech:
Generalnie nie należy tankować pod korek.
Jednak dla testów od czasu do czasu, pewnie można. Czasem tak robie jak gdzieś jade w daleką trasę poza śląsk (bo tu najtańsza benzyna w polsce - chyba ;] ).
Zresztą jest instrukcja obsługi i tam pisze do kiedy tankować :>
Co do pienienia... benzyna też lubi sie pienić ;-)
rafostry:
Nie chodzi o rozszerzalność, ale o to że:
1. Można zalać układ odpowietrzający - podobno niezbyt zdrowe dla auta
2. Przy "cykaniu" paliwem w małych ilościach z dystrybutora liczniki maja duże błędy, stad wychodzi czasami że wlewamy paliwo grubo ponad pojemność zbiornika deklarowana przez producenta. Oczywiście dochodzi pojemność rury doprowadzającej paliwo do baku, ale napis na dystrybutorze "minimalna ilość odmierzonego paliwa 2l"(czy jakoś tak) po coś jest :-P
grzech:
--- Cytat: "rafostry" ---napis na dystrybutorze "minimalna ilość odmierzonego paliwa 2l"(czy jakoś tak) po coś jest :-P
--- Koniec cytatu ---
To jest po to by ktoś do PIH'u nie zgłosił iż błąd pomiędzy odmierzonym paliwem a jego faktyczną ilością jest większy od dopuszczalnego.
Nawigacja