Autor Wątek: [ix35 EL] silnik 1,6 GDI Ix35 opinie testy porady  (Przeczytany 153254 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Xymox

  • Gość
[ix35 EL] silnik 1,6 GDI Ix35 opinie testy porady
« Odpowiedź #105 dnia: 04 Marzec 2015, 08:12:03 »
"... no i można wymienić żarówkę bez wyjmowania aku czy demontażu połowy pasa przedniego."


Święte słowa. W moim poprzednim aucie (Civic UFO) trzeba było być magikiem albo doświadczonym kieszonkowcem o gibkich paluszkach żeby samemu wymienić żarówkę :).

maniek1807

  • Gość
[ix35 EL] silnik 1,6 GDI Ix35 opinie testy porady
« Odpowiedź #106 dnia: 04 Marzec 2015, 09:07:13 »
Ja w swoim Renault, aby wymienić żarówkę, muszę wozić ze sobą troxa, bo nim wykręcam dwie śruby, po czym wyciągam lampę i dopiero jest dostęp do żarówki. Jak za dawnych lat w "maluchu" wożę klucze, a tutaj pod tym wzgledem spoko. :-)  :-)

vqsoft

  • Gość
[ix35 EL] silnik 1,6 GDI Ix35 opinie testy porady
« Odpowiedź #107 dnia: 04 Marzec 2015, 14:30:46 »
Cytat: "elciapek"
Cytat: "kiepero"
Nie opowiadam opowieści wyssanych z palca, tylko to jest moje 3 letnie doświadczenie.  Nie wiem jak to jest, ale nie sądzę aby te auta tak bardzo różniły się od siebie. Spalanie 7,5 l po trasie jestem w stanie osiągnąć nie przekraczając 100 i to oczywiście nie przy dużym wietrze. Przy prędkości autostradowej w aucie jest bardzo głośno a silnik wyje na 4tyś obrotów. Przy prędkości 140 chwilowe spalanie wacha się na poziomie 12l. Oczywiście podaje realne spalanie wychodźce z tankowania, nie to co podaje komputer u mnie średnio zaniża o 1l na 100 km.


Podpisuję się pod tym obiema rękami. Silnik niemiłosiernie wyje powyżej 4k obr. Spalanie na autostradzie potrafi wynieść 10-11l jadąc tylko 120km/h - wynik z tankowania!!!, a wyprzedzanie na samej autostradzie to droga przez mękę.
To auto kompletnie nie jedzie i tu już nie chodzi o sportowy tryb jazdy. Moc tego auta wyrażona jest zdaje się w koreańskich koniach mechanicznych.
Dla porównania
- Fiesta VI 2008 1.3 70KM 1035kg - 67KM/1000kg
- IX35 2013 1.6 GDI 135KM 1300kg - 103KM/1000kg
Współczynnik mocy na 1tonę jest o 65% większy dla IX tyle, że ford czuć, że się odpycha a hultaj nie!!!

Gdyby nie obawa przed utratą dużej wartości $ przy sprzedaży trochę ponad rocznego auta już dawno bym się go pozbył. Niemniej jednak jak znajdę kogoś oferującego sensowną kwotę to oddaje bez mrugnięcia okiem. Można się zgłaszać, jesli ktoś jest zainteresowany.


wez pod uwage opory poiwetrza jakie stawia IX i fiesta. do tego opory toczenia gumy z fiesty a walca z Ixa

[ Dodano: 2015-03-04, 14:35 ]
Cytat: "Toms"
Dlatego też w najnowszym IX 35 prezentowanym w Genewie pod nazwą Tucson (wrócą do starej nazwy) która będzie obowiązywać wszędzie ,będzie jednostka 1.6 turbo 176km wiec max moment obrotowy będzie pewnie dostępny od 2000 tysięcy obrotów. Jak bym dziś kupował IX brałbym go z 2.0 GDI bez wątpienia, ale na 1.6 nie narzekam, wysoka kultura pracy, cisza i mocy też starcza to nie auto sportowe :)


powiem Ci że 2.0 gdi dupy nie urywa
jeździłem testówką i szału nie ma
za to spalanie dupe urywa :)
do tego ix z 2.0gdi jest sporo cięższy :( 80 kg swoje robi :)

cruel

  • Gość
[ix35 EL] silnik 1,6 GDI Ix35 opinie testy porady
« Odpowiedź #108 dnia: 04 Marzec 2015, 16:19:38 »
Cytat: "maniek1807"
Ja w swoim Renault, aby wymienić żarówkę, muszę wozić ze sobą troxa, bo nim wykręcam dwie śruby, po czym wyciągam lampę i dopiero jest dostęp do żarówki. Jak za dawnych lat w "maluchu" wożę klucze, a tutaj pod tym wzgledem spoko. :-)  :-)


Ale to bardzo dobre rozwiązanie. Sam też tak mam (rozumiem ,że mowa o meganie III).
Mało miejsca pod maską, a to rozwiązanie jest mega.
W meganie II trzeba było od dołu to robić, albo demontować zderzak (czyli ogólnie serwis).
A tak odręcasz reflektor, wymieniasz, przykręcasz i wsio. Góra 5 minut.

W ix35 jest jeszcze lepiej bo całą łapkę włożyć można i się to zrobi.
2.0gdi może nie urywa tyłka, ale można brać automat i 4x4. Niestety w 1.6gdi nie jest to możliwe.

Offline Zibi

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 369
[ix35 EL] silnik 1,6 GDI Ix35 opinie testy porady
« Odpowiedź #109 dnia: 04 Marzec 2015, 18:37:45 »
Cytat: "cruel"

2.0gdi może nie urywa tyłka, ale można brać automat i 4x4. Niestety w 1.6gdi nie jest to możliwe.

1.7 CRDi też nie ma 4WD (to nie jest 4x4), a więc nie rozumiem dlaczego miałby być w małym 1.6 GDI.

Offline Slay75

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 249
[ix35 EL] silnik 1,6 GDI Ix35 opinie testy porady
« Odpowiedź #110 dnia: 04 Marzec 2015, 18:53:52 »
Cytat: "vqsoft"
wez pod uwage opory poiwetrza jakie stawia IX i fiesta. do tego opory toczenia gumy z fiesty a walca z Ixa


Pisałem o tym na poprzedniej stronie.

Cytat: "vqsoft"
powiem Ci że 2.0 gdi du*** nie urywa
jeździłem testówką i szału nie ma
za to spalanie du*** urywa :)
do tego ix z 2.0gdi jest sporo cięższy :( 80 kg swoje robi :)


Ciekawie jak będzie z 1.6 T-GDI I o mocy 176 KM z 7-biegowym automatem dwusprzęgłowym.

cruel

  • Gość
[ix35 EL] silnik 1,6 GDI Ix35 opinie testy porady
« Odpowiedź #111 dnia: 05 Marzec 2015, 13:06:22 »
Cytat: "Zibi"
Cytat: "cruel"

2.0gdi może nie urywa tyłka, ale można brać automat i 4x4. Niestety w 1.6gdi nie jest to możliwe.

1.7 CRDi też nie ma 4WD (to nie jest 4x4), a więc nie rozumiem dlaczego miałby być w małym 1.6 GDI.


4x4 to skrót myślowy. Nie ma co się oburzać :D
A no jaki problem? Panda z małym silniczkiem ma, duster ze starą benzyną 1.6 także ma i nie ma problemu.
A no dlaczego hujtaj nie ma? A bo nie sprzedawałyby się wersje z mocniejszymi jednostkami a co za tym idzie droższymi.
Zresztą, z napędem na przód też daje sobie wszędzie radę.

Offline lukasz.zst

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 460
[ix35 EL] silnik 1,6 GDI Ix35 opinie testy porady
« Odpowiedź #112 dnia: 06 Marzec 2015, 00:31:35 »
Witam co sądzicie o nowym suzuki Vitara 4x4. Myślałem nad zakupem ix35 1.6 GDI comfort biały ale przeraża mnie cena 73 tys.zł i brak 4x4. Czy jest sens kupowanie takiego auta.
Ile pali auto z klimatyzacją średnio.

maniek1807

  • Gość
[ix35 EL] silnik 1,6 GDI Ix35 opinie testy porady
« Odpowiedź #113 dnia: 06 Marzec 2015, 09:33:27 »
Szanowny Kolego,  wszystko o tym silniku, a więc i o spalaniu, jest w tym wątku. Poczytaj go od początku a dowiesz się wszystkiego. Ja osobiście obecnie kupiłbym to auto z napędem 4x4, ale tylko dlatego, że w 2x4 mam problem z wyciągnięciem łódki z jeziora ( takie niefortunne miejsce- nieutwardzone ).

Iktorn

  • Gość
[ix35 EL] silnik 1,6 GDI Ix35 opinie testy porady
« Odpowiedź #114 dnia: 06 Marzec 2015, 13:31:56 »
lukasz.zst suzuki jest o klasę mniejsze od ix35, to odpowiednik ix20 przy dużo mniejszym rozstawie osi. Przy czym to nowy model. Z kolei we wrześniu wychodzi następca ix35 (tuscon), który ma być podobno droższy i lepiej wyposażony.
1.6 GDI szału nie ma, trzeba go kręcić jak każdą wolnossącą benzynę (jeździłem testówkami - takie moje wrażenie). Plus 6 biegówka (w suzuki tylko 5).
Ile pali - to zależy jak jeździsz.
Pytanie po co Ci potrzebne 4x4. Jak by dawali za darmo to bym się zastanowił, ale tak...
BTW. Nie można już zamówić ix35 z produkcji, tylko to co stoi lub przyjedzie.

vqsoft jak jeździłeś 2.0 GDI to ile Ci żarło i jaki przebieg miało to auto ?
Min. 80 kg to cięższa jest Kia Carens i z 1.6 to faktycznie ciężko jedzie (ew. silnik nie dotarty, 30 km przebiegu).

Offline lukasz.zst

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 460
[ix35 EL] silnik 1,6 GDI Ix35 opinie testy porady
« Odpowiedź #115 dnia: 07 Marzec 2015, 14:22:15 »
http://www.autoreview.ru/_archive/section/detail.php?ELEMENT_ID=135092&SECTION_ID=7592

http://rennes.motoblogi.pl/2014/08/29/suzuki-sx4-s-cross/
Testy

Poprostu boje sie spalania auta typu Hyundai ix35 i nowego ix20
A Hyundai leci strasznie w gore z cenami , niera toyota jest tańsza od Hyundaia

Reg III 9. g. Wymazanie cytatu. tekla

Iktorn

  • Gość
[ix35 EL] silnik 1,6 GDI Ix35 opinie testy porady
« Odpowiedź #116 dnia: 07 Marzec 2015, 22:25:25 »
lukasz.zst zdecyduj się proszę o jakim samochodzie piszesz - raz vitara, a raz s-cross a nie rzucasz linkami.  :-P
Porównanie poniżej.
Porównanie
Nie wiem jak suzuki, ale hyundai daje (przynajmniej na firmę) duże rabaty + moim zdaniem lepsze wyposażenie w podobnej cenie (katalogowej).
Spalanie z moich jazd testowych średnio ok. 8l (od osoby mającej Sportage`a i nie uznającej ekodrivingu - nieco powyżej 8).
No i rzecz istotna - kwestia gustu. Najchętniej wziąłbym przód Kii i tył Hyundaia, ale nie z 4 rozbitych  :mrgreen:

Dzióbel

  • Gość
[ix35 EL] silnik 1,6 GDI Ix35 opinie testy porady
« Odpowiedź #117 dnia: 07 Marzec 2015, 22:47:06 »
Jeździłem 135KM a wybrałem 2.0 GDI 166KM i do 3tyś nikt nie zauważy różnicy jeśli nie spojrzy do dowodu rejestracyjnego. Różnicę czujemy powyżej tych obrotów, więc jeśli sie kierujemy zasadą, że 1.6 "ani oszczędny ani dynamiczny", to ja wybrałem drogę "ani oszczędny, ale choć trochę dynamiczny"  ;-)

mikomission

  • Gość
[ix35 EL] silnik 1,6 GDI Ix35 opinie testy porady
« Odpowiedź #118 dnia: 05 Wrzesień 2015, 22:22:10 »
Panowie, czytam te posty z dużym zainteresowaniem, ponieważ nosze się z zamiarek kupienia IX. Widzę, że opinie sa bardzo różne. Czy któryś z Panów pamięta, ile obrotów silnika ma przy prędkości np. 130-140 km/h ? Jakie wtedy spalanie pokazuje komputer ? Jeżeli pokazuje 11-12 l, to niemożliwe jest żeby palił 8 !!! Jak to w końcu jest ?
Sam mam Toyotę Avensis, 1.8 benzyna, 5 biegów, przy 140 mam 3600 obr/min, komputer pokazuje wtedy 6-8l. Średnio na takiej trasie wychodzi właśnie 7,0 l/100 km.
Pozdrawiam !

Offline lopek3

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 9
[ix35 EL] silnik 1,6 GDI Ix35 opinie testy porady
« Odpowiedź #119 dnia: 06 Wrzesień 2015, 00:29:07 »
przy 130km/h jest 3800, 140km/h 4000-4100
Spalanie 8,5-9,5.
Zobacz na moje statystyki motostat w czerwcu. Droga do chorwacji i z powrotem.