Forum > Santa Fe SM
[Santa Fe SM] Mruganie kontrolki od napędów.
Andrut78:
--- Cytat: "Wojtip" --- a koła ciągną na 4 sprawdzałem w błotku oraz piasku najpierw przód i za momencik jak przód nie może to tył zaczyna ciągnąć.
--- Koniec cytatu ---
Przy permanentnym napędzie wszystkie 4 koła ciągną od razu (czyli zawsze). Z tego co się orientuję i z tego co piszesz to nie masz stałego napędu na cztery koła. Po 2003 roku Sanciaki 4WD miały odłączany napęd na tylną oś. Dzieje się to automatycznie, napęd na tylną oś załącza się przy ruszaniu a powyżej jakiejś tam prędkości (chyba 60 km) wyłącza się samoczynnie.
Według instrukcji to masz uszkodzony napęd 4WD i musisz jechać z nim do ASO. Pocieszę Cię, że jeżeli mruga Ci tylko na wyboistych drogach to może być duperelka w postaci niekontaktującej wtyczki lub zgniłego kabelka. Napęd załączany masz przy pomocy sprzęgła elektromagnetycznego, czyli cewki (coś takiego jak przy sprzęgiełku na kompresorze od klimy) i jeżeli kontrolka mruga Ci na wybojach to znaczy, że może coś nie kontaktuje przy podłączeniu przy tylnym moście. Najlepiej wjedź na kanał i obejrzyj sobie sam przewody elektryczne może coś znajdziesz.
Tu masz posta za zdjęciami jak wygląda tylny most i są nawet filmiki jak zdiagnozować cewkę:
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4571
mar_p:
U mnie kontrolka ta jest zielona i miga gdy jadę powyżej 140km/h. Zapalają się wtedy ABS TCS i napędy migają. Jak odpalę na nowo i ruszę to znika. Akurat mam teraz auto u mechanika bo jest problem z napędami o jakim pisałem w temacie obok. Mechanik mówił że wg komputera z czujników ABS idzie sygnał tez do TCS i właśnie do napędów. U mnie jest napęd stały na 4 koła ze sprzęgłem wiskotycznym i się zdziwiłem bo myślałem że jest to w pełni mechaniczne.
Z tego co ja się orientuję jeśli masz auto przed liftem i nie masz przełącznika napędów to masz taki sam napęd jak ja czyli stały na 4 koła, a nie dołączany.
Wojtip:
No ta kontrolka jak pisałem jest pomarańczowa i dosłownie raz i tylko raz zaczęła mrugać. Z tylnego mostu wychodzi jakiś kabel w osłonie gdzieś na forum ktoś tam pisał do czego on jest. Ja nie bardzo wiem czy przed liftem mam czy po lifcie mam auto z grudnia 2004 roku pasy z tyłu wychodzą z sufitu i nie mam żadnego włącznika. Napędy działają i nie wiem czy tylko do prędkości 40 na godzinę nie ma jak sprawdzić. Sprawa kontrolki mnie tylko niepokoi że zaczęła migać auto zwolniło i po chwili wszystko ok. A napomknę że prócz ABS kontroli trakcji także nie mam.
mar_p:
Jeśli masz środkowy tylny pas z sufitu to masz wersję po lifcie. Masz też nowsze zegary tylne lampy itp.. I napęd tylny dołączany w przypadku uślizgu lub ręcznie i tylko do jakiejś prędkości. Normalnie tylko przód. Powinieneś mieć więc przełącznik napędu po lewej stronie kierownicy obok regulacji jasności podświetlenia. Ten kabel też świadczy o tym że jest napęd dołączany. U mnie w starszym napędzie takiego nie ma.
Pewnie na tych wertepach coś chciał skorygować może któreś koło się ślizgnęło.
Dziwne też że nie masz kontroli trakcji.
Wojtip:
Auto jest pewne bez jakiś tam machloi handlowców polskich więc nie ma mowy o tym że ktoś coś zdemontował. No nie mam kontroli trakcji nie ma żadnych kontrolek włączników co by o tym świadczyły. Przełącznika także nie mam od napędów więc nie orientuje się.
A nadmienię tylko że raczej po licie nie mam patrząc na zegary nie mają one jasnych obramówek oraz nie mam wyświetlacza elektronicznego między zegarami
Nawigacja
[#] Następna strona