Forum > Lantra
Jaki olej?
BLOONDYN:
rufuz - Dlatego trzeba patrzeć na oznaczenie JAKOŚCIOWE OLEJU API . A nie na cenę czy markę oleju. Czym wyższa litera po oznaczeniu API S... tym lepszy olej . A firma ma niewiele do rzeczy bo sam prestiż firmy mnie nie interesuje . A jakby Ciebie interesował to kupiłbyś sobie BMW, a nie Hyundaia. Reklama w telewizji musi się spłacić .... A to że np. Suzuki w swoich autach leje Mobil 1 to co znaczy ? Że jest najlepszy ? Nie! to znaczy że firmy dogadały się i że firma od OLEJU dostarcza olej PO KOSZTACH! Byleby polecali ich olej , a klienci płacili za niego przy wymianach gwarancyjnych! Biznes to biznes.
To tak jak SONY... wielka firma i wielkie ceny np. telewizorów LCD . Tylko ze SONY nie produkuje matryc LCD , a kupuje je od Samsunga i to najprędzej pół roku po premierze modelu matrycy! Tak więc lepszych matryc od SAMSUNGA mieć nie może ... ale cenę to ma LEPSZĄ o parę stów :-P Płacisz za cztery litery ;p
Co dokładnie oznacza API SL/CF ?
A więc instytut API rozwinął następującą klasyfikacje:
Pierwsza litera za API to zawsze albo S albo C.
S = oleje do silników benzynowych.
C = oleje do silników Diesla.
Druga litera to klasa a w zasadzie jakość oleju. Czym litera jest dalsza w alfabecie, tym wyższa jest jakość oleju. Najwyższe specyfikacje API są właśnie SL-SM/CI-4.
Klasy API są definiowane następująco:
Klasyfikacja API dla silników benzynowych - klasyfikacja od początku powstania do dnia dzisiejszego.
Prehistoria.....
SA - oleje nie zawierające dodatków uszlachetniających.
SB - oleje dla silników z niskim obciążeniem skonstruowanych przed 1958r.
SC - oleje dla silników konstruowanych na początku lat 60
SD - oleje dla wysoko obciążonych silników (silniki samochodowe lat produkcji końca lat 60 i początku 70),
SE - oleje do silników konstruowanych w latach 70-tych.
SF - oleje do silników o konstrukcji z lat 80-tych.
SG - olej dla najwyższych wymagań. Jak SF + ochrona przed tworzeniem osadu. Oleje te wprowadzone zostały pod koniec lat 80-tych
SH - Specyfikacja wprowadzona w 1993r. Podwyższono wymogi dotyczące odporności na utlenianie oraz ochronę przeciw korozji.
SJ - Specyfikacja wprowadzona w 1996 roku. Tak samo jak SH + lepsze parametry pracy w niskich i wysokich temperaturach, lepsza współpraca z katalizatorami oraz zwiększona oszczędność paliwa.
SL - Specyfikacja wprowadzona w 2001r. zastępująca klasyfikację SJ. Oleje do wszystkich silników używanych obecnie. Doskonała ochrona silnika w wysokich temperaturach oraz zmniejszone zużycie oleju i paliwa.
SM - najnowsza specyfikacja, weszła w życie w lipcu 2004r do benzynowych silników aut osobowych.
Ta sama ewolucja spotkała oleje do silników Diesel.
Klasyfikacja API dla silników Diesla:
CA - oleje dla silników z niewielkim obciążeniem
CB - oleje dla silników z niewielkim obciążeniem. Charakteryzują się lepszymi własnościami przeciw zużyciowymi w stosunku do olejów klasy CA.
CD - oleje do silników zarówno wolno ssących jak i doładowanych. Zapewniają ochronę przed zużyciem, korozją oraz chronią przed powstawaniem osadów wysokotemperaturowych.
CDII - oleje do dwusuwowych silników Diesla.
CE - Oleje do doładowanych silników wysokoprężnych, pracujących pod dużym obciążeniem zarówno przy wysokiej, jak i niskiej prędkości obrotowej.
CF4 - Oleje do szybkoobrotowych czterosuwowych silników wysokoprężnych. Zastępuje klasyfikacje CE w silnikach Diesla zasilanych paliwem o niskiej zawartości siarki.
CF - Specyfikacja olejów silnikowych dla silników wolno ssących oraz doładowanych, pracujących pod dużym obciążeniem, zasilanych paliwem o zróżnicowanej jakości.
CF2 - oleje do wysoko obciążonych dwusuwowych silników wysokoprężnych. Zastępuje klasyfikację CDII
CG-4 - oleje te produkowane od około 1998 r. przewyższają oleje klasy CF-4. Stanowi standard dla nowoczesnych 4-suwowych silników Diesla;
CH-4 - jest stosunkowo rzadko używanym olejem najnowszej generacji od roku 2001;
CI-4 - dotychczas najwyższa klasa jakości olejów wprowadzona w 2002. Oleje tej klasy używane są dla najnowocześniejszych, wysokoprężnych 4-suwowych wysokoobrotowych silników Diesla przede wszystkim aby podnieść poziom redukcji emisji szkodliwych substancji. Przewidziana dla samochodów wyposażonych w nowoczesne systemy oczyszczania spalin.
Firma oleju to wcale nie wszystko . ( no chyba że ktoś jest Łosiem - ale to jego problem)
Z autopsji wiem że zawory najbardziej sie odzywały na Lotosie ( rzadki olej :?: ) ;-)
A zapomniałem co napisałeś o filtrach... Tylko najlepsze ... Czym lepszy filter tym co? lepiej filtruje? to sie prędzej zapcha . Wszystkie filtry olejowe mają te same wkłady - bo niby z czego mają je zrobić ? To nie prom kosmiczny , Ma spełniać tylko normy producenta samochodu odnośnie stopnia filtracji, przepustowości filtra oraz średnicy przyłącza. A firmy je produkujące tylko tym przewaznie się zajmują ;p
Wszystko chyba w tym temacie <czytaj>
rufuz:
tak jak napisałem życzę powodzenia w korzystaniu z tzw "olejow" i tzw filtrów filtrów. Jeśli ktoś nie widzi różnicy miedzy filtrami to sorry ale raczej nie mamy o czym dyskutować. Masakra czego to ludzie nie wymyśla az sie ryczeć chce :mrgreen: To jak się domyślam pewnie Twoim zdaniem tez nie ma różnicy miedzy filtrami powietrza, to pewnie tez nie ma różnicy miedzy amortyzatorami i sprężynami a co najgorsze tez pewnie Twoim zdaniem nie ma różnicy miedzy benzyną 95 czy 98 lana na rożnych stacjach. Chcesz to kładź badziewie made in china kupowane w markecie Twoja sprawa ja nie zamierzam a tak w ogóle jak chcesz to możesz sobie nawet nalać zużyty olej z McDonalda :-D Szkoda mi tylko Twoich prawie nowych aut :-D
Pozdrawiam miło oraz serdecznie
BLOONDYN:
--- Cytat: "rufuz" --- to pewnie tez nie ma różnicy miedzy amortyzatorami i sprężynami a co najgorsze tez pewnie Twoim zdaniem nie ma różnicy miedzy benzyną 95 czy 98 lana na rożnych stacjach. Chcesz to kładź badziewie made in china
--- Koniec cytatu ---
Wybacz ale chyba jesteś pijany... bo sam juz nie wiesz co piszesz...Amory mogą być twardsze i miększe i tutaj nie płaci się tyle za firmę tylko za to co dany amortyzator potrafi.( skoro renomowany Sachs był tańszy do Accenta niż HMC Hyundai) :o
A co do benzyny - to tak jak byś porównywał chleb pszenny do żytniego <hahaha> Prawie wszystkie benzyny 95 sprzedawane w Polsce , pochodzą z POLSKICH rafinerii (niezależnie czy to BP , Statoil, Orlen). Dopiero paliwa 98 niektóre stacje mają własne Shell, Statoil ale jakoś nikt tu za firmę nie płaci ( tych 3-5 groszy liczył nie będę:-P) Po prostu zawsze 98 bedzie drozsza od 95.A toże na niektórych stacjach "chrzci" sie paliwo ... to rafineria nie ma nic do tego.Nie musisz oleju kupować na bazarze tylko w sklepie :-P A ty myślisz ... ile części zamiennych różnych marek ( mitsubishi, toyota czy hyundai) jest produkowanych poza chinami? Nikt ci nie każe kupować oleju "made in china" bo żadna firma rafinerii tam nie postawi tak więc jest to praktycznie nie możliwe :-P Tak więc twoje porównanie jest nie na miejscu
A nawiasem mówiąc ... trzeba było sobie HOCWAGENA (VW) kupić - firma z większą renomą :p
Przypominaja mi sie reklamy proszków do prania albo past do zębów : " nowy, lepszy od zwykłych proszków ( lub past)... biel staje sie jeszcze bielsza" <hahaha>
Pozdrawiam serdecznie <papa>
rufuz:
Z benzyna chodziło mi oczywiscie o roznice w jakosci. Wiele razy byly robione kontrole na polskich stacjach i sie okazalo ze paliwo "bylo chrzczone" na sporej ilosci stacji. Choc swoja droga ciekawym tematem jest tez roznica w jakosci miedzy "niechrzczonym" normalnym paliwem z Orlenu a np kupionym na niemieckim Totalu.
Oczywiste jest tez ze kupujac lepsze czesci i rozne plyny nie placi sie wylacznie za marke tylko za jakosc wynikajaca z tego jaki producent to produkuje. Jezeli dla porownania wybiore dany amortyzator Koni i MTS Technik to ktory bedzie lepszy ? Oczyiscie ze Koni.
Jesli kupie tarcze hamulcowe Brembo i Lukas (tak sie to chyba pisze) to place za gwarancje jakosci wynikajaca z tego ze produkuje je brembo itd
Jesli kupie olej Lotos i dla porownania Vavoline i nie bede placil tutaj wylacznie za marke tylko jakosc wynikajaca z tego. Jesli kupuje filtr powietrza K&N zamiast papierowego badziewia w markecie lub filtr oleju np Knecht to dlatego ze itd, itd...
Jesli kupuje spodnie Levi's a nie pseudojeansy na bazarze to płace za jakosc wynikajaca z tego kto je produkuje itd, itd...
Oczywiscie zarza sie ze nawet produkty dobrych marek maja wady jakosciowe ale to jakby jest oczywiste bo nie ma produktow wolnych od wad w 100%.
Pozdrawiam rowież :-D
BLOONDYN:
Temat rzeka... Według Ciebie porównując VW do Hyundaia, albo jeszcze lepiej BMW do Hyundaia należy wybrać BMW - jest droższe bo jest gwarantem jakości .... ze swoją 2 letnią gwarancją na auto i 3 letnią na lakier a że 5 roku pojawia się w niektórych modelach korozja! ( gwarancja na blachę 12 lat ) serwis wytłumaczy ci ze to od lakieru <lol2>
Kazdy samochód jest zrobiony z części firm które (oprócz tego że spełniły te części poszczególne kryteria) były ... najtańsze, a nie najlepsze.
A reklama i marketing też kosztuje . Firmy nie są od tego żeby ludziom robić dobrze, Tylko SOBIE i to jak najwięcej. Są w necie porównania wytrzymałości np. wahaczy tzw. oryginałów oraz zamienników . Weź i je sobie poczytaj.
A ten który kupuje Oryginalne Levisy za 150 zeta a produkcja ich kosztuje 7 DOLARÓW! ( na dalekim wschodzie gdzie Levi ma swoje fabryki również) Jest po prostu snobem który mógłby kupić w sklepie ( nie na bazarze) o połowę tańsze ( i tak przepłacone) jeansy mniej markowej firmy . Ale czego młodzi nie zrobią dla "lansu" ;p
Jest dobre stare przysłowie -"NIE WSZYSTKO ZŁOTO CO SIĘ ŚWIECI" i w kapitalizmie ma ono szczególnie znaczenie , gdzie rządzi tylko kasa...
Każdy swój rozum ma i wolną wolę -" FREE YOUR MIND". Tylko dalej nie napisałeś mi dlaczego jeżdzisz Hyundaiem... bo nie było cię stać na VW? ;-)
Pozdrawiam jesze raz <papa>
Nawigacja
[#] Następna strona