Forum > Pozostałe
Klocki hamulcowe-która firma najlepsza?
cezary46:
Też zrozumiałem, że chodzi o przód skoro były wciskane.
radeek23:
Fakt,zapomniałem podać że na tył,ale jestem kompletnym laikiem w tym temacie.Wiem wiem zaraz ktoś doda,ze powinienem zlecić to mechanikowi-uważam jednak że takie rzeczy można próbować zrobić samemu choćby z czystej ciekawości.Pozatym znając "profesjonalizm" polskich mechaników naciągnęliby mnie pewnie na całe zaciski za kilkaset złotych,skasowaliby za robotę ze 200zł i jeszcze by mi złożyli to byle jak.Chcę to zrobić sam i bedę dotąd się męczył aż zrobię,nie ukrywam że liczę na pomoc forumowiczów,dlatego piszę.
Wracając do tematu-o tym że się te tłoczki wkręca dowiedziałem się dzisiaj a klocki na lewe koło założyłem wczoraj i trochę się boję,bo mając niepełna wiedzę wcisnąłem tamten tłoczek bez wkręcania.I teraz nie wiem czy przez to czegoś tam nie sknociłem.
Złośnik:
Spokojnie :)
Forum po to jest by pomóc a nie wysyłać od razu do mechanika :)
Teoretycznie zacisk to solidna konstrukcja - zwłaszzca tylny, wystarczy że podniesiesz tamto koło obrócisz ręką - zaciągniesz ręczny, potem naciśniesz hamulec roboczy i zobaczysz czy blokuje koło... :) Nie powinno się nic uszkodzić - ale łatwiej wkręcać tam tłoczek niż wciskać :) Też kiedyś była to dla mnie magia :)
Jeżeli na tłoczkach na jego długości masz wżery z rdzy poniżej osłony gumowej - warto wymienić na nowy, tłoczek jest chromowany a rdza powoduje ubytki po jej usunięciu tego chromu i zostawia to neirówną powierzchnię tłoczka. A tłoczek porusza się w zacisku jeszcze poprzez uszczelkę wewnątrz która uszczelnia i zabezpiecza przed wypływaniem płynu :) Przy dużych ubytkach materiału na tłoczku powstają neiszczelności.
No ale zwykle bywa tak, że niekontrolowanie stanu hamulców i dłuższa jazda z uszkodzoną osłoną gumową doprowadza zwykle tłoczek do takich zniszczeń. Powyżej osłony zwykle redzewieją tłoczki i neistety z tym trzeba się nauczyć żyć :)
Jeżeli już rozbierasz zaciski i robisz naprawy warto odłaczyć przewód giętki hamulcowy by ułatwić sobie pracę przy samym zacisku, przewód zaciśnięty wcześniej szczypcami np. morse'a z osłoniętymi szczękami - tak by nia uszkodzić przewodów a i żeby nie zapowietrzyć całego układu pozostawiając je ot tak sobie.
Skłądając zaciski warto posmarować tłoczki i uszczelki przed złożeniem albo świezym płynem hamulcowym albo smarem do tłoczków. Na koniec wszystko dobrze odpowietrzyć w odpowiedniej kolejności - zwykle: prawy tył, lewy tył, prawy przód i lewy przód - dla pompy umieszczonej z lewej strony auta.
Przy nowych klockach dobrze jest traktować je przez pewien okres delikatnie bez gwałtownych hamowań. tak żeby ładnie się ułozyły w stosunku do tarcz - inaczej mogą już od początku "życia" piszczeć w zaciskach.
Powodzenia :)
dotka8:
wymień też od razy uszczelkę - warto ;-)
radeek23:
Guma osłaniająca to wiem gdzie założyć a uszczelka?W cylindrze?
Nawigacja
[#] Następna strona