Forum > Getz
Brak mocy, wysokie spalanie, głośna praca silnika - Getz 1.1
tommywie:
Witam wszystkich - to moj pierwszy post, ale forum przegladam juz od dawna...
Mam wielki problem - w moim Getzie jest cos nie tak z silnikiem...
Getz 1.1, rocznik 2004, przebieg 70 tys. km
Od dluzszego czasu dzieje sie cos dziwnego:
- dziwne terkotanie spod maski
- wielkie opoznienie przy dodawaniu gazu
- straszne zamulenie
- wysokie spalanie - po miescie nawet ponad 11 litrow!
- ciezko go nawet do setki rozpedzic, a potem to juz wcale nie idzie
- odczuwalne 'dziury w mocy' przy okolo 3 tys. obrotow
- i co chyba najgorsze - cisnienie na wszystkich swiecach tylko 10 barow...
czy ktos mial podobne problemy? co to moze byc?
poza tym mam jeszcze problem z ciagle wytrzaskujacym sie lewym lacznikiem stabilizatora i nieodskakującą klamką bagażnika...
ma ktoś jakiś sposob na tę ostatnią wadę?
[ Komentarz dodany przez: weryfikator.kont: 2009-10-29, 20:58 ]
Poprawa tytułu ( dajmy szansę wyszukania tego wątku innym użytkownikom za kilka miesięcy ).
BLOONDYN:
Możliwosci może być kilka . Np. uszkodzona cewka wysokiego napiecia .Jest wtedy i dziwny odgłos spod maski, spadek mocy, nierówna praca i zwiększone spalanie. Jazda z silnikiem zdradzającym takie objawy jest niezalecana. Paliwo, które nie zostało spalone w cylindrze, ze spalinami przedostaje się do katalizatora, gdzie spala się, powodując znaczny wzrost jego temperatury. Podczas jazdy samochodem z nieprawidłowo działającym układem zapłonowym katalizator może nagrzewać się do temperatur znacznie przewyższających 700 °C. Uszkodzić go oraz sondę lambda. Których uszkodzenie powoduje podobne objawy...
JanuszW:
Klamkę musisz rozebrać. Jest tam metalowa sprężyna, która niestety rdzewieje. Ja ją oczyściłem i nasmarowałem. Robiłem to w zeszłym roku i do dzisiaj działa bez problemu.
Aby wyjąc klamkę tylnej klapy musisz zdemontować wewnętrzne pokrycie klapy (ten plastik) i będziesz mógł ją wykręcić. Szczegółów nie pamiętam, ale nie sprawiło mi to problemów, a robiłem to pierwszy raz.
Życzę powodzenia i pomyślnego rozwiązania pozostałych problemów.
A co do łącznika. To rozumiem, że używasz łączników oryginalnych HM. Ja wymieniłem kiedyś lewy łącznik na zamiennik (Delphi) i wytrzymał tylko 3 m-ce. Kupiłem oryginał i jest ok.
tommywie:
no wlasnie, jeszcze co do tego silnika, to czesto wlacza sie wentylator
bylem na badaniu komputerowym - co prawda nie w aso, ale tez mi podpieli i nie wykazalo zadnych nieprawidlowosci
xaltuton:
--- Cytat: "tommywie" ---no wlasnie, jeszcze co do tego silnika, to czesto wlacza sie wentylator
bylem na badaniu komputerowym - co prawda nie w aso, ale tez mi podpieli i nie wykazalo zadnych nieprawidlowosci
--- Koniec cytatu ---
KLamka to standard.Tez to mialem, w ASO mi nasmarowali i juz spokoj pare lat.
Co do terkotania - jesli terkocze glownie na zimnym silniku, to winne sa popychacze zaworow. W ASO wymiana wszystkich to koszt z robocizna okolo 1100 zl.
Nawigacja
[#] Następna strona