Autor Wątek: Duże spalanie hyundaia Scoupe GT Turbo  (Przeczytany 6472 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

psy si tec

  • Gość
hmm
« Odpowiedź #15 dnia: 04 Październik 2009, 09:16:35 »
hmmmm


ciekawe ze wiele s-coupe ma odlaczony krokowiec...jakis czas temu probowalem dojsc do ladu ale wchodzi na obroty do 2,5 wzbudza sie...bartez napisal ze to musi byc jakas nieszczelnosc ale czy moze to byc wina np. sondy lambda?

moze ktos na zlocie dzisiaj cos opowie?

Cibor

  • Gość
Duże spalanie hyundaia Scoupe GT Turbo
« Odpowiedź #16 dnia: 06 Październik 2009, 22:43:22 »
Mi bez krokowca dusi się i gaśnie.... Dziwne....

Kucol

  • Gość
Duże spalanie hyundaia Scoupe GT Turbo
« Odpowiedź #17 dnia: 06 Październik 2009, 23:31:16 »
mi chodzi dobrze bez korkowca
 czasem zdarza sie mu zgasnąć ale tylko po odpaleniu zimnego jak sie go odpali 2 raz to juz nie gaśnie
jest to do wytrzymania tylko czy zimny czy ciepły kreci 900 obr

harabin

  • Gość
Duże spalanie hyundaia Scoupe GT Turbo
« Odpowiedź #18 dnia: 07 Październik 2009, 20:15:12 »
Jeżeli wan chodzi dobrze bez krokowca to komputer pracuje juz chyba w trybie awaryjnym na stałej mieszance a nie korygowanej. Check engine sie nie pali?

psy si tec

  • Gość
Duże spalanie hyundaia Scoupe GT Turbo
« Odpowiedź #19 dnia: 08 Październik 2009, 08:00:55 »
A moze to jest wina zaworu PCV - on przeciez na wolnych obrotach odcina powietrze-moze temu sie wzbudza na obroty na wolnym biegu....juz to sprawdze dzisiaj

Kucol

  • Gość
Duże spalanie hyundaia Scoupe GT Turbo
« Odpowiedź #20 dnia: 08 Październik 2009, 08:42:28 »
Mi Sie zdaje ze tak jak mówi harabin
włączony jest tryb awaryjny, bo kupiłem drugi krokowiec chodzi trochę ciężko
a mój przeczyszczony lekko/
Na jednym i drugim objawy są takie same nawet jak odłączę akumulator na noc to i tak są te same objawy.
Po przejechaniu około 2 km zaczyny się zamykać(krokowy) i już np na wolnych, gdy da się gazu tak na 3000 obrotów to trzymie z 2 sekundy potem spada pod 1000 i tak w kółko.
Przy wyższych obrotach jest to samo

harabin

  • Gość
Duże spalanie hyundaia Scoupe GT Turbo
« Odpowiedź #21 dnia: 08 Październik 2009, 11:12:47 »
No trochę namieszaliście ale postaram sie to wyprostować.

psy si tec
zawór PCV służy tylko do odpowietrzania skrzyni korbowej, i na biegu jałowym żadne różnice ciśnien nie powstają i pozostaje on zamknięty. Gdy jest zepsuty to do kolektora dostaje się powietrze poprzez przepustnicę od filtra pow. gdzie przechodzi przez przepływomierz czyli prawidłową drogą no i od zaworu PCV czyli z ominięciem przepływomierza(czyt złą drogą). w związku z tym komputer przelicza dawkę paliwa dla powietrza tylko tego które przepłynęło przez przepływomierz i w skrócie że tak powiem zaczyna się dławić (jest to trochę inaczej). Cały ten proces opisany wyżej dotyczy biegu jałowego gdzie komputer reguluje obroty silnikiem krokowym i zawsze jak puscimy pedał gazu on przejmuje kontrolę.

Kucol

Jak kupiłeś drugiego krokowca i go zamontowałeś, to do niezbędnej rekonfiguracji kompa potrzebny jest jego restart czyli odłączenie bateri na 15 min, po tym czasie odpalamy silnik i pozostawiamy do włączenia wntylatora chłodnicy.

Kiedy działa krokowy zostało opisane wyżej. Po tych 2km co napisałeś silnik nabiera swoją temperaturę i wtedy podawana jest uboższa mieszanka(ta jaka powinna być normalnie) i zaczynają się wariacje w postaci sinusoidy obrotów. Problem tkwi gdzie inndziej a nie w krokowcu. Chociarz jak puscisz gaz to być może on nie może ustawić sobie odpowiedniego położenia szczeliny. Teraz to już sam nie wiem :D

psy si tec

  • Gość
Duże spalanie hyundaia Scoupe GT Turbo
« Odpowiedź #22 dnia: 08 Październik 2009, 16:15:57 »
To w takim razie ja jade zresetowac kompa.Jesli to nie pomoze to moze sonda lambda.

Generalnie sład mieszanki jest ustalany przez położenie przesłony dla powietrza (regulator ustawienia przesłony=silniczek krokowy). Jest on sterowany z komputera, między innymi na podstawie tego co zmierzy sonda lamdba (głównie na podstawie tego ale też reszty czujek)

psy si tec

  • Gość
Duże spalanie hyundaia Scoupe GT Turbo
« Odpowiedź #23 dnia: 08 Październik 2009, 17:49:11 »
ok.Zresetowalem komputer tj. napisl harabin. Po 1 uruchomieniu wszedl na 4 tys,poczekalem az do zalaczenia wentylatora.Po jakiesj minucie zszedl do 2 tys a zaraz przed zalczeniem wentylatorow rowniutki 1000 i po zalaczeniu.Jak odpalilem 2 raz to tak samo. ciekawe :-/ :-/ :-/ :shock: :shock:

Cibor

  • Gość
Duże spalanie hyundaia Scoupe GT Turbo
« Odpowiedź #24 dnia: 08 Październik 2009, 17:54:07 »
Kucol, psy si tec, Sprawdźcie jaką macie szczelinę na przepustnicy... Tzn opór ustawiony na śrubce... Ja się bawiłem chyba ze 30 min nim ustwiłem odpowiedni w stosunku do zwalonego krokowego.... Od tego czasu wszystko jest dobrze....

psy si tec

  • Gość
Duże spalanie hyundaia Scoupe GT Turbo
« Odpowiedź #25 dnia: 08 Październik 2009, 19:48:53 »
To ja jeszcze sprobuje wyczyscic przepustnice-nigdy tego nie rozkrecalem i zobaczymy...a tą srobke od przepustnicy sprobuje znalezc

harabin

  • Gość
Duże spalanie hyundaia Scoupe GT Turbo
« Odpowiedź #26 dnia: 09 Październik 2009, 00:22:48 »
Cytat: "psy si tec"
Generalnie sład mieszanki jest ustalany przez położenie przesłony dla powietrza (regulator ustawienia przesłony=silniczek krokowy). Jest on sterowany z komputera, między innymi na podstawie tego co zmierzy sonda lamdba (głównie na podstawie tego ale też reszty czujek)


 :-P :-P :-P :-P

Skład mieszanki ustala komputer na podstawie danych z sondy lambda, przepływomierza, czujnka położenia wału(obroty) i dzięki temu ustala czas wrysku(ilość paliwa) i ilość powietrza przy pomocy krokowca.

Czyli podobnie a jednak inaczej :D

psy si tec

  • Gość
Duże spalanie hyundaia Scoupe GT Turbo
« Odpowiedź #27 dnia: 28 Październik 2009, 15:44:33 »
a jak dziala przplywomierz- bo tam jest klapka jak zassa jak jest mala szczelina to silnik gasnie-logiczne...ale po co jest ta klapka??? .

A wie ktos ile kosztuje nowy przeplywomierz?

ahaaa: jeszcze mam pytanie: gdzie jest srubka na przepustnicy od regulacji obrotow?

Ciastol

  • Gość
Duże spalanie hyundaia Scoupe GT Turbo
« Odpowiedź #28 dnia: 28 Październik 2009, 20:51:28 »
Cytat: "psy si tec"
a jak dziala przplywomierz- bo tam jest klapka jak zassa jak jest mala szczelina to silnik gasnie-logiczne...ale po co jest ta klapka??? .

A wie ktos ile kosztuje nowy przeplywomierz?

ahaaa: jeszcze mam pytanie: gdzie jest srubka na przepustnicy od regulacji obrotow?


Nowy przepływ ok 300zł
Śrubka jest tam gdzie idzie linka gazu, widać ja od dołu, możesz sobie nią regulować gaz, pamiętaj żeby nią kręcić musisz poluzować nakrętkę centrującą.

psy si tec

  • Gość
Duże spalanie hyundaia Scoupe GT Turbo
« Odpowiedź #29 dnia: 05 Listopad 2009, 20:42:21 »
Oto postepy z prac nad krokowcem i obrotami. Przeczyscilem przeplywomierz poskrecalem zresetowalem komputer i:jak podlaczylem krokowca to przestal wchodzic na obroty i obroty kolo700 heheehee...jak podlacze malutki wezyk z tylu kolektora ssacego to gasnie lub trzyma 200obr. Jak odlacze wezyk to 700obr.Teraz mam odwrotna sytuacje bo jechalem 30 km bez wezyka ale z krokowcem i jechal.. Zostal 1 problem: za szybko schodzi z obrotow i gasnie ale jak sie doda gazu to idzie ale jak po kazdym dodaniu gazu spada do min obrotow i gasnie. Czy to moze byc zawor pcv?

ps:walkuje ten temat bo wiele osob ma z tym problem.jak dojde co to to wszystko razem zreasumuje :!: :!: :!: :!: