Forum > ix35 EL

[ix35 EL] silnik 1,6 GDI Ix35 opinie testy porady

<< < (22/26) > >>

Xymox:
"... no i można wymienić żarówkę bez wyjmowania aku czy demontażu połowy pasa przedniego."


Święte słowa. W moim poprzednim aucie (Civic UFO) trzeba było być magikiem albo doświadczonym kieszonkowcem o gibkich paluszkach żeby samemu wymienić żarówkę :).

maniek1807:
Ja w swoim Renault, aby wymienić żarówkę, muszę wozić ze sobą troxa, bo nim wykręcam dwie śruby, po czym wyciągam lampę i dopiero jest dostęp do żarówki. Jak za dawnych lat w "maluchu" wożę klucze, a tutaj pod tym wzgledem spoko. :-)  :-)

vqsoft:

--- Cytat: "elciapek" ---
--- Cytat: "kiepero" ---Nie opowiadam opowieści wyssanych z palca, tylko to jest moje 3 letnie doświadczenie.  Nie wiem jak to jest, ale nie sądzę aby te auta tak bardzo różniły się od siebie. Spalanie 7,5 l po trasie jestem w stanie osiągnąć nie przekraczając 100 i to oczywiście nie przy dużym wietrze. Przy prędkości autostradowej w aucie jest bardzo głośno a silnik wyje na 4tyś obrotów. Przy prędkości 140 chwilowe spalanie wacha się na poziomie 12l. Oczywiście podaje realne spalanie wychodźce z tankowania, nie to co podaje komputer u mnie średnio zaniża o 1l na 100 km.
--- Koniec cytatu ---


Podpisuję się pod tym obiema rękami. Silnik niemiłosiernie wyje powyżej 4k obr. Spalanie na autostradzie potrafi wynieść 10-11l jadąc tylko 120km/h - wynik z tankowania!!!, a wyprzedzanie na samej autostradzie to droga przez mękę.
To auto kompletnie nie jedzie i tu już nie chodzi o sportowy tryb jazdy. Moc tego auta wyrażona jest zdaje się w koreańskich koniach mechanicznych.
Dla porównania
- Fiesta VI 2008 1.3 70KM 1035kg - 67KM/1000kg
- IX35 2013 1.6 GDI 135KM 1300kg - 103KM/1000kg
Współczynnik mocy na 1tonę jest o 65% większy dla IX tyle, że ford czuć, że się odpycha a hultaj nie!!!

Gdyby nie obawa przed utratą dużej wartości $ przy sprzedaży trochę ponad rocznego auta już dawno bym się go pozbył. Niemniej jednak jak znajdę kogoś oferującego sensowną kwotę to oddaje bez mrugnięcia okiem. Można się zgłaszać, jesli ktoś jest zainteresowany.
--- Koniec cytatu ---


wez pod uwage opory poiwetrza jakie stawia IX i fiesta. do tego opory toczenia gumy z fiesty a walca z Ixa

[ Dodano: 2015-03-04, 14:35 ]

--- Cytat: "Toms" ---Dlatego też w najnowszym IX 35 prezentowanym w Genewie pod nazwą Tucson (wrócą do starej nazwy) która będzie obowiązywać wszędzie ,będzie jednostka 1.6 turbo 176km wiec max moment obrotowy będzie pewnie dostępny od 2000 tysięcy obrotów. Jak bym dziś kupował IX brałbym go z 2.0 GDI bez wątpienia, ale na 1.6 nie narzekam, wysoka kultura pracy, cisza i mocy też starcza to nie auto sportowe :)
--- Koniec cytatu ---


powiem Ci że 2.0 gdi dupy nie urywa
jeździłem testówką i szału nie ma
za to spalanie dupe urywa :)
do tego ix z 2.0gdi jest sporo cięższy :( 80 kg swoje robi :)

cruel:

--- Cytat: "maniek1807" ---Ja w swoim Renault, aby wymienić żarówkę, muszę wozić ze sobą troxa, bo nim wykręcam dwie śruby, po czym wyciągam lampę i dopiero jest dostęp do żarówki. Jak za dawnych lat w "maluchu" wożę klucze, a tutaj pod tym wzgledem spoko. :-)  :-)
--- Koniec cytatu ---


Ale to bardzo dobre rozwiązanie. Sam też tak mam (rozumiem ,że mowa o meganie III).
Mało miejsca pod maską, a to rozwiązanie jest mega.
W meganie II trzeba było od dołu to robić, albo demontować zderzak (czyli ogólnie serwis).
A tak odręcasz reflektor, wymieniasz, przykręcasz i wsio. Góra 5 minut.

W ix35 jest jeszcze lepiej bo całą łapkę włożyć można i się to zrobi.
2.0gdi może nie urywa tyłka, ale można brać automat i 4x4. Niestety w 1.6gdi nie jest to możliwe.

Zibi:

--- Cytat: "cruel" ---
2.0gdi może nie urywa tyłka, ale można brać automat i 4x4. Niestety w 1.6gdi nie jest to możliwe.
--- Koniec cytatu ---

1.7 CRDi też nie ma 4WD (to nie jest 4x4), a więc nie rozumiem dlaczego miałby być w małym 1.6 GDI.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej