Forum > Getz

[Getz TB] Jakie łożysko?

<< < (2/4) > >>

clubdk:

--- Cytat: "kosmos2011" ---Z tyłu to raczej piastę się wymienia. Oryginał to Kanaco
--- Koniec cytatu ---


Kosmos piszac lozysko mialem na mysli piaste wiadomo o co chodzi :)
Ten link co podales z abs , to jest do 1.5 CRDi GLS 102KM  a ta chyba raczej do mojego nie pasuje ?  


--- Cytat: "albert" ---Wymieniałem 3 tygodnie temu tylną piastę z łożyskiem. Piasta KANACO z łożyskiem ILJIN. Takie były montowane oryginalnie.
--- Koniec cytatu ---


Kanaco niestety nigdzie nie moge znalezc , jedynie znalazlem do samochodow bez abs.


--- Cytat: "robaszek127" ---  A co dziwne pomogło nałożenie pod dekielek dużo smaru bowiem strasznie fabrycznie malutko było w łożysku. Dzięki temu szum ustał a łożysko jakby się zregenerowało.
--- Koniec cytatu ---


Pytanie tylko na jak dlugo ;)  



Biorac pod uwage to co napisaliscie , to wybor padl na SKF.

kosmos2011:
Piasta to piasta, łożysko to łożysko. W pierwszym linku można odczytać że piasta tylnego koła była taka sama we wszystkich wersjach silnikowych w latach 2006-2011. Ze tym smarem to może być coś na rzeczy bo u mnie brakowało dekielka piasty i to prawdopodobnie doprowadziło do przedwczesnego (po 70 tyś km) zużycia łożyska.

robaszek127:
Witam.
Dziś wymieniłem piastę tylną w getzie bo łożysko szumiało już ostro. Jednak jakieś 3 lata temu zaczęło ono dawać znać. Po zdjęciu osłony-dekielka okazało się, że tam w łożysku brak było smaru. Po dodaniu swojego piasta posłużyła 3 lata i padła bo mój smar wyleciał po tym czasie przez ten dekielek bo go uszkodziłem.
Dziś przy okazji w drugiej piaście także sprawdziłem czy jest smar w łożysku i było go także malutko.
Warto więc sprawdzić czy łożyska mają smar bo wymiana piasty to spory koszt.
Co dziwne także w przegubie zewnętrznym także nie miałem smaru i przez to padł. Nie wiem czy był fabryczny ale osłona gumowa była cała.
Chyba, ż ja mam takiego pecha

jmtotaszek:
Cześć,
byłem ostatnio na przeglądzie i tamtejszy specjalista podał mi informację, że mam do wymiany łożysko z tyłu (prawa strona).

Chcę sam zakupić potrzebne części - czy powinienem kupić samo łożysko, czy może całą piastę? Co będzie lepszym rozwiązaniem?

Pozdrawiam :)

robaszek127:
Jeśli masz zz tyłu bębny tak jak ja to i masz pistę zintegrowaną z łożyskiem. Dlatego zostaje wtedy zakup całej piasty zamiast samego łożyska bo ono jest niewymienne.
Warto przy okazji sprawdzić i drugie łożysko bo tam dają mało smaru i pzez to one się niszczą.
U mnie właśnie szumiało bo nie było w nim już smaru. Po nałożeniu do pełna smaru ŁT wyciszyło się i przejechałem na nim jeszcze z 3 lata.
Piastę kupiłem za coś poniżej 150zł wersja bez abs firmy SKF.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej