Autor Wątek: Jaki olej?  (Przeczytany 8602 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

rufuz

  • Gość
Jaki olej?
« Odpowiedź #30 dnia: 25 Październik 2009, 18:09:40 »
Bo nie lubie niemieckich aut i to w dodatku diesli :-D A gdyby mnie bylo stac to bym jezdzil Lancerem EVO IX
no właśnie "free your mind"

cezary46

  • Gość
Jaki olej?
« Odpowiedź #31 dnia: 26 Październik 2009, 21:08:16 »
Olej należy zalewać taki jaki przewidział producent auta i nic więcej. Eksperymenty z płynami, których nie przewiduje specyfika auta może się źle (dla auta) a czasami dla kierowcy(niewłaściwy płyn hamulcowy) skończyć. pod żadnym pozorem nie wolno wlewać oleju gorszego niż przewidział producent. Zawsze można natomiast wlewać olej lepszy (jeśli tylko Was na to stać). Producenci aut z reguły w instrukcji nie podają producenta oleju a tylko klasy lepkości. Ze znanych mi wyjątków jest SKODA, która ma podpisaną umowę z Castrolem i ten olej promuje.

wtom

  • Gość
Jaki olej?
« Odpowiedź #32 dnia: 26 Październik 2009, 22:31:09 »
Cytat: "cezary46"
pod żadnym pozorem nie wolno wlewać oleju gorszego niż przewidział producent


co znaczy gorszy? przecież producent podaje ci dopuszczalny zakres stosowania oleju od 20w50 do 5w20, więc który jest gorszy? :-P i nieprawdę piszesz, że można lepszy np. w tym przypadku stosowanie 0w... nie jest wskazane.

BLOONDYN

  • Gość
Jaki olej?
« Odpowiedź #33 dnia: 27 Październik 2009, 07:06:50 »
Nigdy nie przechodzi się z oleju gęstszego na rzadszy np. z mineralnego na semi. Bo po prostu uszczelki sinika mogą się rozszczelnić. ( byłem taki mądry z Polonezem, a potem musiałem wszystkie uszczelki silnika wymieniać) ;( Nie muszą ale mogą! Za to w drugą stronę problemu rzadszego niema . Mozna kupić bardzo wysokiej jakości oleje mineralne o specyfikacji API SL które kazda prawie firma produkuje ;-) O czym pisałem wcześniej

wtom

  • Gość
Jaki olej?
« Odpowiedź #34 dnia: 27 Październik 2009, 12:18:37 »
Cytat: "BLOONDYN"
Nigdy nie przechodzi się z oleju gęstszego na rzadszy np. z mineralnego na semi


bajki opowiadasz, w przypadku wyrobu samochodopodobnego jakim jest polonez to mogło się zdarzyć. w obecnych czasach nic takiego nie występuje, jakie uszczelki mają ci się rozszczelnić? nie powtarzaj głupot z inetrnetu. ja w swoich autach przechodziłem z minerala na pełny syntetyk i nic się nie rozszczelniało a wręcz przeciwnie praca silnika się polepszała! po drugie zawsze stosuję płukankę LM przed zmianą oleju i wg. twojej teorii to powinna ona rozpuścić silnik bo to czysta chemia (skondensowane dodatki myjące min. takie jakie są w olejach stosowane). nawet obecne minaralne oleje są już tak zaawansowane, że nie pozostawiają szlamu. te same silniki są użytkowane w krajach skandynawskich i zalewane olejami 0w... i w krajach arabskich zalewane minerałami 20w50

BLOONDYN

  • Gość
Jaki olej?
« Odpowiedź #35 dnia: 27 Październik 2009, 16:00:11 »
Ja napisałem o swoich doświadczeniach w tym temacie. Najpierw wymieniłem olej a jak dół silnika i bok był mokry z oleju wymieniałem cały komplet uszczelek. I dopiero WTEDY pytałem się mechaników - dlaczego tak się stało. To zdanie mechaników z ASO a nie moje . Kompetencji ich oceniał nie będę bo auta mi nie naprawiali :-?

rufuz

  • Gość
Jaki olej?
« Odpowiedź #36 dnia: 27 Październik 2009, 16:04:46 »
No ja po zamontowaniu silnika 2.0 po modyfikacjach bede lał syntetyk. A podaj mi nazwę tego środka do płukanki. Bo wprawdzie silnik będzie po kapitalce ale na przyszłość jak będę olej wymieniał. Z góry dzięki.
A jesli chodzi o plyny to czym sie różnią DOT 3, 4 i 5.1 ? (eee troche nie na temat) Chyba tylko temperaturą wrzenia no chyba ze sie mylę - sorry :-D
Co do olejów czytałem pare miesiecy temu o tescie olejów wraz ze zdjeciami (test polegal na użyciu poszczególnych olejow - niby tego samego rodzaju - do smarowania jakiegos zespołu trącego - tak to nazwałem bo dokladnie nie pamietam co to bylo. w kazdym razie chodzilo o to ze rozne trace czesci metalowe byly samarowane olejami tego samego rodzaju)
Okazało sie ze roznice w zuzyciu czesci tracych byly dosc spore. Niby oleje tej samej klasy.
Poszperam w necie moze znajde ten artykuł.

wtom

  • Gość
Jaki olej?
« Odpowiedź #37 dnia: 27 Październik 2009, 17:02:18 »
płukanka http://www.liquimoly.pl/features/katalog?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=28&category_id=13

tylko uważaj, bo hundai straszy :mrgreen: z Technical Service
Bulletin: "Hyundai Motor America does not endorse or recommend engine crankcase flushing for
any of its engines. Some aftermarket products and methods used for crankcase
flushing may potentially cause damage to internal engine components, including
engine seals and bearings. Any damage to engine components as a result of
crankcase flushing is NOT covered under the powertrain warranty."

cezary46

  • Gość
Jaki olej?
« Odpowiedź #38 dnia: 27 Październik 2009, 18:55:40 »
Cytat: "wtom"
Cytat: "cezary46"
pod żadnym pozorem nie wolno wlewać oleju gorszego niż przewidział producent


co znaczy gorszy? przecież producent podaje ci dopuszczalny zakres stosowania oleju od 20w50 do 5w20, więc który jest gorszy? :-P i nieprawdę piszesz, że można lepszy np. w tym przypadku stosowanie 0w... nie jest wskazane.


Jak niektóre auta powstawały to zerówki nie było jeszcze na rynku.

rufuz

  • Gość
Jaki olej?
« Odpowiedź #39 dnia: 27 Październik 2009, 19:43:55 »
no zobaczę ostatecznie co powiedzą spece z firmy która przygotowuje mi silnik.


http://www.animegame.com/cars/Oil%20Tests.pdf

link do testów powyżej

Pewnie jakiś zwolennik spiskowej teorii napisze zaraz ze ten test jest tendencyjny :-D

dzafik

  • Gość
Jaki olej?
« Odpowiedź #40 dnia: 28 Październik 2009, 20:05:33 »
Dzisiaj zalałem Landrynę Valvoline Max Life 10w40 zobaczymy jak się będzie na tym jeździło. Wcześniej był Mobil 1 10w40. Po zalaniu od razu słychać inną pracę silnika - ciszej. Zobaczymy jak będzię z braniem oleju, na poprzednim średnio wychodziło 1 litr na 10000 km czyli od wymiany do wymiany bańka 5 litrów starczała przy spuszczaniu ponad pół stanu.