Autor Wątek: [Santa Fe SM] ASB a gaszenie silnika  (Przeczytany 7998 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

martinez98

  • Gość
[Santa Fe SM] ASB a gaszenie silnika
« Odpowiedź #15 dnia: 09 Lipiec 2014, 07:26:18 »
W byle jakim. Masz niesprawny silnik - gaśnie. Masz na D - nie odpalisz bo masz na D. Co tu nie jest jasne? To jeden z wielu przykładów.

Offline jlupino

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 105
[Santa Fe SM] ASB a gaszenie silnika
« Odpowiedź #16 dnia: 09 Lipiec 2014, 11:49:39 »
Ahaaa :-D
No to teraz żeś mi to dopiero konkretnie wytlumaczył-dzięki

P.S.
Na trzech garach (czyli niesprawnym silniku) przyjechałem Octavią z ASB z pracy bez problemu,a na D to żadnego automatu się nie odpali,bo zapłon jest wtedy odłaczony.dlatego wyłączać należy silnik na P.
To jest elementarz użytkownika ASB.
Dzieki jeszcze raz i pozdrawiam

jaclwapl

  • Gość
[Santa Fe SM] ASB a gaszenie silnika
« Odpowiedź #17 dnia: 09 Lipiec 2014, 13:02:11 »
Cytat: "jlupino"
Ahaaa :-D

(...)a na D to żadnego automatu się nie odpali,bo zapłon jest wtedy odłaczony.dlatego wyłączać należy silnik na P.
To jest elementarz użytkownika ASB. (...)


co do odpalania to się zgodzę...
co do wyłączania silnika na P to nie jest to żaden elementarz i reguła. Można wyłączać na P/R/N/D itd itp... tylko żeby zapalić trzeba przełączyć na N lub P bo tak jest zaprojektowana instalacja w samochodach z ASB.
Przełączenie z D/R na N/P powoduje w skrzyni praktycznie to samo co wyłączenie silnika czyli spadek ciśnienia w układzie. Nie ma ciśnienia - nie ma biegu. Potem odpalasz na N/P to ciśnienia też nie ma.

A te wszystkie pseudo poradniki o tym, że trzeba gasić na P są po to żeby przypadkiem nie zostawić samochodu na D/R lub N tak samo jak nie gasimy i zostawiamy samochodu na luzie z manualem.