Autor Wątek: Regeneracja parownika BRC AT90E  (Przeczytany 6903 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

pakson

  • Gość
Regeneracja parownika BRC AT90E
« dnia: 15 Październik 2009, 20:27:10 »
witam,
chcę sobie za dniach zregenerować parownik BRC AT90E w serwisach krzyczą za usługę od 170 do 200 wraz z zestawem regeneracyjnym, sam zestaw kosztuje ok. 80pln i teraz pytanie czy dam radę sam zregenerować, posiadam chęci i jestem cierpliwy.
Czy ktoś robił podobny zabieg i czy można napotkać jakieś problemy po drodze??
Fajnie by było zaoszczędzić troszkę kasy...

Będę wdzięczny za porady/informacje...

mihu_24

  • Gość
Regeneracja parownika BRC AT90E
« Odpowiedź #1 dnia: 18 Październik 2009, 19:21:59 »
Jeżeli sam jesteś w stanie to zrobić to po prostu zrób.Jeżeli zaś nie czujesz się na siłach to kup cały parownik i wymień - na pewno wyjdzie taniej i lepiej niż u magików w "serwisie".Powodzenia.

Hants

  • Gość
Regeneracja parownika BRC AT90E
« Odpowiedź #2 dnia: 21 Październik 2009, 09:51:31 »
To nie jest technologia kosmiczna, wystarczy sie do tego nieco przylozyc. Niebawem bede to robil u siebie i zrobie kilka fotek, bo sam jestem ciekaw co w parowniku siedzi(pływa) po 100 tys. ;-)

pakson

  • Gość
Regeneracja parownika BRC AT90E
« Odpowiedź #3 dnia: 21 Październik 2009, 17:38:37 »
ja właśnie swój rozebrałem akurat AT90E budowa można powiedzieć że bardzo prosta... jak skończę bo na razie czekam na zestaw regeneracyjny to zrobi się mały poradnik:) dla potomnych :)

pakson

  • Gość
Regeneracja parownika BRC AT90E
« Odpowiedź #4 dnia: 05 Listopad 2009, 10:17:56 »
witam ponownie,
jestem po regeneracji owego parownika, środek wymieniony prawie cały, ale problem nadal jest z nadmiernym podpieraniem się benzyną mimo jazdy na gazie... może być jeszcze jakiś inny powód?? Jeśli coś by padło w kompie od gazu to czy mogło by się dziać coś takiego?? albo czy nie szwankuje emulator wtrysków(że nie wyłącza albo przepuszcza sygnał...)

Proszę o pomoc bo już nie wiem jak to rozgryźć...
Pozdrawiam

Hants

  • Gość
Regeneracja parownika BRC AT90E
« Odpowiedź #5 dnia: 05 Listopad 2009, 15:26:26 »
Czujnik cisnienia w listwie?

pakson

  • Gość
Regeneracja parownika BRC AT90E
« Odpowiedź #6 dnia: 05 Listopad 2009, 16:01:30 »
Cytat: "Hants"
Czujnik ciśnienia w listwie?

Ale jeśli by to był czujnik ciśnienia to nie powinno się też dziwnie dziać na samej benzynie??
We wtryskiwacze mam wpięty modulator wtrysków BRC który jest podłączony pod komputer LPG i w momencie przełączania na gaz wtryskiwacze są zamykane.

Hants, napisałeś mi w innym temacie że podpiera się benzyną jak parownik nie wyrabia...sprawdziłem to i faktycznie tak jest - odłączyłem zawór gazu tak by sobie resztkę wypalił w parowniku i faktycznie- obroty spadły tak do 100-200 a po dodaniu gazu normalnie wchodzi na obroty

Nie wiem czy czasami gdzieś komp nie jest walnięty...tylko jak to sprawdzić?

Hants

  • Gość
Regeneracja parownika BRC AT90E
« Odpowiedź #7 dnia: 05 Listopad 2009, 16:31:09 »
Kompa nie sprawdzisz domowym sposobem - najprosciej byloby sie z kims podmienic, autokalibracja, zbudowac mapy, pojezdzic. W ostatecznosci rozwaz wstawienie przelacznika do obwodu pompy paliwa, ALE, skoro parownik nie wyraba (moze masz cos z filtrem, zaciasne przewody, zle dobrany parownik, zle rozmieszczone i podlaczone wtryski - to i tak nie widze problemu w spaleniu 15 litrow benzyny na 350 (!!) litrow gazu (sprawdz moj spritmonitor za wrzesien) - i za zachowanie poprawnej dynamiki auta.
Poza tym masz teraz zimę - auto na samych rozruchach traci gigantyczne ilosci benzyny.

pakson

  • Gość
Regeneracja parownika BRC AT90E
« Odpowiedź #8 dnia: 05 Listopad 2009, 16:41:05 »
tylko że ja mam instalkę 2gen. także nie mam wtrysków do gazu

Mam u siebie coś takiego
Komp LPG Brc Blitz + modulator wtrysków, parownik AT90E i mikser w dolocie:) z taką instalką auto już kupiłem.

Jeszcze pokombinuję nad regulacją a jak się wkurzę to oddam do gaziarza tylko nie znam dobrego fachowca co nie będzie kombinował...

Hants

  • Gość
Regeneracja parownika BRC AT90E
« Odpowiedź #9 dnia: 05 Listopad 2009, 17:05:33 »
Cytat: "pakson"
Jeszcze pokombinuję nad regulacją


Zalecam jednak duzo rozsadku, za uboga mieszanka moze Ci popalic zawory.
Wstaw sobie ten przelacznik do obiegu pompy i sprawdz czy Ci ktorys wtrysk nie leje (hmm.. tak na zywca, to bym odpalil auto, odlaczyl pompe i wtryski, poczekal kilka minut i rozlaczyl listwe benzynowa (OSTROŻNIE :!: ) powinien trysnac maly gejzerek wachy - jesli nie - to znaczy, ze wtryski mechanicznie puszczaja benzynę. Prosciej to zrobil z manometrem podlaczonym do ukladu paliwowego. Wariacją pomyslu moze byc multimetr podlaczony do przewodow wtrysku, lub jesli jestes dobry z gry na pianinie - palec na wtrysku paliwa - poczujesz 'trykniecie', kiedy sie otwiera.

Lambdę masz w porzadku? Moze Ci komp sczytuje dane i wzbogaca mieszanke gdyz bazuje na niepoprawnych odczytach z wydechu?

..
Wiesz co - zrob to jeszcze prosciej - pojedz na jakies zadupie, odepnij wtryski od benzyny i pojezdzij ostro. Jesli auto zacznie bardzo wyraznie tracic moc - to znaczy, ze masz zle mixer wyregulowany

pakson

  • Gość
Regeneracja parownika BRC AT90E
« Odpowiedź #10 dnia: 05 Listopad 2009, 17:58:03 »
ciśnienie na listwie na pewno jest dobre, bo sprawdzałem wtryskiwacze nie puszczają/nie leją,(metoda wyjęcia całej listwy wtryskowej i celowanie pierw karton a potem do słoiczków w celu sprawdzenia ilości) przy wyjmowaniu listwy wtryskiwaczy odpiąłem 1 wtrysk to mi tak prysnęło benzyną w twarz ze hoho...także ciśnienie i nieprzepuszczanie jest ok

Co do miksera to bardziej bym to obstawiał że instalkę mam źle wyregulowaną
Bo miałem taką sytuacje że wypaliło mi całą benzynę na gazie i auto straciło bardzo na mocy i musiałem odkręcić register...

Co do kombinowania z regulacji to chodziło mi o ponowną próbę wyregulowania instalki. Mam parę instrukcji ale w sumie jedną się posiłkuję.

Co do Lambdy to jest ok. żadnego błędu nie wywala komp

Hants

  • Gość
Regeneracja parownika BRC AT90E
« Odpowiedź #11 dnia: 05 Listopad 2009, 18:38:16 »
Cytat: "pakson"
Co do Lambdy to jest ok. żadnego błędu nie wywala komp
Nie znaczy to ze jednak go nie ma. W akcencie kolezanki odlaczylem wtyczke czujnika i pojechalem w trase. Zapalila sie dopiero po jakis 10 km, gdy wyjechalem na autostrade.
Mysle, ze chyba kazdy instalator ma analizator spalin - szukaj fachowca ;-)

karol208

  • Gość
Regeneracja parownika BRC AT90E
« Odpowiedź #12 dnia: 09 Listopad 2009, 21:52:35 »
Często bywa tak że emulator wtrysków jest źle dobrany i podczas pracy drgania silnika powodują że wtryski benzynowe troszkę popuszczają ja miałem tak u siebie w sonacie.
Jeżeli masz instalacje z palnikiem i podjada ci paliwo to winy szukaj tylko w emulatorze wtrysków, chyba że paliwo po prostu ci ucieka gdzieś poza auto.
Dobrym rozwiązaniem jest też rozłączenie pompy po przejściu na gaz.

pakson

  • Gość
Regeneracja parownika BRC AT90E
« Odpowiedź #13 dnia: 10 Listopad 2009, 08:26:37 »
no właśnie na forum o LPG tez mi tak doradzili ze na 95% to będzie emulator... to nie jest drogi biznes wiec zakupie i zobaczymy:)

w każdym razie dzięki za wszelka pomoc i podpowiedzi:) dam znać niebawem co i jak:)

karol208

  • Gość
Regeneracja parownika BRC AT90E
« Odpowiedź #14 dnia: 10 Listopad 2009, 10:13:16 »
Możesz przerobić swój stary emulator wlutowując oporniki , wystarczy zadzwonić do producenta i zapytać jakiej rezystancji jest dany emulator i że chcesz zmienić jego rezystancje, ja tak robiłem z emulatorem firmy lecho i wszystko wytlumaczono mi przez telefon które to są oporniki.
Co do zakupu właściwego emulatora to jest problem,z każdym trzeba kombinować.