Forum > Santa Fe (2006-

[Santa Fe CM] Auto pływa po drodze

(1/5) > >>

DjKosmit:
Witam
Mam problem od 2 tygodni z swoim autem. Mianowicie pewnego dnia zaczęło pływać po drodze. Tzn zachowuje się tak jakby tylna os chciała wyprzedzić przednią :) Auto nie jest stabilne na zakrętach odczuwam to tym jakby tył żył swoim światem.

Byłem ostatnio na przeglądzie bo akurat mijał termin i diagnosta stwierdził luz na sworzniu tylnego górnego wahacza. Niestety bez podnośnika nie mogę stwierdzić czy ten luz jest na tyle duży aby powodować takie zachowanie podczas jazdy. (jestem umówiony u mechanika)

Czy ktoś z kolegów miał ten sam problem ??
Dzięki za wskazówki.

martinez98:
Sworznie wahaczy właśnie takie rzeczy powodują. Może też być luz drążka stabilizatora - wtedy w zakrętach "nosi tył".

smuggie:
ja mam dziwne bujanie w czasie jazdy z większymi prędkościami na niektórych nierównościach, z wyjątkiem małych dziur, gdzie wpada w nie tylko jedno koło. Mam na myśli np. nierówności poprzeczne, fałdy na jezdni itp., kiedy reagują wszystkie 4 amortyzatory. Kiedy najeżdżam z dużą prędkością na taką nierówność np. dół, nadwozie samochodu zgodnie z zasadami fizyki najpierw obniża się pod wpływem ciężaru, a następnie podnosi się i w tym momencie podnoszenia zamiast iść równo w górę, całe nadwozie jakby przesuwa się w stronę prawą. Inaczej mówiąc, kiedy jest odciążone, nie wraca do swojej pozycji prosto, ale przechyla się w prawo. Jeszcze inaczej mówiąc, samochód zamiast poruszać się na nierównościach góra-dół, porusza się oprócz tego prawo-lewo. Koła i podwozie raczej jadą w tym momencie prosto, tylko kabiną tak buja na boki.

samochód świeżo po badaniu technicznym i ponoć wszystko sprawne

djmcg:
Najprawdopodobniej wyibite są właśnie sworznię wahaczy ew drążków kierowniczych.