Autor Wątek: [Getz TB] [Getz TB] Prawidłowy prąd ładowania  (Przeczytany 3769 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

lendzik

  • Gość
[Getz TB] Prawidłowy prąd ładowania
« dnia: 07 Kwiecień 2014, 20:31:46 »
Witam,
zadaje dość lakoniczne pytanie, ale już się zgubiłem.
W moim getziku, sprawdzałem prąd ładowania i wyszło że średnio jest ok.12.5V, z tego co wiem powinno być 14.4V taki prąd wychodzi też z alternatora, a na akumulatorek trafia dopiero 12.5V...
Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu:)
« Ostatnia zmiana: 20 Czerwiec 2020, 19:22:26 przez Brt »

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1734
[Getz TB] Prawidłowy prąd ładowania
« Odpowiedź #1 dnia: 07 Kwiecień 2014, 23:23:39 »
12,5V to brak ładowania i nawet cos poniżej 13,5V to już jest malutko. Trzeba zmierzyć dokładnie. Jeśli na alternatorze jest tak miedzy 14,4 - 13,8V to tyle powinno być i na aku. A jeśli nie ma to po drodze gdzieś ginie prad. Może to być jakieś złe połączenie przewodu. Trzeba szukać.

Offline pablomaxim

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 70
[Getz TB] Prawidłowy prąd ładowania
« Odpowiedź #2 dnia: 28 Maj 2014, 09:54:52 »
Myślę, że pada regulator napięcia, gdyż jest to najczęstsza przyczyna takiej usterki, Czy świeci Ci się kontrolka ładowania? Napisz czy rozwiązałeś ten problem.

Offline kadafi

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 301
[Getz TB] Prawidłowy prąd ładowania
« Odpowiedź #3 dnia: 28 Maj 2014, 12:05:29 »
Prąd - ampery A, napięcie wolty V.


lendzik, zmierz napięcie na samym alternatorze podczas pracy silnika i na akumulatorze.
Jeśli na alternatorze będzie poniżej 14V to prawdopodobnie będzie jak pisze pablomaxim,
Natomiast jak na alternatorze jest dobre napięcie  a na aku zdecydowanie niższe to coś jest nie tak gdzieś po drodze. Miałem taki przypadek ale w fiacie że masa łącząca silnik z karoserią trzymał się na "włoskach" i nie ładowało akumulatora.