Autor Wątek: drgania, wyłączenie ESP i wspomagania  (Przeczytany 3350 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline bomanz

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 15
drgania, wyłączenie ESP i wspomagania
« dnia: 02 Kwiecień 2017, 19:20:47 »
Witam
Mam następujący problem. Chciałem zrobić zbieżność, ale powiedzieli mi, że muszę najpierw wymienić tuleje na wahaczach co zrobiłem (4 sztuki). Potem powiedzieli, że przecieka mi przedni prawy amortyzator - wymieniłem oba wraz z górnymi mocowaniami. Po tym zaczęły się problemy. Po  kilku kilometrach jazdy następują stuki z przodu po stronie kierownicy, wyłącza mi się ESP wraz ze wspomaganiem kierownicy - stuki są tylko przez chwilę. Jak stanę, wyłączę silnik i włączę znowu wszystko jest w porządku. Myślałem, że to może coś ze zbieżnością, ale po jej zrobieniu problem nie zniknął. Co to może być? Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
Re: drgania, wyłączenie ESP i wspomagania
« Odpowiedź #1 dnia: 02 Kwiecień 2017, 19:25:06 »
Cytat: "bomanz"
wyłącza mi się ESP wraz ze wspomaganiem kierownicy


A jakie są objawy powyższego nie działania.

Offline bomanz

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 15
drgania, wyłączenie ESP i wspomagania
« Odpowiedź #2 dnia: 03 Kwiecień 2017, 18:31:07 »
Włącza się ikonka "ESP OFF" i żeby skręcić muszę nakręcić się kierownicą. Chociaż czasami włącza się tylko ikonka, a wspomaganie działa normalnie. Nie wiem co to może być. Na forum pisali coś o czujniku hamulca czy tam światła stop, ale nie wiem jak to może być powiązane. Pod komputerem pokazało błąd kąta skrętu kierownicy, ale o co dokładnie chodzi to nie wiem.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
drgania, wyłączenie ESP i wspomagania
« Odpowiedź #3 dnia: 03 Kwiecień 2017, 18:56:54 »
ESP czy EPS?

A i był błąd jaki numer dokładnie.

Może za trzecim postem podasz wszystkie informacje.

Offline bomanz

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 15
drgania, wyłączenie ESP i wspomagania
« Odpowiedź #4 dnia: 03 Kwiecień 2017, 21:21:57 »
ESP, kodu nie znam. Podaje to co wiem.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
drgania, wyłączenie ESP i wspomagania
« Odpowiedź #5 dnia: 03 Kwiecień 2017, 21:36:19 »
Może tak być że zbiegły się dwie usterki typowe dla modelu FD" włącznik świateł stop wtedy ten temat http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=6645&postdays=0&postorder=asc&highlight=esp&start=0 i niedomaganie MDPS   torque sensor tak jak tutaj http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2375&start=0

Cytat: "bomanz"
Podaje to co wiem.


Warto się zainteresować samodzielną diagnostyką  http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=6090&start=0

Offline interw

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 6
drgania, wyłączenie ESP i wspomagania
« Odpowiedź #6 dnia: 04 Kwiecień 2017, 16:02:05 »
Cytat: "kosmos2011"
Warto się zainteresować samodzielną diagnostyką...

Podepnę się pod temat. Jestem "świeżym" właścicielem i30 FD (CW) i też mam problem z ESP. Właśnie chciałbym zacząć od samodzielnej diagnostyki (z powodzeniem diagnozuję sobie citroena) ale muszę dopytać o kwestię lutowania pinów w interfejsie dla potrzeb i30. Otóż opisy, które są tu powszechnie dostępne dotyczą głównie Hyundai Accent, znalazłem też inne modele ale nie trafiłem konkretnie na i30 FD. Dlatego chcę zapytać czy któryś z posiadaczy i30FD przerabiał ten temat i wie dokładnie, które piny w OBD należy polutować ze sobą, żeby mieć "pełną" diagnostykę?

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
drgania, wyłączenie ESP i wspomagania
« Odpowiedź #7 dnia: 04 Kwiecień 2017, 18:03:32 »
To dlaczego cytując mnie nie doczytałeś postu# 246 i 247 tego tematu http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=6090&postdays=0&postorder=asc&start=240

Offline interw

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 6
drgania, wyłączenie ESP i wspomagania
« Odpowiedź #8 dnia: 04 Kwiecień 2017, 18:31:34 »
kosmos2011 wybacz, przeoczyłem. Wydawało mi się, że uważnie przeczytałem cały wątek ale najwyraźniej to gdzieś przegapiłem...

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
drgania, wyłączenie ESP i wspomagania
« Odpowiedź #9 dnia: 04 Kwiecień 2017, 18:34:29 »
Pamiętaj że numery pinów w gnieździe OBD i wtyczce interfejsu nie są takie same (zdjęcie w tamtym temacie).

Offline interw

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 6
drgania, wyłączenie ESP i wspomagania
« Odpowiedź #10 dnia: 04 Kwiecień 2017, 18:59:48 »
To żeby być na 100% pewnym. Lutując mam patrzeć na numery w interfejsie?
Mostkuję piny interfejsu:
nr 7 (który łączy się z pinem nr2 [ECM K-Line] gniazda w pojeździe)
nr 8 (który łączy się z pinem nr1 [ABS K-Line] gniazda w pojeździe)
nr 12 (który łączy się z pinem nr13 [Body K-Line] gniazda w pojeździe)

Dobrze to rozumiem?

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
drgania, wyłączenie ESP i wspomagania
« Odpowiedź #11 dnia: 04 Kwiecień 2017, 19:04:27 »
Tak jest.

Offline bomanz

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 15
drgania, wyłączenie ESP i wspomagania
« Odpowiedź #12 dnia: 05 Kwiecień 2017, 19:51:42 »
Dziękuję za pomoc. Wkrótce wybiorę się do mechanika z zakupionym czujnikiem stopu i zobaczę czy wymiana coś pomoże. Mam nadzieje, że to tylko to.
Dzisiaj w trasie miałem kolejny incydent. Podczas jazdy zaczęło mi coś walić z przodu, ale ESP się nie wyłączył. Odgłos jakbym złapał gumę. Jechałem tak z pół minuty i w końcu się zatrzymałem. Wyłączyłem silnik i ponownie go uruchomiłem - wszystko wróciło do normy i resztę trasy pokonałem bez problemu. Czy to może być ten czujnik stopu? Jakoś mi nie pasuje.

Offline interw

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 6
drgania, wyłączenie ESP i wspomagania
« Odpowiedź #13 dnia: 05 Kwiecień 2017, 21:15:22 »
Też mam czasami to "walenie" ale w tym czasie mruga mi kontrolka [ESP]. Jakby system ESP był oszukiwany przez jakiś czujnik i próbował mnie utrzymać w torze bez poślizgu (mimo, że jadę prosto, nie skręcam, a jezdnia jest sucha)
Potem chwila spokoju i włącza się [ESP OFF]. Dobrałem się do czujnika stopu (dziwne, bo był dość luźno zmontowany, bez klucza, palcami odkręciłem nakrętkę), pomierzyłem go miernikiem i wygląda OK. Profilaktycznie potraktowałem WD40, zamontowałem poprawnie spowrotem ale niczego to nie zmieniło.
Dzisiaj przyszedł do mnie kabel OBD, jutro polutuję mostki i spróbuję się podłączyć.
Mój kolega sugeruje, że może to być wina jakiegoś czujnika od ESP - miał podobne objawy w passacie i tam mu wyszło, że musiał wymienić jakiś czujnik ESP (przeciążeniowy czy coś...), który był pod fotelem bodajże pasażera. Czy w i30FD jest czujnik tego rodzaju? Jeśli tak to gdzie on "siedzi"?

[ Dodano: 2017-04-08, 14:21 ]
Podłączyłem się i sprawdziłem błędy. Było ich kilka więc skasowałem i udałem się w trasę. Zrobiłem około 250km i w czasie jazdy nie miałem już tego "walenia" ale przy prędkości powyżej 80 km/h włączała mi się kontrolka [ESP OFF]. Po powrocie podłączyłem się ponownie i sprawdziłem błędy. Był tylko jeden:
C1260 STEERING SENSOR - ABNORMAL (w szczegółach złapany przy prędkości 78 km/h)
Domyślam się, że to sensor/czujnik skrętu kąta kierownicy. Znalazłem w Cascade opcję resetowania/zerowania SAS (Steering Angle Sensor) ale niestety przy próbie wyzerowania go otrzymuję błąd:
DE-CALIBRATION FAILURE! PRESS [ESC] KEY

Nie wiem czy to wina czujnika czy może interfejsu i połączenia z kompem, bo o ile łączę się z ABS/ESP, AirBag, klima to nie mogę też połączyć się z silnikiem.

Generalnie sytuację mam teraz taką, że gdy jeżdżę po mieście to wszystko wygląda OK ale jak wyjadę poza miasto i przekroczę 80 km/h to natychmiast mam [ESP OFF] i ten sam błąd w DTC...

Offline interw

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 6
drgania, wyłączenie ESP i wspomagania
« Odpowiedź #14 dnia: 15 Kwiecień 2017, 17:10:27 »
Przeanalizowałem schematy z działu download. Wychodzi na to, że w i30 FD nie ma SAS (Steering Angle Sensor - czujnik kąta skrętu kierownicy) ale za to jest YAW RATE SENSOR czyli czujnik ESP działający na zasadzie żyroskopowej/przeciążeniowej, o którym wspominałem wyżej. Ze zdjęć wywnioskowałem, że znajduje się on na środkowym tunelu, mniej więcej po prawej stronie od pedału gazu. Po świętach spróbuję się do niego dobrać.