Autor Wątek: [i40 VF] Dziwne dzwięki  (Przeczytany 2288 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Venom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 278
[i40 VF] Dziwne dzwięki
« dnia: 10 Kwiecień 2017, 11:35:01 »
w moim I40 przy przebiegu 222 tysi zaczynają dochodzić mnie dziwne dźwięki . Generalnie na zimnym silniku przez kilka chwil silnik klekocze jak stary diesel, czasem dochodzi też "wycie" z okolic paska ( łożysk?) napędzających alternator itd. Po kilkunastu sekundach wszystko ustaje i silnik pracuje normalnie, bardzo cicho . Przy czym nie ma żadnych skoków lub spadków obrotów , nierównej pracy itd.  Auto jest jeszcze na gwarancji i za kilka dni mam umówiony serwis ale może komuś coś przyjdzie do głowy?

Offline fulos

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 51
[i40 VF] Dziwne dzwięki
« Odpowiedź #1 dnia: 12 Kwiecień 2017, 21:23:48 »
Dal mnie to jest pompa oleju.
Służbowo jeżdżę skodą oktavia 2008 i po 140 tys km. mam takie same objawy. W serwisie stwierdzili iż te dźwięki pochodzą od pompy oleju.

Offline Venom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 278
[i40 VF] Dziwne dzwięki
« Odpowiedź #2 dnia: 13 Kwiecień 2017, 07:25:32 »
Hm, nie wykluczone , coś w tym może być . Teraz ten odgłos przerodził się w stały  klekot .Po prostu chodzi jak diesel z lat 70 tylko ze bez drgań itd. . Jutro przyjeżdża po auto laweta z assistance i go zabierają .

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1037
[i40 VF] Dziwne dzwięki
« Odpowiedź #3 dnia: 16 Kwiecień 2017, 11:11:19 »
To ja mam inne pytanie. Generalnie właśnie o dźwięk zimnego diesla. Po odpaleniu chodzi głośniej, może nie jak stary diesel ale jednak. Po chwili, po rozgrzaniu jest ok. Jest się czego obawiać? Czy generalnie po odpaleniu nawet zimny silnik powinien mieć aksamitny dźwięk jak po rozgrzaniu?

Offline Venom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 278
[i40 VF] Dziwne dzwięki
« Odpowiedź #4 dnia: 18 Kwiecień 2017, 08:19:00 »
moje i40 pojechało w ramach assistance bo ASO w Płocku . Assistance podstawiło mi na czas naprawy do jazdy Tuscona . Póki co jestem pod wrażeniem sprawności działania tego systemu . Już wiadomo że w moim i40 nie ma ciśnienia na drugim cylindrze i konieczna będzie wymiana całej głowicy . Jak dobrze że to wszystko się dzieje  na gwarancji która się kończy we wrześniu . Przy odrobinie szczęścia w tym nieszczęściu będę miał  generalny remont silnika .

[ Dodano: 2017-04-19, 07:29 ]
Jest diagnoza z ASO.Otóż na drugim cylindrze uszkodził się pierścień co pociągnęło za sobą uszkodzenie panewki a także turbiny której wałek się po prostu ukręcił . Pierścień uszkodził blok silnika a panewka chyba nie muszę mówić co.
Naprawa będzie bardzo rozległa łącznie z wymianą bloku silnika . Suma summarum po naprawie dostanę właściwie auto z nowym silnikiem .