Forum > Pozostałe
Klocki hamulcowe-która firma najlepsza?
Złośnik:
A to ciekawe, nie zauważyłem u siebie żadnych wypustek na klockach.
Dwa, skoro w takim razie z tyłu są wypustki to czemu z przodu nie ma ?
Życzę szzcerze powodzenia przy waleniu w tłoczki w tylnych zaciskach po to żeby się cofnęły - widziałem kiedyś takie "zabiegi" - neistety po nich, nietylko tłoczek ale i zacisk nadawały się do d...... (wyrzucenia).
rufuz:
no ja akurat robiłem śrubą stolarska wiec kiedy dokręcałem to i tak tłoczek sie obracał-wkręcał. Na zewnętrznej powierzchni klocka jest taki mały "cycek" a na tłoczku sa cztery rowki. Jeden z tych rowków musi wejść w ten "cycek" na klocku bo inaczej nie można zamontować zacisku.
Tylko teraz sie zastanawiam bo jak naciska sie na pedal hamulca to tłoczek jak dociska na klocki to trochę sie obróci jesli jest obrotowy. Stare klocki z tylu tez mialy te male "cycki". Zrobie fotke i wrzuce do mojego albumu na tym forum.
Zdjecie dodane do mojej galerii. Na tym lewym klocku widac jak dociskal tloczek i widac tez jak ten "cycek" byl umieszczony wlasnie w tym rowku na tłoczku.
Złośnik:
Tak kolego, ale patent jest taki ze tłoczki się nei obracają w zacisku tylko sworzeń na który się nakręca tłoczek. Tak to jest zbudowane że ciągnąć za linkę ręcznego sworzeń się obraca i wypycha tłoczek (tłoczek się nie obraca tylko sworzeń, tak jakbyś go wykręcał z tłoczka - i tłoczek się wysuwa) - to po pociągnięciu ręcznego. Nawet jeśli akurat jedno stosują wypusty na klockach, inni nakładane blaszki na owe klocki, tłoczek może lekko się obróci, ale niewiele, większą tendencję do obrotu będzie miał ten sworzeń :) Naciskając z kolei na hamulec nogą powodujesz że pompa tłoczy płyn do zacisku i wywiera w zacisku ciśnienie bezpośrednio na tłoczek - i też go wypycha. To tak pokrótce, zapewne jest troszeczkę inaczej, bardziej lub mniej tak to działa - akurat wypusty na klockach mogę być pomyślane pzrze producenta klocków, ja akurat nei mam, ty masz a skoro abu nam działa to nei ma bata żeby się ten tłoczek obracał :)
Tłoczek wkręcasz zeby nakręcić go na ten sworzeń gwintowany. No inaczej jest on zablokowany i pchając tłoczek tylko można doprowadzić do jego zniszczenia. Siły wywierane co prawda przez płyn wydają się duże, ale wszystko jest pomyślane tak żeby nie pchać tam tony żelastwa i każdy element swoją trwałość ma, pomijam już tam łożysko, kulkowe czy igiełkowe które pozwala obracać się temu sworzniowi a pchając tłoczek można również je uszkodzić.
No generalnie zasada jest taka a nie inna :)
rufuz:
no nie zasade dzialania hamulca to znam ;-)
eeee to teraz jasna sprawa. Sorry ja myslalem ze sam tloczek sie obraca eeeeee :-(
No ale przednie tloczki sa wsuwane ?
Złośnik:
Nom tak, normalnie wciskane, tam jest tylko cylinder na tłoczek, kilka uszczelek, i sam tłoczek :) Oczywiście mówimy tam wyżej o hamulcach z tyłu tarczowych :)
Nawigacja
[#] Następna strona