Autor Wątek: [Santa Fe CM] Bardzo gorący alternator - czy tak powinno być  (Przeczytany 20434 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

demon1231

  • Gość
[Santa Fe CM] Bardzo gorący alternator - czy tak powinno być?
« Odpowiedź #15 dnia: 14 Kwiecień 2016, 22:39:35 »
Ja również nie rozumiem o co chodzi w santa z tym grzaniem się alternatora??

Artur_2

  • Gość
[Santa Fe CM] Bardzo gorący alternator - czy tak powinno być?
« Odpowiedź #16 dnia: 15 Kwiecień 2016, 20:44:03 »
Cytat: "felkner"
Podtrzymuję swój #10 post na dzień dzisiejszy jest tak samo .

 Ja również uważam, że alternator nie powinien być taki gorący ale niestety u mnie jest.

demon1231

  • Gość
Alternator
« Odpowiedź #17 dnia: 17 Kwiecień 2016, 09:48:30 »
Chyba zrobię małe pisemko online do serwisu i powinni to wyjaśnić:)

demon1231

  • Gość
Santa fe diesel alternator
« Odpowiedź #18 dnia: 25 Kwiecień 2016, 21:11:43 »
Witam.Mam pytanie czy alternatory z pompami vac grzeją się mocno w santa fe diesel 2.0 czy możliwa jest opcja jakiejś usterki.Alternator jest nowy akumulator sprawny diagnozowany.

[ Dodano: 2016-04-29, 17:38 ]
Czy nikt nie lukał w swoją maszynę diesla jak jest u niego z alternatorem??

felkner

  • Gość
[Santa Fe CM] Bardzo gorący alternator - czy tak powinno być?
« Odpowiedź #19 dnia: 08 Maj 2016, 22:14:50 »

demon1231

  • Gość
alternator.
« Odpowiedź #20 dnia: 08 Maj 2016, 22:31:13 »
Oczywiście bo nikt nie odpisał i nie dał znaku jak ma w swoim samochodzie a to temat potrzebny.

felkner

  • Gość
[Santa Fe CM] Bardzo gorący alternator - czy tak powinno być?
« Odpowiedź #21 dnia: 09 Maj 2016, 07:05:06 »

demon1231

  • Gość
Santa fe diesel alternator
« Odpowiedź #22 dnia: 09 Maj 2016, 11:01:04 »
Bardzo fajna odpowiedź..Tylko ładowanie mam ok a mnie jedynie zastanawia dla czego alternator się mocno grzeje w dieslu?Ladowanie 14V prądu nie mam czym zmierzyć..a zaczyna być ciepły dopiero po 2 lub 3 km w mieście ale wtedy silnik jest już gorący i vacum też.A jak jest u kolegi w aucie?

felkner

  • Gość
[Santa Fe CM] Bardzo gorący alternator - czy tak powinno być?
« Odpowiedź #23 dnia: 09 Maj 2016, 17:51:50 »

demon1231

  • Gość
alternator.
« Odpowiedź #24 dnia: 10 Maj 2016, 14:49:58 »
Witam.Więc bez obciążenia ładowanie 14,48V pod obciążeniem 14,20V a co do różnic między napięciem na alternatorze To od masy do plusa z alternatora różnica mierząc na akumulatorze jest 25mV...Więc nie wiem o co chodzi?Pompka vacum na alternatorze bardziej gorąca niż sam alternator.Powłączałem wszystko co mam  w aucie i napięcie ładowania spada do 14,20 V..nic mniej..Amperomierza nie posiadam niestety..:)

Offline volcan

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 540
    • http://www.prace-geologiczne.pl
Re: alternator.
« Odpowiedź #25 dnia: 12 Maj 2016, 15:55:24 »
Czyli zapewne problem tkwi w pompie vacuum. Radziłbym to zweryfikować - Santa bez wspomagania hamulców jest prawie nie do zatrzymania. Wiem to z doświadczenia, bo kiedyś z przyczyn nieznanych nagle odmówiła współpracy pompa vacuum i naprawdę zostałem praktycznie bez hamulców.

demon1231

  • Gość
Santa fe diesel alternator
« Odpowiedź #26 dnia: 12 Maj 2016, 18:18:53 »
Hmm pompa raczej pracuje hamulce dobre.

Offline volcan

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 540
    • http://www.prace-geologiczne.pl
Re: Santa fe diesel alternator
« Odpowiedź #27 dnia: 13 Maj 2016, 09:12:08 »
Na pewno pracuje, ale jeżeli grzeje się mocniej, niż alternator, to może coś się z nią dziać pomału - nie ma gdzieś smarowania lub coś w tym stylu.

demon1231

  • Gość
Santa fe diesel alternator
« Odpowiedź #28 dnia: 13 Maj 2016, 14:25:01 »
Ciekawostka mechanik powiedział że tak jest ponieważ mocowanie alternatora jest blisko silnika i górne i dolne swoje dokłada vacum bo olej ma sporą temperaturę i na dodatek nad alternatorem leci dosłownie 0,5 cm rura płynu chłodzącego.Może dla tego producent w tabeli ma największą wartość do 120 stopni?Napisałem do servisu i cisza no cóż olewka klienta chyba ze bym płacił:)

Offline Przemas

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 10
[Santa Fe CM] Bardzo gorący alternator - czy tak powinno być?
« Odpowiedź #29 dnia: 17 Styczeń 2019, 11:40:35 »
Odgrzewam temat świeżo po wymianie alternatora. A więc padł mostek z diodami. Z tego co zauważyłem zaczął się kopcić jak miałem włączone ogrzewanie foteli, szyb jeszcze doszła grzałka nawiewu którą aktualnie wyłączyłem. Wyłączyłem z tego względu że przy podpiętej do niej kostki zaczyna się grzać alternator i spada napięcie ładowania co wynika z bardzo dużego poboru prądu, wspomnę że to drugi alternator, akumulator nowiutki.Więc teoretycznie winowajcą jest załączanie tego ogrzewania zimą plus inne odbiorniki. Latem wiadomo tej sytuacji nie ma więc kolejny alternator padł zimą.