Forum > Santa Fe SM
[Santa Fe SM] Santa Fe kodowanie pilota centralnego zamka
cancer:
Poprawiłem rok produkcji zgodnie z Twoja sugestia. Co do zaprogramowania pilota, to jak rozumiem muszę w jakiś sposób dostać się do płyty głównej centralki modułu komfortu ? i zewrzeć styki pokazana na zdjęciu.
Czyli nie ma możliwości zaprogramować tego pilota programem cascade ? Mam ten program i kabel. program się łączy z autem bez problemowo. Pod numerkiem 10. w programie jest opcja " code saving" Nie chciałem nic tam klikać bez zapytania tutaj na forum aby niczego nie zepsuć.
kosmos2011:
Mam opis złącza OBD z 2000 roku i tam nie ma pinu code saving.
Spróbuj wg schematu poniżej.
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=9902&highlight=pilot
.
cancer:
kosmos2011,
Bardzo dziękuję za Twoje zainteresowanie moim problemem.
Polutowałem zgodnie z Twoim schematem, niestety zero komunikacji. W momencie kliknięcia na code saving program się zawiesza.
Program bez problemu łączy się z innymi modułami np. z immobilizerem. Program widzi klucze cody potencjalnych błędów itd. Czy masz może jakiś inny pomysł w tej sytuacji ?
Zauważyłem, że program cascade w punkcie 3 wymaga aby podłączyć 10 pinowy kabel do jakiegoś uniwersalnego złącza wielofunkcyjnego. Odnalazłem takie złącze obok obd2. Nigdzie nie mogę znaleźć takiego adaptera. Widziałem taki kabel na jednym filmie na YouTube. Jest to kabel z jednej strony 16 pinowy obd2 żeński a z drugiej strony biały wtyk 10 pinowy też żeński. Odnalazłem też na innym forum rozpiskę tego wtyku białego, ale dotyczącej innego modelu Hyundai i z tej rozpiski wynika, że pin 4 w tej białej kostce jest odpowiedzialny za code saving. Czy jeżeli podłączę pin 7 ( k-line ) z mojego kabla obd2 z tym pinem 4 w tej białej kostce to mam szanse zakodować tego pilota ?
marunio:
Panowie i mnie dopadł problem z niedziałającym pilotem, czy jest możliwość dołożenia przełącznika jeżeli fabrycznie do nie posiadam?
cancer:
Na pewno jest taka możliwość. To nie jest nic trudnego. Ale pytanie jest czy warto to robić? Moim zdaniem to zupełnie się mija z celem. Zastosuj metodę opisana na stronie 7 tego wątku przez kolegę @jajcuncyrk post #102. Ja tez nie mam tego przełącznika bo w modelach nowszych Santa Fe SM już ich nie montowali. Zastosowałem metodę kolegi @jajcuncyrk i wszystko poszło bardzo gładko. Odkręcasz ten panel pod kierownicą. Potem tablice bezpieczników dwie śrubki. Na samym dole tablicy bezpieczników jest moduł. Poznasz go po tym, że wchodzi do niego taki antenowy kabel. Wyjmujesz ten kabel. Potem zdejmujesz plastikową osłonę tego modułu. Cztery zatrzaski 2 na gorze i dwa na dole. Po zdjęciu tej obudowy szukasz miejsca na płycie gdzie powinien być przełącznik. Dokładnie widać to na zdjęciu w poście u kolegi @jajcuncyrk. robisz sobie z drutu zworkę. Ja zrobiłem to ze spinacza biurowego :-D . Zwierasz na chwile dwa punkty i w tym momencie naciskasz pilota którego chcesz zaprogramować. Najlepiej poprosić kogoś aby nacisnął pilota, bo ciężko jest trzymać zworkę i naciskać pilota, bo w końcu mamy tylko dwie ręce. Pilot szybko się zaprogramował i cała operacja od początku do końca nie trwała więcej jak 30 minut. Każdy kto ma choć trochę żyłki mechanika da sobie spokojnie z tym radę.
Nawigacja
[#] Następna strona