Autor Wątek: Stag300 strojenie, moze ktos pomoze !  (Przeczytany 3113 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

bzyk

  • Gość
Stag300 strojenie, moze ktos pomoze !
« dnia: 14 Sierpień 2009, 09:59:55 »
Witajcie, mam w sonatce sekwencje z kompem stag300, szukam kogos (wawa, minsk maz. i okolice) , kto lepiej dostroi mi instalacje, niz panowie z zakladu montujacego (hamowni brak, z klientem nie jezdza)... wszystko jest super poza spalaniem ... na benzynce zamykalem sie zawsze w 9,5-10.5, a tutaj srednia z 15-tu tankowan 13,7... wydaje mi sie ze jest to zdecydowanie zbyt duzo...

Pozdrawiam bzyk

Cien

  • Gość
Stag300 strojenie, moze ktos pomoze !
« Odpowiedź #1 dnia: 21 Sierpień 2009, 11:18:01 »
Zaloguj sie na forum http://lpg-forum.pl/

napisz do tego goscia z W-wy
http://lpg-forum.pl/profile.php?mode=viewprofile&u=3

Powinien Ci skutecznie pomoc <piwo>

DAV7

  • Gość
Stag300 strojenie, moze ktos pomoze !
« Odpowiedź #2 dnia: 11 Wrzesień 2009, 11:05:55 »
Ja mam sta 300 stroiłem sobie sam, w moim accencie pali mi tyle samo co bęzyny czyli 8 litów

Cien

  • Gość
Stag300 strojenie, moze ktos pomoze !
« Odpowiedź #3 dnia: 11 Wrzesień 2009, 12:34:39 »
Cytat: "DAV7"
Ja mam sta 300 stroiłem sobie sam, w moim accencie pali mi tyle samo co bęzyny czyli 8 litów

To nie jest zbyt dobre, zbyt uboga mieszanka przyspiesza zuzywanie sie zaworow itp.
Ale jak kto lubi. Powinien ok 1 litr wiecej palic w tym aucie (tak w przyblizeniu), u mnie ponad 1,5 l.

DAV7

  • Gość
Stag300 strojenie, moze ktos pomoze !
« Odpowiedź #4 dnia: 13 Wrzesień 2009, 21:09:13 »
Nie jest zbyt uboga mieszanka, komunikował by to komp bęzynowy , byłby bład p1128 za ubogo lub p1127 za bogato wskazanai sondy labda sa identyczne jak na bęzynie wiec mieszanka ok. 9 litrow pali mi z właączoną klimą albo jak jezdze krotkimi dystansami ( przepraszam za ortografie)

Cien

  • Gość
Stag300 strojenie, moze ktos pomoze !
« Odpowiedź #5 dnia: 13 Wrzesień 2009, 22:30:43 »
Cytat: "DAV7"
Nie jest zbyt uboga mieszanka, komunikował by to komp bęzynowy , byłby bład p1128 za ubogo lub p1127 za bogato wskazanai sondy labda sa identyczne jak na bęzynie wiec mieszanka ok. 9 litrow pali mi z właączoną klimą albo jak jezdze krotkimi dystansami ( przepraszam za ortografie)

Niestety (wg mnie) niestety nie, podczas pracy na LPG nie daje sygnałów komp od benzyny tylko właśnie komp od LPG, ustawiony jak na moje wyczucie zbyt ubogo.

harabin

  • Gość
Stag300 strojenie, moze ktos pomoze !
« Odpowiedź #6 dnia: 14 Wrzesień 2009, 05:41:17 »
Jestem tego samego zdania. Wole żeby palił litr a nawet dwa więcej ale żeby silnik miał jak najlepsze warunki pracy.

Najpierw skontroluj jakie masz elektrozawory bądź wtryskiwacze(mało prawdopodobne), żółte Valteki czy niebieskie czy jeszcze coś innego. Jaki reduktor?

Zresztą poczytaj trochę na lpg forum to się dowiesz o co chodzi, czy ci trzyma odpowiednie ciśnienie itp.

Kup sobie starszego laptopa z wejściem COM, programik z neta kabel z allegro i będziesz mógł sobie dostroić STAGa jak tylko chcesz :D

Pozdro!

DAV7

  • Gość
Stag300 strojenie, moze ktos pomoze !
« Odpowiedź #7 dnia: 14 Wrzesień 2009, 08:21:56 »
Witam
Cien komp od lpg to coś w rodzaju przelicznika, sygnały pobierane są z wtryskiwaczy bęzynowych, chyba ze instalacja jest nie sekwencyjna czyli taka z aktuatorem i mixerem. W swoim starych hyundaiu exelu taka miałem i było dokładnie tak jak mówisz, palił około 2 litrów więcej gazu przy czym sonda labda na oscyloskopie pokazywała prawie to samo troszkę nizsze wartości od bęzyny ale nie na tyle ubogo żeby ecu wyświetlał błąd o zbyt ubogiej mieszance. Stere centralki lpg przeważnie pobierały sygbnał z cewki zapłonowej, rezystora przepustnicy, i sondy labda( do korekcji właśnie mieszanki ) Stag 300 pobiera sygnał z wtrysków bęzynowych( oczywiści podczas pracy na lpg je odcina) cewki zapłonowej, własnego map sensora, i w koncu sondy labda tej pierwszej, chodz widziałem w programie że istnieje możliwość podłączenia dwóch. jęśli jezt zbyt bogato to działający ecu z sondy labda zczyta zbyt małą wartość i wyświetli znane wszystkim posiadaczom tego modelu logo silniczka z napisem check :-) . Dlaczego napisałeś że komp od bęzyny nie pracuje pracują oba musi on sterować zapłonem, i pobiera on wtedy sygnały z przepływomierza, czujników położenia wału, sondy labda 1 i 2 ( druga czuwa nad poprawną pracą katalizatora), czujika temperatury i chyba tyle o ile coś nie pominołem. W momęcie przełączenia na gaz w miejsce wtrysków bęzynowych jest dołączane sztuczne obciążenie tak żeby ecu "myślał" ze pracuje dalej na wtrysku bęzynowym, sygnał z tych wtrysków trafia do kompa lpg i tam po odpowiednim ustawieniu mnożnika steruje on ( przelicza inaczej niż bęzyne bo paliwa różnią się od siebie) wtryskami lpg. kompy lpg i ecu pobieraja sygnał do korekty z pierwszej sondy labda z tym że jeśli coś nie pasuje ecu czyli sygnał jest zbyt niski wywala on po jakimś czasie błąd, zapala się check engine( przerabiałem to). Przeważnie jest to błąd 1128 ( często przypisywany uszkodzonemu przeływomierzowi powietrza) chyba że jest za bogato ( tak miałem gdy wryski gazowe sie zużyły) to wystąpił błąd 1127, po wymianie tłoczków wtryskiwaczy gazowych i skalibrowaniu błąd ustąpił. Reasumujac jeśli coś by było nie tak z mieszanką ecu by to sygnalizował ( miałem tak nieraz) jest to oczywiście moje prywatne zdanie. szanuje też zdanie i opinię innych.Zresztą wszystko zależy od stylu jazdy, ja mam do parcy 15 km i starm sie jeździć delikatnie. Nie jestem zwolennikiem jazdy z zbyt ubogam mieszanką, ale jeśli można uzyskać mieszankę stechiometryczną przy tym spalaniu co ja mam obiecnie, to czemu nie :-) .
Do harabin, mam laptopa programik dostałem w zakładzie w którym zakładali mi gaz, a interface zrobiłem sobie sam na układzie max 232 i działa poprawnie.
Pozdrawim
( i przepraszam za ewentualne błędy w pisowni czasu mam mało i piszę to w pracy :mrgreen: )

Cien

  • Gość
Stag300 strojenie, moze ktos pomoze !
« Odpowiedź #8 dnia: 14 Wrzesień 2009, 11:51:27 »
Cytat: "DAV7"
... ja mam do parcy 15 km i starm sie jeździć delikatnie.

To wierzę że pali 9, mnie pali 11 ale zwykle mam odcinki 3-5 km, więc wszystko zależy, także zwrócę uwagę że w Łodzi skrzyżowanie co kilkaset metrów.
Ale skoro pali Ci LPG 9L to myślę że beznyny w tych warunkach było by z 8 L.
15 Km delikatnej jazdy i masz mocniejszy silnik, więc lepiej z klimą sobie radzi.

DAV7

  • Gość
Stag300 strojenie, moze ktos pomoze !
« Odpowiedź #9 dnia: 14 Wrzesień 2009, 14:11:24 »
Istotnie tym autem nie opłaca się jeździć na krótkich dystansach, pije paliwa jak smok :mrgreen: tzn jak na jego pojemność 1.3.
Szkoda że bzyk mieszka w Warszawie z ciekawości pooglądał bym tą instalacje. Może dało by się coś pokombinować :-) . Irytuje mnie " z klientem nie jeżdzą " tylko z klientem czy w ogóle nie jezdzą?
W stagu 300 trzeba ustawić mapę mnożnika na drodze! i to jest mus dla poprawnej jego pracy.
W sumie w jednym z Tarnowskich warsztatów z moim hyundaiem też nie pojechali w trasę, i efekt był taki że cały czas świecił check engine, wiec sie wkur... zdenerwowałem i zrobiłem sobie interface + lektura do poduszki . Za 2 razem ustawiłem sobie to tak jak należy. Dodam jeszcze że mapy wtrysków bęzyny i lpg w ogóle sie nie pokrywały po ich kalibracji, także tak to bywa z panami od gazu. Jeszcze ciekawiej postąpili z fiatem uno mojego kolegi ,zgroza!, ale żeby opisać tę całą historię musiałbym poświęcić sporo czasu. Po prostu uno 1.4 pali mu teraz 14 litrów gazu sterownika brak bo gazownik powiedział że w sumie w tym samochodzie jest niepotrzebny ( nie był to stag ale sterownik współpracował z aktuatorem więc był on konieczny).
Pozdrawiam.

bzyk

  • Gość
Stag300 strojenie, moze ktos pomoze !
« Odpowiedź #10 dnia: 29 Wrzesień 2009, 15:45:57 »
Cytat: "DAV7"
Istotnie tym autem nie opłaca się jeździć na krótkich dystansach, pije paliwa jak smok :mrgreen: tzn jak na jego pojemność 1.3.
Szkoda że bzyk mieszka w Warszawie z ciekawości pooglądał bym tą instalacje. Może dało by się coś pokombinować :-) . Irytuje mnie " z klientem nie jeżdzą " tylko z klientem czy w ogóle nie jezdzą?

w ogole nie jezdza... ale znalazlem niezla firme w Wawie ( http://egp.pl/) maja hamownie wraz ze strojeniem... odeszlo mi ponad litr na zuzyciu :) i doszlo 6km. Aktualnie mam spadek mocy rzedu 5%... warto bylo zainwestowac 150zl ! Jak pojade do swoich zmienic filtr i wpis do gwarancji - zabronie dotykac do map wtrysku :)

Dzieki za pomoc
 bzyk

minciu

  • Gość
Stag300 strojenie, moze ktos pomoze !
« Odpowiedź #11 dnia: 16 Styczeń 2010, 20:09:28 »
Cytat: "harabin"
...

Kup sobie starszego laptopa z wejściem COM, programik z neta kabel z allegro i będziesz mógł sobie dostroić STAGa jak tylko chcesz :D

Pozdro!


Taniej i prościej jest użyć laptopa, który już większość osób ma i interfejsu na USB:) <afro>