Autor Wątek: Klocki hamulcowe-która firma najlepsza?  (Przeczytany 6329 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

cezary46

  • Gość
Klocki hamulcowe-która firma najlepsza?
« Odpowiedź #15 dnia: 08 Październik 2009, 19:15:21 »
Też zrozumiałem, że chodzi o przód skoro były wciskane.

radeek23

  • Gość
Klocki hamulcowe-która firma najlepsza?
« Odpowiedź #16 dnia: 08 Październik 2009, 19:41:58 »
Fakt,zapomniałem podać że na tył,ale jestem kompletnym laikiem w tym temacie.Wiem wiem zaraz ktoś doda,ze powinienem zlecić to mechanikowi-uważam jednak że takie rzeczy można próbować zrobić samemu choćby z czystej ciekawości.Pozatym znając "profesjonalizm" polskich mechaników naciągnęliby mnie pewnie na całe zaciski za kilkaset złotych,skasowaliby za robotę ze 200zł i jeszcze by mi złożyli to byle jak.Chcę to zrobić sam i bedę dotąd się męczył aż zrobię,nie ukrywam że liczę na pomoc forumowiczów,dlatego piszę.
Wracając do tematu-o tym że się te tłoczki wkręca dowiedziałem się dzisiaj a klocki na lewe koło założyłem wczoraj i trochę się boję,bo mając niepełna wiedzę wcisnąłem tamten tłoczek bez wkręcania.I teraz nie wiem czy przez to czegoś tam nie sknociłem.

Złośnik

  • Gość
Klocki hamulcowe-która firma najlepsza?
« Odpowiedź #17 dnia: 09 Październik 2009, 00:16:03 »
Spokojnie :)
Forum po to jest by pomóc a nie wysyłać od razu do mechanika :)
Teoretycznie zacisk to solidna konstrukcja - zwłaszzca tylny, wystarczy że podniesiesz tamto koło obrócisz ręką - zaciągniesz ręczny, potem naciśniesz hamulec roboczy i zobaczysz czy blokuje koło... :) Nie powinno się nic uszkodzić - ale łatwiej wkręcać tam tłoczek niż wciskać :) Też kiedyś była to dla mnie magia :)
Jeżeli na tłoczkach na jego długości masz wżery z rdzy poniżej osłony gumowej - warto wymienić na nowy, tłoczek jest chromowany a rdza powoduje ubytki po jej usunięciu tego chromu i zostawia to neirówną powierzchnię tłoczka. A tłoczek porusza się w zacisku jeszcze poprzez uszczelkę wewnątrz która uszczelnia i zabezpiecza przed wypływaniem płynu :) Przy dużych ubytkach materiału na tłoczku powstają neiszczelności.
No ale zwykle bywa tak, że niekontrolowanie stanu hamulców i dłuższa jazda z uszkodzoną osłoną gumową doprowadza zwykle tłoczek do takich zniszczeń. Powyżej osłony zwykle redzewieją tłoczki i neistety z tym trzeba się nauczyć żyć :)
Jeżeli już rozbierasz zaciski i robisz naprawy warto odłaczyć przewód giętki hamulcowy by ułatwić sobie pracę przy samym zacisku, przewód zaciśnięty wcześniej szczypcami np. morse'a z osłoniętymi szczękami - tak by nia uszkodzić przewodów a i żeby nie zapowietrzyć całego układu pozostawiając je ot tak sobie.
Skłądając zaciski warto posmarować tłoczki i uszczelki przed złożeniem albo świezym płynem hamulcowym albo smarem do tłoczków. Na koniec wszystko dobrze odpowietrzyć w odpowiedniej kolejności - zwykle: prawy tył, lewy tył, prawy przód i lewy przód - dla pompy umieszczonej z lewej strony auta.
Przy nowych klockach dobrze jest traktować je przez pewien okres delikatnie bez gwałtownych hamowań. tak żeby ładnie się ułozyły w stosunku do tarcz - inaczej mogą już od początku "życia" piszczeć w zaciskach.
Powodzenia :)

dotka8

  • Gość
Klocki hamulcowe-która firma najlepsza?
« Odpowiedź #18 dnia: 09 Październik 2009, 07:58:44 »
wymień też od razy uszczelkę - warto ;-)

radeek23

  • Gość
Klocki hamulcowe-która firma najlepsza?
« Odpowiedź #19 dnia: 09 Październik 2009, 10:08:26 »
Guma osłaniająca to wiem gdzie założyć a uszczelka?W cylindrze?

Złośnik

  • Gość
Klocki hamulcowe-która firma najlepsza?
« Odpowiedź #20 dnia: 09 Październik 2009, 12:05:32 »
Tak, jest w środku w wyżłobieniu na obwodzie cylindra, ma przekrój prostopadły.
W zestawie z gumą powinny być wszystkie gumy dla zacisku, osobno nie widziałem by można dostać, zresztą czy jest sens mając już rozebrany zacisk oszczędzać kilka złotych na komplet uszczelek ? Nowy zacisk kosztuje o wiele wiele więcej. Wymieniamy wszystko, zwłaszcza ze tłoczek już ma być nowy.
Składając, trzeba wykazać się cierpliwością, gumka uszczelniajaca jeszcze ok wejdzie na obwód tłoczka, ale osłaniająca ma otwór o średnicy mniejszej niż tłoczek, po to by wskoczyła w rant u góry tłoczka, więc spokojnie - powoli.

radeek23

  • Gość
Jakby ktoś chciał zerknąć
« Odpowiedź #21 dnia: 09 Październik 2009, 13:49:41 »
Wstawiam linki ze zdjęciami tłoczka i wżerami jakie na nim powstały a poniżej fotka przedstawiająca co wchodzi w skład zestawu naprawczego firmy AUTOFREN

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f60776fc0001017f.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/dcc39d6a99cb0b4d.html



http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1706175b3b884475.html


aha...O 15 kurier daostarczy mi nowy tłoczek i nie wiem czy będzie to tylko pusta tulejka czy razem ze środkiem.Jeśli pusta tulejka to będę miał problem bo jak rozbierałem tłok to wysypało mi się z niego podkładki i koszyczek i nie zapamiętałem w jakiej kolejnosci to powkładać http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2f0b7d680733176b.html

cezary46

  • Gość
Klocki hamulcowe-która firma najlepsza?
« Odpowiedź #22 dnia: 09 Październik 2009, 17:02:55 »
Zestaw naprawczy jest OK. Wyciągając tłok należało go tylko wykręcić, wtedy by się nic nie wysypało. U siebie jak wymieniałem te gumki to zajęło mi to godzinę na koło i też to robiłem pierwszy raz. I potwierdzam najwięcej gimnastyki wymaga założenie tej dużej uszczelki.

Złośnik

  • Gość
Klocki hamulcowe-która firma najlepsza?
« Odpowiedź #23 dnia: 09 Październik 2009, 18:26:02 »
To kiepsko ze się wysypało :(
Ja osobiści ejuż niepamiętam jak to wygląda w środku dokąłdniej, składałem tak jak wyciągałem, bo nigdzie nei mogłem dostać opisu dokąłdnego zacisku do tego auta :/
Niewiem czy skoro już robisz jeden zacisk nie dobrze by było drugi zrobić również i =wzorować się na tamtym.
No chyba ze ktoś z kolegów ma rozpiskę lub podpowie jak to w środku jest ułożone :/

rufuz

  • Gość
Klocki hamulcowe-która firma najlepsza?
« Odpowiedź #24 dnia: 09 Październik 2009, 18:43:40 »
wkrecane tloczki ?
to dlaczego na klockach hamulcowych sa takie male wypustki a na tłoczku tez sa cztery wyzłobienia. Te wyzłobienia sa po to aby weszly w te wypustki na klockach. naciskajac pedal hamulca wynika z tego ze tylni tloczek powinien sie nieco obrócic tylko nie specjalnie bedzie to chyba mozliwe bo kiedy te wyzłobienia na tloczku wejda w wypustki na klockach to tloczek nie bedzie sie mogl poruszuc obracajac.

Złośnik

  • Gość
Klocki hamulcowe-która firma najlepsza?
« Odpowiedź #25 dnia: 09 Październik 2009, 19:39:07 »
A to ciekawe, nie zauważyłem u siebie żadnych wypustek na klockach.
Dwa, skoro w takim razie z tyłu są wypustki to czemu z przodu nie ma ?
Życzę szzcerze powodzenia przy waleniu w tłoczki w tylnych zaciskach po to żeby się cofnęły - widziałem kiedyś takie "zabiegi" - neistety po nich, nietylko tłoczek ale i zacisk nadawały się do d...... (wyrzucenia).

rufuz

  • Gość
Klocki hamulcowe-która firma najlepsza?
« Odpowiedź #26 dnia: 09 Październik 2009, 21:03:20 »
no ja akurat robiłem śrubą stolarska wiec kiedy dokręcałem to i tak tłoczek sie obracał-wkręcał. Na zewnętrznej powierzchni klocka jest taki mały "cycek" a na tłoczku sa cztery rowki. Jeden z tych rowków musi wejść w ten "cycek" na klocku bo inaczej nie można zamontować zacisku.
Tylko teraz sie zastanawiam bo jak naciska sie na pedal hamulca to tłoczek jak dociska na klocki to trochę sie obróci jesli jest obrotowy. Stare klocki z tylu tez mialy te male "cycki". Zrobie fotke i wrzuce do mojego albumu na tym forum.
Zdjecie dodane do mojej galerii. Na tym lewym klocku widac jak dociskal tloczek i widac tez jak ten "cycek" byl umieszczony wlasnie w tym rowku na tłoczku.

Złośnik

  • Gość
Klocki hamulcowe-która firma najlepsza?
« Odpowiedź #27 dnia: 09 Październik 2009, 21:20:10 »
Tak kolego, ale patent jest taki ze tłoczki się nei obracają w zacisku tylko sworzeń na który się nakręca tłoczek. Tak to jest zbudowane że ciągnąć za linkę ręcznego sworzeń się obraca i wypycha tłoczek (tłoczek się nie obraca tylko sworzeń, tak jakbyś go wykręcał z tłoczka - i tłoczek się wysuwa) - to po pociągnięciu ręcznego. Nawet jeśli akurat jedno stosują wypusty na klockach, inni nakładane blaszki na owe klocki, tłoczek może lekko się obróci, ale niewiele, większą tendencję do obrotu będzie miał ten sworzeń :) Naciskając z kolei na hamulec nogą powodujesz że pompa tłoczy płyn do zacisku i wywiera w zacisku ciśnienie bezpośrednio na tłoczek - i też go wypycha. To tak pokrótce, zapewne jest troszeczkę inaczej, bardziej lub mniej tak to działa - akurat wypusty na klockach mogę być pomyślane pzrze producenta klocków, ja akurat nei mam, ty masz a skoro abu nam działa to nei ma bata żeby się ten tłoczek obracał :)
Tłoczek wkręcasz zeby nakręcić go na ten sworzeń gwintowany. No inaczej jest on zablokowany i pchając tłoczek tylko można doprowadzić do jego zniszczenia. Siły wywierane co prawda przez płyn wydają się duże, ale wszystko jest pomyślane tak żeby nie pchać tam tony żelastwa i każdy element swoją trwałość ma, pomijam już tam łożysko, kulkowe czy igiełkowe które pozwala obracać się temu sworzniowi a pchając tłoczek można również je uszkodzić.
No generalnie zasada jest taka a nie inna :)

rufuz

  • Gość
Klocki hamulcowe-która firma najlepsza?
« Odpowiedź #28 dnia: 09 Październik 2009, 21:21:25 »
no nie zasade dzialania hamulca to znam ;-)
eeee to teraz jasna sprawa. Sorry ja myslalem ze sam tloczek sie obraca eeeeee :-(
No ale przednie tloczki sa wsuwane ?

Złośnik

  • Gość
Klocki hamulcowe-która firma najlepsza?
« Odpowiedź #29 dnia: 09 Październik 2009, 21:25:25 »
Nom tak, normalnie wciskane, tam jest tylko cylinder na tłoczek, kilka uszczelek, i sam tłoczek :) Oczywiście mówimy tam wyżej o hamulcach z tyłu tarczowych :)