Forum > Lantra / Elantra
pytania po kupnie elantry
wtom:
jak to z używanym :-P wylazł jeszcze problem z katem (błąd P0422 niska efektywność kata), co ciekawe podpiąłem się z kompem i zbadałem pracę sond i rzeczywiście wygląda na to że to kat, bo druga sonda po dobrym nagrzaniu kata zaczyna pracować jak pierwsza. miał ktoś kiedyś z tym problem, może ktoś wymieniał kata na uniwersalny?
wtom:
zarejestrowałem pracę sond (czerwony -przed katem, zielony za katem) wygląda że rzeczywiście kat leży :-/
wtom:
mam pytanie czy kontrolka zapiętych pasów oprócz mrugania przez 6s od wł. zapłonu jeszcze sygnalizuje dźwiekowo? bo u mnie pomruga i gaśnie i można jechać bez pasów.
czasami też w czasie jazdy zapala się kontrolka poduszki i gaśnie po pewnym czasie (czyżby brak styku?)
Złośnik:
Co do pasów - niedawno uruchomiłem ową kontrolkę jak i kontrolkę Check Engine poprzez umieszczenie w pustych miejscach żarówek z oprawkami :)
Kontrolka pasów jak widze i się wydowiadywałem - właśnie tak działa - sygnalizacji dźwiękowej nie spotkałem oprócz zostawionych świateł.
Co do poduszek. Radzę uważać - błąd błędem - jak wskoczy na stałe to będzie się palić do momentu skasowania przez kompa. Skoro co jakiś czas się włącza radzę posprawdzać taśmę zasilającą przy kierownicy. Tam największe prawdopodobieństwo że styku nie trzyma. Oczywiście wszystko z max. bezpieczeństwa więc na wył. zapłonie, odłaczonym aku na conajmniej godzinkę i dopiero - bezpiecznik, taśma - przeglądnąć, sprawdzić styki - dopiero podłączyć i przetestować - a jak nie to do elektryka na diagnostykę - z tym nie ma żartów.
Roman_d:
--- Cytat: "wtom" ---
czasami też w czasie jazdy zapala się kontrolka poduszki i gaśnie po pewnym czasie (czyżby brak styku?)
--- Koniec cytatu ---
Może to też być problem z czujnikiem zapięcia pasów (jeśli taki występuje), albo z kompem, albo z kablami.
Najlepiej podjechać do specjalisty i skasować błąd poduszki zanim coś się wydarzy gorszego.
W Aso ostatnio płaciłem 80PLN za odczytanie i skasowanie błędów poduszki.
Nawigacja
[#] Następna strona