Forum > Santa Fe (2006-
[Santa Fe CM] Nie odpala w położeniu P
(1/1)
yazzeq:
Ok. Rzucilem temat jak poniżej, ale nikt mi nie pomógł. To może tak: czy w automacie w Santa Fe jest coś takiego jak "pozycjoner" albo "selekcjoner" (nazwy znalazłem na forach innych marek). Jeśli jest to czy jest to część wymienialna? (ile kosztuje i jak\gdzie wymienić). Z góry dzięki za pomoc.
Szukam podpowiedzi w następującej sprawie. Otóż mój santek sprawia mi czasami taki psikus: wsiadam do auta, kluczyk w stacyjke, przekręcam do położenia, w którym nagrzewają się świece, kontrolka świec gaśnie, chcę odpalić silnik i... cisza, nic, zero reakcji. Za pierwszym razem oblał mnie zimny pot i pomyślałem sobie, że dopadła mnie totalna kicha. Ale po chwili, gdy opadły emocje, przypomniałem sobie, że podczas wakacjach kiedyś wyłączyłem silnik nie ustawiając skrzyni biegów pozycji P ale zostawilem ją pozycji D. Wtedy samochód nie reagował również na przekręcenie kluczyka w stacyjce. Gdy przełączyłem skrzynie we właściwą pozycję auto normalnie odpaliło. Obecnie zdarza się że samochód nie reaguje wówczas gdy skrzynia jest we właściwym położeniu. Wystarczy jednak że poruszę lewarkiem skrzyni biegów i wszystko wraca do normy. Wydaje więc mi się że problem może tkwią w jakimś czujniku położenia skrzynii biegów. Podpowiedzcie mi, czy taki czujnik istnieje, czy mieliscie z nim kłopoty, czy cos takiego się wymienia i ewentualnie ile taka zabawa kosztuje.
zkit:
Jak ja miałem podobne objawy, ale samochód ze skrzynią manualną, to powodem były styki rozrusznika. Jeśli jest w Twoim modelu rozrusznik Denso to styki są wymienne i niewiele kosztują.
lucjan:
Odświeżę kotleta.
Dzisiaj Sanci nie udało mi się odpalić. Napięcie na akumulatorze jest (12,8 V), kontrolki się palą. Po przekręceniu kluczyka w pozycję do zapalenia, słychać tylko cyknięcie (to chyba bendix się załącza), ale jest nadal cisza.
Bezpiecznik/przekaźnik 40A w komorze silnika, odpowiedzialny za zapłon/rozrusznik sprawny.
Nie wiem gdzie jest ówże rozrusznik, by spróbować go ostukać (podejrzewam, że szczotki mogły się zawiesić). Z góry komory silnikowej i spod spodu auta nic nie widać.
Zresztą nie wiem gdzie jest szukać owego rozrusznika.
Na pych odpalić nie mogę, bo Sancia w automacie.
Kto wie gdzie znajduje się rozrusznik i czy jest do niego dostęp, by spróbować popukać weń (może szczotki lub styki zaskoczą i będę mógł pojechać do mechanika).
kosmos2011:
36100-3E020, 36100-3E100
http://epc.japancars.ru/hyundai/#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%3D
https://www.google.pl/search?q=36100-3E020&rlz=1C1KMZB_enPL535PL541&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwijj_7ZlOjTAhXEA5oKHVQuCP4Q_AUIBygC&biw=1280&bih=709
https://www.google.pl/search?q=36100-3E020&rlz=1C1KMZB_enPL535PL541&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwijj_7ZlOjTAhXEA5oKHVQuCP4Q_AUIBygC&biw=1280&bih=709#tbm=isch&q=36100-3E100
.
lucjan:
Próbowałem zajrzeć (zgodnie z fotką) pod autko, by zlokalizować rozrusznik, ale nie udało się. Płyta pod chłodnicą i silnikiem zasłaniała cały widok.
Zatem Sancię wpakowałem w piątek na zawezwaną autolawetę i wyekspediowałem ją na spotkanie z mechanikiem. Wstawiony został zregenerowany rozrusznik (były wypalone styki) i w sobotę autko już było w moich rękach.
Nawigacja