Autor Wątek: [Santa Fe SM] Wymiana oleju w skrzyni automatycznej i napędz  (Przeczytany 20943 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

gizmo

  • Gość

Watcher

  • Gość
[Santa Fe SM] Wymiana oleju w skrzyni automatycznej i napędzie 4WD
« Odpowiedź #16 dnia: 28 Kwiecień 2014, 19:47:53 »
Panowie,
W związku z tym, że jeszcze nie wymieniłem tego oleju w skrzyni, przedzwoniłem do ASO, tak z ciekawości co oni powiedzą, jaka cena za wymianę z filtrem, itp.

Popierdzieliło mi się i powiedziałem, że w karcie mam napisane, żeby wymieniać olej z filtrem co 90 kkm, a teraz mam przejechane 130 kkm.
I koleś z serwisu poinformował mnie, że jeśli wymiana przy zalecanym przebiegu została przeoczona, to już się nie robi takiej wymiany (o ile nie ma żadnych kłopotów ze skrzynią), bo skrzynia od nowego oleju dostaje nieźle w dupę - nagła zmiana lepkości. I taka wymiana na 95% skończy się problemami ze skrzynią.

W domu jeszcze raz zerknąłem na tą kartę w instrukcji i jak byk jest w niej napisane, że wymiana oleju jest przy 168 kkm. Drugim kryterium był okres czasu - 7 lat. Czyli patrząc na przebieg, mieszczę się swobodnie, ale przekraczam czas o 2 lata.

Powiedźcie ten koleś pierdzielił głupoty, czy ma rację?
I jeśli ma rację, czy przekroczenie czasu też dyskwalifikuje wykonanie takiej wymiany?

Mistrz

  • Gość
[Santa Fe SM] Wymiana oleju w skrzyni automatycznej i napędzie 4WD
« Odpowiedź #17 dnia: 28 Kwiecień 2014, 20:34:47 »
Nie jestem znawcą, ale trochę dla mnie brzmi aburdalnie to co ten gośc stwierdził. Gdyby tak było jak on mówi to nie miała by sensu wymiana oleju. Zauważ że skrzynia po przejechaniu X kilometrów w mieście będzie duuuuuużo bardziej zużyta, niz po przejechaniu tych X kilometrów w trasie, więc gdyby to było szkodliwe po przegapieniu tego momentu to wymiana oleju niosła by za sobą o wiele większe ryzyko uszkodzenia samochodu, niż zwiększenia żywotności.

Wiem że zwile to opisąłem, ale nie jestem expertem i moje wnioski płyna z czystego logicznego myślenia.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Santa Fe SM] Wymiana oleju w skrzyni automatycznej i napędzie 4WD
« Odpowiedź #18 dnia: 28 Kwiecień 2014, 21:15:46 »
W instrukcji jest 90 tyś km lub 6 lat, masz model z UE ?

Watcher

  • Gość
[Santa Fe SM] Wymiana oleju w skrzyni automatycznej i napędzie 4WD
« Odpowiedź #19 dnia: 28 Kwiecień 2014, 22:34:37 »
Nope, prosto z USA, a tam jest 105 kmil (168 kkm).

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Santa Fe SM] Wymiana oleju w skrzyni automatycznej i napędzie 4WD
« Odpowiedź #20 dnia: 28 Kwiecień 2014, 23:13:29 »
Czy możesz podać numer vin.

Watcher

  • Gość
[Santa Fe SM] Wymiana oleju w skrzyni automatycznej i napędzie 4WD
« Odpowiedź #21 dnia: 29 Kwiecień 2014, 11:42:33 »
KM8SC73DX5U899419

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Santa Fe SM] Wymiana oleju w skrzyni automatycznej i napędzie 4WD
« Odpowiedź #22 dnia: 29 Kwiecień 2014, 17:41:36 »
ASB w Twoim samochodzie jest taka sama jak w wersji EU czyli przebieg po którym trzeba wymienić olej zależy od warunków w jakich jest eksploatowany samochód. Olej zawsze warto wymienić nie zależnie od przebiegu i nie wpłynie to negatywnie na pracę skrzyni.

Zmień w profilu datę produkcji na 2004.

Watcher

  • Gość
[Santa Fe SM] Wymiana oleju w skrzyni automatycznej i napędzie 4WD
« Odpowiedź #23 dnia: 30 Kwiecień 2014, 19:00:17 »
Ok. 2005 to rok modelowy i I rej.

Czyli można zmieniać ten olej - koleś z ASO nie wiedział co mówi.

jaclwapl

  • Gość
[Santa Fe SM] Wymiana oleju w skrzyni automatycznej i napędzie 4WD
« Odpowiedź #24 dnia: 05 Maj 2014, 13:48:59 »
Nie jest nowiną, że kolesie z ASO nie wiedzą co mówią i jeszcze w błąd wprowadzają. Dobra rada od "doświadczonego" użytkownika Santka takiego jakiego masz TY... unikaj ASO. oni nie mają pojęcia o Santkach I generacji. Na tyle razy na ile byłem w ASO zawsze wychodziło na to, że znajomy Pan Józek mechanik wie lepiej i jest jakieś 5 razy tańszy niż ci z ASO, którzy za wszelką cenę chcą ode mnie wyciągnąć kasę mimo, iż wiedzą, że nie wiedzą jak naprawić  :-D. Najlepiej dać im numer części oraz dokładną instrukcję naprawy - pomijam fakt, że trzeba im powiedzieć co dokładnie się zepsuło bo inaczej połowę samochodu wymienią a dalej działać nie będzie.
Miałem z nimi przygodę m.in. z lekko buczącym łożyskiem z przodu... za wymianę łożyska i do tego "koniecznie" abs i inne cuda niewidy chcieli prawie 2000 zł.... i to jeszcze już muszę się decydować bo części trzeba zamówić i taka jazda zagraża życiu..... stanęło na tym, że Pan Józek wymienił za 400 zł i bez abs'u się obyło.....
Reasumując ... odradzam ASO.

Offline wydminianin

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 234
[Santa Fe SM] Wymiana oleju w skrzyni automatycznej i napędzie 4WD
« Odpowiedź #25 dnia: 07 Maj 2014, 20:18:51 »
Mam pytanie odnośnie wymiany filtra w skrzyni. Czy ktoś wymieniał wewnętrzny filtr? Czy aby na pewno nie ma dostępu do filtra po odkręceniu miski olejowej? I nie chodzi mi o rysunki i instrukcje, ale czy ktoś może fizycznie demontował miskę skrzyni i stwierdził, że nie ma. Silnik 2,7 skrzynia f4a51.

martinez98

  • Gość
[Santa Fe SM] Wymiana oleju w skrzyni automatycznej i napędzie 4WD
« Odpowiedź #26 dnia: 08 Maj 2014, 13:20:46 »
Nie ma dostępu. Filtr jest od strony silnika przy turbinie(konwerterze) skrzyni. Po deklem skrzyni od przodu auta masz "labirynt" automatu czyli zawory hydrauliczne i nic więcej. Korkiem spustowym zejdzie około połowy stanu, ale w turbinie zostaje stary olej.

Offline wydminianin

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 234
[Santa Fe SM] Wymiana oleju w skrzyni automatycznej i napędzie 4WD
« Odpowiedź #27 dnia: 08 Maj 2014, 15:45:44 »
Dzięki za wyjaśnienie.